Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moemie

Moemie

11-05-2016 om 16:03

Pigmentvlekken in gezicht

De laatste jaren krijg ik steeds meer pigmentvlekje in mijn gezicht. In eerste instantie dacht ik, ach laat maar, ik camoufleer het wel een beetje maar het worden er steeds meer en ook groter en het gaat m.i. redelijk vlot nu. Ik moet erbij vermelden dat ik in de overgang ben met de bijkomende ongemakken. Is dit er weer 1 van? En wat valt eraan te doen? Ik heb al diverse crèmes geprobeerd maar ik zag geen verbetering dwz geen effect dat de vlekken lichter werden. Iemand tips? Deze zijn heel erg welkom.

Triva

Triva

11-05-2016 om 16:14

Moemie

Wat gebruik je als anticonceptie? Ik gebruikte eerst de gewone pil en sinds bijna 2 jaar de mirena en het is wel minder geworden. Ook smeer ik mijn gezicht altijd in met een hoge factor zonnebrandcreme.

Moemie

Moemie

11-05-2016 om 16:51

Geen

Hallo Triva,

Ik gebruik geen anticonceptie. Ik heb jarenlang de prikpil decapeptyl gehad maar ben daar al zeker sinds september mee gestopt.....een hoge factor is zeker iets wat ik nu ga gebruiken maar daarentegen zie je de vlekken minder als ik meer kleur op mijn gezicht heb....voelt heel dubbel.

angel3

angel3

11-05-2016 om 18:16

zonneschade

Zeer waarschijnlijk is dit zonneschade uit het verleden. Heb ik ook erg in mijn gezicht en op mijn benen. En deels kan het overgang zijn. Misschien heeft de schoonheidsspec tips?

Taxi

Taxi

11-05-2016 om 20:03

je kunt

ze op diverse manieren weg laten halen, branden, laser, bevriezen, shaven.
Je kunt naar een huidtherapeut zonder verwijzing maar dan betaal je zelf (35 euro voor een half uur, 17.50 voor een kwartier bij mij) of je gaat naar de huisarts en vraagt of die er zelf iets mee kan of dat je het bij een dermatoloog mag laten verwijderen of in elk geval laten bekijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.