Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pas op met de koperspiraal!

Ik wil iedereen die zich herkent in mijn verhaal echt waarschuwen voor het gebruik van de koperspiraal. Ik wist ook niet dat deze schadelijk kon zijn. Ik dacht zonder hormonen is veilig. Het tegendeel bleek waar te zijn. Ben nog nooit zo ziek geweest in mijn leven.

Het begon in maart dit jaar. Ik liet een nieuwe koperspiraal plaatsen. Tussentijds bleek al paar keer dat hij niet helemaal goed zat, dus werd hij een aantal keren goed terug geplaatst.

Vanaf maart kreeg ik klachten, het begon met erge krampen in mijn kuiten. Dit werd met de maand erger. In mei mijn sportschoolabonnement opgezegd, want mijn benen deden zoveel pijn.
In juni werd de pijn nog erger, kon nog maar 10-15 minuten lopen. Langer lukte door de pijn niet meer.
In juli kon ik ook niks meer tillen, kon niet langer dan 5 minuten zitten, had erge rugpijn, krampen in kuiten werden ondraaglijk, ook kreeg ik zenuwpijn in mijn benen, mijn arm en in mijn buik en lies. In augustus werd ik nog zieker. Kwam ik op de spoed gynaecologie terecht. Verloor veel bloedproppen. Dit werd steeds erger. Bij het maken van de ego bleek dat ik een erge bloeding in mijn buik had. Ook zagen ze dat mijn spiraal helemaal fout zat! In mijn baarmoederhals!! Ze konden hem er bijna niet meer uithalen. Schrok mij kapot! De arts haalde de spiraal eruit. De bloeding moest mijn lichaam zelf gaan opruimen de komende maanden.
Ik liep het ziekenhuis uit en een wonder gebeurde: de pijn in mijn rug trok weg! De pijn in mijn benen werd ietsje minder. 's nachts in bed begon het bloed in mijn benen weer te stromen, al die maanden deden ze pijn en waren ze koud! De volgende dag kon ik voor het eerst na een half jaar weer normaal, wat pijnvrijer in huis lopen. Vanaf dat moment is het alleen maar beter gegaan. De pijn is nu gelukkig weg. Het herstel duurt wel lang.
Dus als je dit soort vage klachten herkent of krijgt en je hebt een koperspiraal, wil ik je echt adviseren hem eruit te laten halen.
Bij mij konden de artsen het ook niet verklaren. Niemand kon maandenlang de oorzaak van de erge pijn vinden. Kreeg volop pijnstillers(Tramadol) maar niks hielp. Ze dachten eerst aan een hernia, dus MRI-scan gehad, bloedonderzoeken etc.
Dus wees er echt snel bij. Ik heb echt geluk gehad met hoe het is afgelopen.

Mej. Griffel

Mej. Griffel

06-11-2015 om 12:37

ook op andere fora

Jammer dat je dit bericht op verschillende fora plaatst, dan komt het minder geloofwaardig over.
Het zou natuurlijk best kunnen, ook een mirenaspiraal kan complicaties geven. Maar het is wel uitzonderlijk, je had heel veel pech.

Anoniem2015

Anoniem2015

06-11-2015 om 12:39 Topicstarter

Kleine correctie op de tekst

Ik bedoel dat de spiraal in de baarmoederwand helemaal zat.
Hiermee wil ik vrouwen waarschuwen. Blijf naar je lichaam luisteren als je deze klachten herkent.
Ik heb inderdaad flinke pech gehad. En inderdaad er bestaan ook veel goede verhalen over deze spiraal.

Puck

Puck

06-11-2015 om 13:31

En daarbij

Als je pech hebt kan deze zeldzame complicatie ook bij een Mirena optreden, heeft op zich niets met een hormoonloze spiraal te maken maar alles met een vreemd object in je baarmoeder.

scan?

Hadden ze dat niet op de scan gezien dan?

Violetta

Violetta

07-11-2015 om 09:26

Dank

Dank voor je verhaal, ontzettend balen voor je maar er zitten altijd risico's aan ieder geneesmiddel. Inderdaad heel veel pech gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.