Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2012 om 00:56

Pfeiffer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

28-05-2012 om 11:55

Wat een schok

Wat een schok moet dat geweest zijn, wat een angst zal dat ook brengen zeg. En die mallemolen van spoed en wachten en onzekerheid... Heel veel sterkte en beterschap!

Jemig

Kaaskopje en Roefel, wat een schrik. Petje af voor jullie doortastende optreden, wat kan even lezen op internet soms een verschil uitmaken...
Heel veel sterkte allemaal, je dochter bij het herstel en jullie hele gezin voor het bekomen van de schrik.
Ik ga een kaarsje aansteken.

Sjansje

Sjansje

28-05-2012 om 12:04

Heel veel sterkte

Kaaskopje, Roefel en familie; heel veel sterkte.
Wat een schrik, en wat goed dat jullie op de hoogte waren van de mogelijke complicaties.
Nogmaals sterkte, hopelijk knapt ze snel weer op.

Boeb

Boeb

28-05-2012 om 12:25

Kaaskopje, roefel en zus

Jemig!!!! Wat een schrik en wat hoop ik dat je dochter het gaat redden zonder al te veel complicaties of andere schade aan organen.

Heel heel veel sterkte!!

Boeb

NaShA

NaShA

28-05-2012 om 12:33

Jeetje kaaskopje!

Wat een verhaal! Schrik me rot. Wist echt niet dat Pfeiffer tot zoiets kon leiden! Wat goed dat jullie dat gelezen hadden. Ik hoop dat ze snel opknapt! Sterkte allemaal!

Beterschap!

wat een schrik zeg. Ik hoop dat het van hier weer opwaarts gaat.

Biene M.

Biene M.

28-05-2012 om 12:52

Tjee

Wat goed dat jullie zo alert en doortastend gereageerd hebben! Veel sterkte.

Tirza G.

Tirza G.

28-05-2012 om 12:59

Mèn

Niet te geloven. Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Wat een rare gewaarwording moet dat zijn. Eng eng eng.

Sterkte.

Tirza

Wow

Wat een schrik voor jullie allemaal. Werkelijk, goed dat jullie er zo bovenop hebben gezeten. Ik denk aan jullie allemaal vandaag en wens jullie heel veel rust en sterkte nu jullie dochter zo ziek is. Hopelijk gaat het verder goed met je dochter en kan het stof weer snel zakken..

Kiki

Kiki

28-05-2012 om 13:05

Jeetje zeg

Heel veel sterkte, wat een narigheid zeg.

Ik hoop dat je dochter er snel weer bovenop is, wat moeten jullie je zorgen hebben gemaakt.

Tango

Tango

28-05-2012 om 13:16

Tjee zeg

Wat erg! Ik zit met tranen in mijn ogen te lezen. Wat moeten jullie vreselijk geschrokken zijn. Dat verwacht je toch niet? Wat hebben jullie enorm goed gehandeld! Heel veel sterkte hoor, voor je meisje en ook voor jullie zelf. Pfff wat heftig.
En wat goed dat je dit ook hier op het forum deelt, ik wist echt niet dat Pfeiffer tot zulke complicaties kon leiden.

Lieve hemel

Dat komt van Pfeiffer, zoiets? Lieve hemel, inderdaad een geluk bij een ongeluk dat jullie je zo goed ingelezen hadden...

Beterschap voor dochter, en sterkte voor jullie allemaal...

Temet

NaShA

NaShA

28-05-2012 om 13:26

Echt goed van jullie!

want in de normale info over Pfeiffer worden deze dingen niet genoemd!! Pas als je Pfeiffer en complicaties intoetst komen de genoemde zaken naar boven. Kaaskopje, super dat jullie verder gezocht hebben!!

tonny

tonny

28-05-2012 om 14:00

Wat afschuwelijk!

Heel veel sterkte, wat een spanning voor jullie allemaal!!

ja... Pfeiffer kan heel soms enorm uit de hand lopen. Een buurmeisje van ons is er jaren geleden aan overleden,drie weken ziek geweest. Het is uiterst zeldzaam, maar het kan.

Sterkte en beterschap, we leven met jullie mee!

NaShA

NaShA

28-05-2012 om 14:49

Ik schrik er wel van

want over pfeiffer wordt toch altijd wel een beetje laconiek gedaan, alsof het niet veel voorstelt: beetje rustig aan doen, zo min mogelijk vet enzenz (weet ik ook nog wel toen ik het had). Maar kennelijk kan het dus wel grote gevolgen hebben als je niet oppast!

Niny

Niny

28-05-2012 om 14:53

Jeetje wat een schrik

Kaaskopje en Roefel, wat een schrik dat jullie kind er ineens zo slecht aan toe was, maar wat een geluk dat jullie zo doortastend hebben opgetreden!
Ik hoop dat ze heel snel weer opknapt en ik brand vanavond een mooi kaarsje voor haar.
Niny

Och kaaskopje

Wat een enorme schrik. Fantastisch dat jullie zo alert waren en dat ze nu hopelijk weer aan de beterende hand is. Sterkte voor jullie allemaal.

