Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

May

May

04-02-2016 om 22:20

Piekeren over slapen en autorijden

Ik ben altijd bang dat ik niet meer auto kan rijden als ik een paar nachten slecht slaap. Ik ga daar dan lekker over piekeren en dan slaap ik inderdaad slecht in. Uiteindelijk slaap ik dan maar een paar uur. Dat kan een paar nachten zo doorgaan omdat ik iedere keer bang ben dat ik niet in slaap ga vallen. Ik heb dan de neiging mijn plannen overdag te gaan aanpassen omdat ik vind dat ik niet meer kan autorijden. Maar wat is reëel, na hoeveel nachten beroerd slapen zouden jullie niet meer rijden?

Paddington

Paddington

05-02-2016 om 09:11

Ligt aan

heel veel factoren.

Ik laat het niet alleen afhangen van de hoeveelheid slaap die ik heb gehad. Het ligt ook aan de afstand en of ik alleen in de auto zit. Daarnaast hoe ik mij verder voel.

Daarbij ga ik er zeker niet over piekeren.

Tine Winkel

Tine Winkel

05-02-2016 om 09:16

nog andere factoren

naast die van Paddington, zijn bv. het weer, bekendheid van de route etc.

Maar als ik jou zo hoor, klinkt het alsof je bang bent voor autorijden?
Voor mij geldt dat ik autorijden leuk vind. Als ik niet meer kan autorijden ben ik vaak ook te ziek om te werken - en hoef ik dus ook niet te rijden.

Sandra78

Sandra78

05-02-2016 om 13:01

er is wat aan te doen

Wat vervelend dat deze negatieve gedacht zoveel impact heeft.
Het aanpassen van je plannen overdag is niet de juiste optie.
Persoonlijk zou ik aan de slag gaan met de kern van het probleem.
Hier is echt wat aan te doen!
Ik ben zelf psycholoog en slaaptherapeut dus stuur mij gerust een berichtje als je meer wilt weten.

Jamie

Jamie

05-02-2016 om 13:19

ik zou zeggen

neem eens wat rijlessen want volgens mij ben je ook onzeker over je rijden.

Verder: mijn vader was een goed chauffeur en de eerste les die wij meekregen na het behalen van ons rijbewijs: als je ooit voelt dat je gaat knikkebollen, stop de auto meteen waar dat kan en ga de frisse lucht in. Als dat onvoldoende helpt: ga even slapen. Nu heet dat een powernap en soms neem ik die wel eens als ik om een uur of half 3 inkak na een slechte nacht en na 20 min kan ik er weer tot 10 uur tegenaan.

Ik zou dus die frisse lucht nemen als je voelt dat het rijden niet zo lekker gaat en me echt proberen wat minder druk te maken.

Inderdaad

Ik stap gewoon in, ga ik knikkebollen stap ik uit loop een rondje, eet wat en ga verder. Moet toch naar werk/huis/afspraak.

Het feit dat je piekert is zorgelijker en daar kan je wat aan doen. Want als je niet piekert over de auto dan is het wel wat anders.....

May

May

05-02-2016 om 18:26

Dank!

Dank voor jullie reacties, hier heb ik wat aan. Autorijden is het probleem niet, dat gaat prima.. Maar het domme piekeren is het probleem.. Ik ga voortaan gewoon rijden en stap uit als ik dreig weg te dommelen..

Goudvis

Goudvis

05-02-2016 om 18:29

trein

Als je nu eens 's nachts zou besluiten om bij slaapgebrek gewoon de trein te pakken of ander ov? Dan hoef je daar niet meer over te piekeren.

Elfje65

Elfje65

05-02-2016 om 20:50

Zal toch niet zo'n vaart lopen

Als je slecht slaap zal je echt niet achter het stuur in slaap vallen hoor, tenzij je naar Zuid-Europa reist.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.