Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

overspannen/ depressief , wat vertel ik de kinderen?

De titel zegt het al. Ik ben overspannen en licht/matig depressief. Ik zit in de ziektewet thuis sinds vorige week. Wat vertel ik de kinderen( 15 en 17) ? Ik wil ze ook niet te ongerust maken.

Judit

Judit

31-08-2014 om 17:21

De waarheid in zakelijke termen, kort maar krachtig en laten weten dat je openstaat voor vragen.
Geen grote woorden gebruiken als: vreselijk, heel erg, zo zwaar, volledig doorheen, geen oog dichtgedaan enz.
Maar zeker eerlijk zijn, zodat ze niet diep van binnen en op hun kamertje zich ellendig gaan voelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-08-2014 om 18:38

In hoeverre

beïnvloedt jouw 'toestand' het dagelijks leven van je gezin? Leg uit dat dat komt omdat je niet lekker in je vel zit en je met hulp van de huisarts (of andere zorgverlener)daar aan werkt. Ik neem tenminste aan dat je niet in je eentje gaat zitten zompen, maar hulp hebt gezocht.

Caesar

Caesar

31-08-2014 om 20:17

Antenne

Grote kans dat jouw kinderen een hele goede antenne hebben voor jouw gemoedstoestand. In dat geval voelen ze al lang dat het niet goed zit, alleen jouw bevestiging ontbreekt nog. Jouw uitleg (feiten, diagnose) zal daar klaarheid over geven. En daarmee ook rust.

Karin*

Karin*

02-09-2014 om 14:47 Topicstarter

hulp

Ja, ik heb gelukkig wel hulp.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.