Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ongeruste moeder

ongeruste moeder

04-01-2016 om 15:11

per ongeluk wat schimmel op jam gegeten..

hallo, ik vroeg me af: zou het kwaad kunnen als mijn zoon (11) iets schimmel van de jam heeft gegeten?
weet niet hoeveel hij op heeft.
vandaag had hij ineens met gym dat er wat zuur omhoog kwam.. toen ging ik weer hier aan denken. ik denk zelf dat het zuur wel het meeste doodt... maar toch.

Noet

Noet

04-01-2016 om 15:41

kan geen kwaad

de meeste schimmels zijn heel onschuldig en pas als je in de risico groepen valt: diabeten, aidspatienten, astma patienten dan loop je een risico.

http://www.mkatan.nl/radio-en-tv/430-15-oktober-beschimmeld-brood-eten.html

Bellefleur

Bellefleur

04-01-2016 om 15:50

Schimmel

Kan geen kwaad.

Emma

Emma

04-01-2016 om 17:58

Schimmel

Schimmel op fruit of brood is hooguit vies maar kan weinig kwaad. Je moet wel erg oppassen met bedorven vlees of vis of ei.

neteret mut

neteret mut

04-01-2016 om 18:56

weet niet of het klopt

maar mijn vader zei altijd dat groenig/ blauwig en wittig schimmels geen kwaad konden maar dat je moest oppassen met rode. Ikzelf vermijd ze liever (behalve in schimmelkazen als brie en gorgonzale)

Noet

Noet

04-01-2016 om 21:24

niet te zeggen

er zijn heel onschuldige witte schimmeltjes, maar ook heel dodelijke, dat kun je dus niet gewoon op het oog beoordelen. En hetzelfde geldt voor alle andere kleuren van de regenboog.

Maar veruit de meeste schimmels zijn onschuldig en duiden alleen op bederf van het product. Liever niet eten dus, maar als je het dan toevallig wel een keer doet is het geen drama.

Moeder

Moeder

05-01-2016 om 23:31

Man

Jaren geleden had ik brood gesmeerd voor mijn man en die ging daarna naar zijn werk. Naderhand maakte ik voor mezelf een boterham en zag toen pas dat het brood beschimmeld was. In die tijd hadden we nog geen mobiele telefoon en kon ik hem niet bereiken. Hij heeft het brood opgegeten en niks gemerkt en hij leeft nog

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.