Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniem

anoniem

16-03-2015 om 09:19

Pap3a

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en ben best onzeker over mijn situatie.

Ik ben een meid van 27 jaar en heb 2 kids.
Ik loop sinds een jaar met continu bloedingen, hiervoor ben ik naar de arts geweest ik heb een stressvolle periode gehad dus dacht dat de bloedingen daarvandaan kwamen.
Ook ben ik overgestapt van pil maar dat werkte ook niet.

Ik ben opnieuw naar de arts geweest en een uitstrijkje laten maken.
De arts belde mij binnen een week op en vertelde mij dat ik onrustige cellen heb en doorgestuurd word naar de gyn voor verder onderzoek.
Mijn pap uitslag is dus pap3a en hpv positief wat de cin is kon de arts mij niet vertellen want dat stond er niet bij vermeld.
Nu heb ik donderdag een afspraak bij de gyn voor een colposcopie.

Ik probeer steeds mijn gedachte te verzetten maar het lukt steeds niet...ik weet dat ik nog aan de goede kant zit van de pap maar het benauwd mij wel.

Zijn hier meerdere dames die hier over kunnen meepraten en mij kunnen vertellen hoe het bij jullie gelopen is en mij misschien advies kunnen geven hoe ik hier het best mee kan omgaan??

Okie Dokie

Okie Dokie

16-03-2015 om 11:19

Ja....

Jaren geleden op mijn 35 meegemaakt. Ik moest geopereerd worden, een nachtje ziekenhuis en nog enkele jaren onder controle in afnemende mate.
Het is allemaal goed gekomen. Er was een herstelperiode nodig, zes weken waarin ik echt kalm aan moest doen. Deed ik dat even niet dan werd dat direct afgestraft met een kleine bloeding en later met ineens toenemende afscheiding. Maar het was allemaal tijdelijk. Vlak erna , een jaar bijna denk ik, heb ik een kindje gekregen, ook toen daarom onder extra controle i.v.m. verzwakte baarmoedermond.
Ik was toendertijd ook behoorlijk van de rel en kan achteraf vooral blij zijn dat die controle er is!
Dus, geen paniek, het komt goed je veel sterkte!

Kinderwens

Omdat ik een kinderwens had is met deze uitslag bij de eerste keer de zaak bevroren.

anoniem

anoniem

16-03-2015 om 12:32

oke ik hoop dat alles snel achter de rug is..

ik heb natuurlijk al 2 kids dus mijn kinderwens is al vervuld....in de toekomst hadden we gezegd misschien nog een kleintje erbij maar als ik eerlijk moet zijn mogen ze van mij heel het zooitje er uit halen als het niet goed blijf...
ik ben nogal migraine gevoelig ook een het komt vaak opspelen tijdens bloedingen het is geen pretje op deze manier...continu bloedingen betekend dus ook continu migraine..

wat hebben ze verder gedaan AnneJ??

anoniem

anoniem

16-03-2015 om 12:32

okie dokie

was dat ook met pap3a? okie dokie

verder niets anoniem

Helaas heb ik het na 10 jaar weer gekregen, weer pap3a. Toen is het weggebrand. Daarna niet meer. Ik kan me niet meer herinneren dat ik daarna lang klachten had van de ingreep. Wel heb ik nog jarenlang elk jaar een uitstrijkje laten doen omdat het bij mij teruggekomen was. Het had er niets mee te maken zeiden ze. De eerste keer was goed behandeld. Ook getest op virussen maar dat was negatief.

Okie Dokie

Okie Dokie

28-03-2015 om 11:03

Nee,

Vgl. Mij had ik toen pap3b. Maar weet het niet meer zeker.

Alert zijn

Dit is ook een waarschuwing om alert te zijn. Ondanks de vaccinatie die meisjes tegenwoordig krijgen en die tegen een beperkt aantal virussen beschermen.
Het bevolkingsonderzoek test vanaf 30 jaar, om de vijf jaar.
Maar als je klachten hebt, hoe jong ook, TS is 27 jaar, bloeding of pijn of een vervelend gevoel, dan ga je naar je huisarts voor een uitstrijkje.
Ik ben zelf indertijd gealarmeerd omdat ik in mijn werk al iemand had die 21 was met baarmoederhalskanker.
Ik heb zelf het bevolkingsonderzoek dan ook niet afgewacht.
En ik vind 5 jaar ook een grove maat.
Bij mij is het de 2e keer binnen ongeveer een tot 2 jaar teruggekomen nadat ik een 'schoon' uitstrijkje had. Dat was schrikken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.