Zus

Zus

28-05-2012 om 18:46

Heftig zeg!

Dat is schrikken!! Hopelijk komt ze er snel bovenop! Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor je dochter.

liora

liora

28-05-2012 om 20:17

Kaaskopje

Wat verschrikkelijk! Ik hoop heel erg dat het nu iets beter gaat, dat ze herstelt. Maar wat een schrik, heel naar!

Liora

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-05-2012 om 20:43

Ongelofelijk

Wat erg, wat zullen jullie bang zijn geweest! Veel sterkte voor jullie allemaal!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

28-05-2012 om 20:51

Jee

wat akelig en wat n schrik! Sterkte met alles, ik hoop dat ze gauw weer herstelt. Op alle fronten!
Aagje

krin

krin

28-05-2012 om 21:21

Poe

Dat is niet niks. Petje af voor jullie manmoedige optreden, en sterkte met herstellen (ook jullie, van de schrik).

Kaaskopje

Kaaskopje

28-05-2012 om 21:47

Lieve allemaal

Ontzettend bedankt voor jullie medeleven, dat heeft ons allebei echt goed gedaan
Mijn verhaal vanuit het ziekenhuis was een beetje kort omdat ik dat met een vinger op mijn telefoon moest doen. Ik heb een deel van het verhaal daardoor wat ingekort.
Nu gaat het in ieder geval goed met haar. Ze is vanmiddag van de Intencive Care naar de Medium Care gegaan. Ze is vanmiddag van de beademing gehaald, toen zeker was dat dat geen problemen meer zou opleveren, maar ze was het al een poosje erg zat. Toen de onderzoeken aangaven dat alles stabiel was, kon ze dus naar de andere afdeling. Ze moet daar vannacht slapen en er is een goede kans dat ze in de loop van de ochtend al door mag naar een gewone verpleegafdeling. Daar zal ze nog een paar dagen moeten blijven. Wanneer ze thuis is weten we nog niet precies.
Het doet me ook goed dat jullie ons complimenteren over onze manier van handelen. Vooral omdat het heel anders had kunnen lopen als we dat niet gedaan hadden. De dame van de huisartsenpost heeft naar ons gevoel verschrikkelijk fout gehandeld. We gaan daar werk van maken.
Dochter had eerst nog wat gegeten, een klein beetje omdat ze geen eetlust had. In de loop van de uren erna gaf ze steeds luider en wanhopiger aan dat ze heel erg pijn in haar zij had. Links bovenaan. Bij haar milt dus. Daarop besloot ik dus dat we meteen de hap moesten bellen. Daar kregen we te horen dat we konden komen maar dat de wachttijd tot kwart voor 12 kon duren. Roefel heeft toen benadrukt dat wij niet op de fiets konden komen met een kind met zoveel pijn. De hap-telefoniste zei dat ze het aan de dienstdoende arts zou voorleggen en dat hij ons binnen een uur terug zou bellen. Na dit gesprek moest mijn dochter naar de wc. Ze is van de bank opgestaan en begon te zwalken en voor we bij haar konden zijn zakte ze in elkaar op de grond. Na de eerste schrik en gekeken te hebben of ze weer bij haar positieven kwam heeft Roefel de hap weer gebeld dat er NU een dokter moest komen. Waarop gezegd werd dat we konden komen. Dochter dus achterop de fiets. Man heeft daarop nadrukkelijk gesteld dat dat onmogelijk was. Er moest een dokter kómen. De telefoniste liet daarop weten dat bij hóge uitzondering een visite van de arts werd toegestaan, maar dat het eigenlijk niet de verantwoordelijkheid van de hap was dat wij geen auto hadden. Volgende keer moesten we dus maar wat regelen. Mijn dochter lag ondertussen nog op de vloer. Ik stelde voor dat we haar even naar de bank moesten tillen zodat ze comfortabeler lag. Ze vond dragen vervelend dus hield Roefel haar aan de achterkant vast en ik aan de voorkant, maar ze raakte volslagen van de wereld, een gewichtloze zoutzak krijg je dan, waardoor we haar toch maar weer voorzichtig op de vloer hebben laten zakken. Roefel heeft toen niet getwijfeld en 112 gebeld. Die stonden behoorlijk snel bij ons op de stoep. Eenmaal aan de monitor bleek ze een schrikbarend lage bloedruk te hebben. Voor wie het wat zegt: 70/45. De ambulanceverplegers hebben haar vocht gegeven in de hoop dat de bloeddruk dan weer zou stijgen maar dat gebeurde niet. Toen is ze de ambulance ingehezen, ik erbij in en met sirene en zwaailichten naar het ziekenhuis. Daar werd al snel ontdekt dat ze een inwendige bloeding moest hebben, maar wáár? Dat ze naar de operatiekamer moest was wel duidelijk, dus ze werd heel snel die kant op gebracht. Ik riep de artsen na dat ze Pfeiffer heeft waarop ze riepen "dat is hele nuttige informatie. Nu weten we waar we moeten kijken!"
Ik werd naar een wachtruimte gebracht in afwachting van de operatie. Roefel was thuis gebleven (er mag er maar 1 mee in de ambulance) en die heb ik gebeld dat hij moest komen. Inmiddels had ik begrepen van een verpleegkundige dat het ernstig was, maar ik was nog in de veronderstelling dat het 'gewoon' ernstig was wat met een operatie wel opgelost zou worden. Dat wil je gewoon hopen eigenlijk. Maar toen de chirurg 'ons' kamertje binnenkwam en was gaan zitten, sloeg hij mij met zijn hand op mijn been met de woorden "U krijgt uw dochter weer terug." Waarop wij verbrouwereerd riepen "Wát! u krijgt uw dochter weer terug??" Waarna hij uitlegde dat ze zoveel bloed verloren had en dat ze zo hard hadden moeten werken om alle vaten weer dicht te krijgen dat ze er echt bijna tussenuit gepiept was. Het was heel onwerkelijk. Ik had terwijl ik op Roefel wachtte al wel de nodige doemscenario's door mijn hoofd laten gaan, maar die had ik weggedaan met het idee dat ik daar vooral nog geen paniek van moest maken. En dan zo'n mededeling...
Het gevolg van al dat bloedverlies is wel geweest dat haar organen zuurstoftekort hebben opgelopen en haar hart heeft een stofje aangemaakt wat heel slecht zou kunnen uitpakken als dat stofje erin bleef zitten, maar dat is vandaag met allerlei medicijnen aangepakt en weg. Ze komt er dus bovenop, maar hoe lang het al met al nog gaat duren moeten we afwachten.
Een heel verhaal. We zijn nu thuis. Morgenochtend weer die kant op met nieuwe pyama's. Ze zal geen gebrek aan belangstelling krijgen, de tamtam is inmiddels rondgegaan

