Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniem

anoniem

16-03-2015 om 09:19

Pap3a

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en ben best onzeker over mijn situatie.

Ik ben een meid van 27 jaar en heb 2 kids.
Ik loop sinds een jaar met continu bloedingen, hiervoor ben ik naar de arts geweest ik heb een stressvolle periode gehad dus dacht dat de bloedingen daarvandaan kwamen.
Ook ben ik overgestapt van pil maar dat werkte ook niet.

Ik ben opnieuw naar de arts geweest en een uitstrijkje laten maken.
De arts belde mij binnen een week op en vertelde mij dat ik onrustige cellen heb en doorgestuurd word naar de gyn voor verder onderzoek.
Mijn pap uitslag is dus pap3a en hpv positief wat de cin is kon de arts mij niet vertellen want dat stond er niet bij vermeld.
Nu heb ik donderdag een afspraak bij de gyn voor een colposcopie.

Ik probeer steeds mijn gedachte te verzetten maar het lukt steeds niet...ik weet dat ik nog aan de goede kant zit van de pap maar het benauwd mij wel.

Zijn hier meerdere dames die hier over kunnen meepraten en mij kunnen vertellen hoe het bij jullie gelopen is en mij misschien advies kunnen geven hoe ik hier het best mee kan omgaan??

Okie Dokie

Okie Dokie

16-03-2015 om 11:19

Ja....

Jaren geleden op mijn 35 meegemaakt. Ik moest geopereerd worden, een nachtje ziekenhuis en nog enkele jaren onder controle in afnemende mate.
Het is allemaal goed gekomen. Er was een herstelperiode nodig, zes weken waarin ik echt kalm aan moest doen. Deed ik dat even niet dan werd dat direct afgestraft met een kleine bloeding en later met ineens toenemende afscheiding. Maar het was allemaal tijdelijk. Vlak erna , een jaar bijna denk ik, heb ik een kindje gekregen, ook toen daarom onder extra controle i.v.m. verzwakte baarmoedermond.
Ik was toendertijd ook behoorlijk van de rel en kan achteraf vooral blij zijn dat die controle er is!
Dus, geen paniek, het komt goed je veel sterkte!

Kinderwens