Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Snuffel

Snuffel

18-04-2017 om 14:03

Paar weken pijn klachten rond de maag 12 jarige

Weten jullie raad?
Mijn dochter 12 jaar heeft vaak klachten rond de maag.
We dachten eerst misschien wat spanning. Maar de klachten zijn vorige week heviger geworden. Huisarts geweest en ze moest maar rennie nemen. Het hielp niet echt. Gisteren avond lag ze dubbel van de pijn, misselijk maar niet overgeven. Vanmorgen nog veel pijn en weer huisarts. Die vond dat ze moest bloedprikken. Dus dat is nu ook gedaan.
In mijn omgeving zeggen ze ook gewoon spanning gaat wel over.

Herkennen jullie dit ook.

Angela67

Angela67

18-04-2017 om 14:09

helemaal niet?

als rennies wel een beetje helpen, dan kun je het dus in die richting zoeken. Er bestaat - zonder recept - iets wat iets beter helpt dan rennies (ook geschkt voor 12 jarigen) dus ik zou dat zeker proberen. Als het namelijk helpt, dan weet je dus in welke hoek de klachten zitten en kun je daaraan gaan proberen te werken.

Heeft ze ook last van darmen? Hier bleek opgebouwde lactose-intolerantie te verbeteren door een aantal weken écht geen melk(produkten) te gebruiken en zoveel mogelijk lactose te vermijden. En daarna bleek hij aantal zaken prima te verdragen mits niet te grote hoeveelheden. En bijv. altijd lactosevrije melk in huis.

gr Angela

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-04-2017 om 14:38

Aankomende menstruatie?

Misschien wordt ze zo langzaamaan ongesteld en zijn dit de voortekenen. Dat kan behoorlijk vervelend rommelen. Klinkt misschien een beetje suf, maar heeft ze al eens een simpele paracetamol en een kruik geprobeerd?

Snuffel

Snuffel

18-04-2017 om 15:03

Maag

Ze heeft drie weken terug haar eerste menstruatie gehad.
Toen had ze nergens last van.

Aan iets van voedsel had ik ook al gedacht. Dan zal ik iets van een dagboekje bij moeten houden met wat ze eet en drinkt.

Bedankt voor het mee denken.
Ze heeft net een uurtje geslapen.

Sukke

Sukke

18-04-2017 om 18:27

Maar

Wat is het, misselijk, pijn of allebei?
Soms halen mensen dag door elkaar.
Mijn dochter noemt misselijkheid bv pijn en jonge kinderen gervaren psychisch algehele malaise ook als pijn, terwijl het dat niet is.
Om te weten wat het is zou je daar ook achteraan moeten voordat je in een verkeerde hoek zoekt.

angel3

angel3

18-04-2017 om 18:33

Osteo

Als er niks duidelijks uit komt kan een osteopaat ongetwijfeld helpen.

Snuffel

Snuffel

18-04-2017 om 21:01

Pijn

Het is pijn. En dan komt er de misselijkheid bij.
En een paar keer per dag heeft ze het flink warm.

Zit ook te denken dat het misschien met hormonen te maken heeft.

Tango

Tango

18-04-2017 om 22:39

Herkenbaar

Ik herken het erg van zoon in dezelfde leeftijd. Bij hem lijkt het spanning te zijn. Hij geeft dezelfde klachten aan. Pijn in de buik, meestal net boven de navel, misselijkheid en ook warm (vooral warme buik). Soms ook duizeligheid. Hier ook naar de huisarts geweest, bloed laten prikken etc. Er kwam niets uit. De heftigste periode was rond een wisseling van juffen op school, dus ik heb het daarop gegooid. Het is nu weer wat beter. Een warme pittenzak helpt hier vaak wel wat en inderdaad paracetamol. En ook af en toe gewoon een dagje thuisblijven. Zit jouw dochter al in de brugklas of nog in groep 8? Kan allebei spannend zijn natuurlijk.
Ik vind het wel raar dat je huisarts zegt neem maar een Rennie. Dan voel je je niet echt serieus genomen lijkt mij. Ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt. Wanneer hoor je iets? Sterkte voor je dochter!

Sukke

Sukke

18-04-2017 om 23:49

Tango

Het is een heel eenvoudige manier om te zien of het uit die hoek komt. Veel dingen komen vanzelf en gaan binnen niet al te lange tijd weer vanzelf over. Bij een kind doe je geen bloedonderzoek als het niet per se nodig is.

Hier vorig jaar ook

Hier had zoon vorig jaar ook zo'n buikpijn. Hij dronk heel veel melk en op een gegeven moment zijn hebben we de melk aan de kant gezet. Nu kopen we lactose arme melk en hij heeft nog geen klachten weer gehad.

Snuffel

Snuffel

19-04-2017 om 12:03

Uitslag

De huisarts belt tussen 12 en 2 vandaag.

Ze zit in groep 8 deze week de toetsweek, maar ze is al toegelaten op vo en niveau is ook al bekend.
Ze heeft vaker toetsen gehad en dat deed ze gewoon zonder ergens pijn te hebben.
Als mijn dochter wel eens spanning had was het echt de buik die zeer deed niet de maagstreek.

Melk zelf drinken we bijna niet. Chocolade vind ze dan erg lekker maar sinds ze pijn kreeg dat ook voor de zekerheid laten staan. Ook prikdrinken laten staan.

Snuffel

Snuffel

19-04-2017 om 12:56

Uitslag gehad

Was in het bloed niks te zien.
Zelf denkt de huisarts dat het ook spanning is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.