Lieve kaaskopje

Lieve Kaaskopje, ik lees dit hele draadje nu pas, doordat ik bij v&v heeeeel veel kaarsjes voor jullie zag branden. Wat een vreselijk eng verhaal. De paniek thuis, 112 bellen, het wegrijden van je kind op een brancard, de ambulance, het ziekenhuis en het kamertje waar je 'achterblijft', er komen hier weer veel herinneringen boven.... wat erg allemaal voor haar en voor jullie. Onvoorstelbaar dat Pfeiffer dit soort complicaties kan hebben! Ik kende dat ook niet, maar zal het nooit meer vergeten.
Je weet waar ik woon, en dat is niet heel ver weg. Mocht je me nodig hebben, weet je me te bereiken he?
Liefs Geerke

Sascha2

Sascha2

28-05-2012 om 22:03

Jeetje kaaskopje

Wat een enorme schrik. Ik ben oprecht dankbaar dat je dochter er nog is en dat ze erbovenop zal komen. Goh, ik heb gewoon kippenvel. Sterkte, jullie zullen het nodige te verwerken hebben.

Tonny

Tonny

28-05-2012 om 22:03

Wat fijn, je bericht

We zaten steeds al te wachten...
Wat een angstaanjagend verhaal en wat hebben jullie het goed aangepakt. Wat een schrik voor jullie allemaal, dat hakt erin. Heel veel sterkte, het zal een rare nacht zijn, aan de ene kant ben je doodop en aan de andere kant zit je zo vol emotie dat je niet kunt slapen.
Alle goeds gewenst.

Je familie is nu op de hoogte? Hartelijke groeten aan roefel en je beide meiden!!

Mocht ik iets kunnen betekenen

Ik heb je gemaild Kaaskopje, als dat adres nog klopt. Mocht ik iets kunnen betekenen, ik zit niet ver weg, bel me gerust of sms, oke?
liefs Geerke

Tineke

Tineke

28-05-2012 om 22:07

Fijn

Nu kan ik ook gaan slapen...nogmaals, heel veel beterschap!

Idd

Nog vóór het slapen gaan, even kijken hoe het gaat. Godzijdank lijkt alles goed af te lopen. Wat een verhaal Kaaskopje, ongelofelijk. Wat iemand eerder al vroeg: kun je zonder milt? Of zal je dochter met aanpassingen moeten leren leven?
In elk geval: ze is er nog, dankzij haar ouders!

liora

liora

28-05-2012 om 22:12

Kaaskopje

Wat vreselijk! Echt heel heel eng. Gelukkig is ze van de beademing af. Wat goed dat Roefel 112 heeft gebeld.

Ik keef erg met jullie mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.