Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jozefien

Jozefien

26-05-2015 om 15:54

Overgang? - twee weken ongesteld

Ik ben nu al een paar keer wel twee weken ongesteld. Steeds een paar dagen en dan denk ik dat het voorbij is en dan begint het weer. Kan dat een teken van de overgang zijn? Ik ben 49.
Als ik op internet zoek zie ik zoveel tekenen, en hier zitten veel ervaringsdeskundigen, dus ik dacht ik vraag het eens hier.

bieb63

bieb63

26-05-2015 om 15:58

denk het wel

Ik (51) heb dat ook sinds 1,5 jaar ofzo. Kort na de ovulatie lichte ongesteldheid van een week. Dan denk je dat je 'klaar' bent en komt er nog een week met een normale menstruatie achteraan (grrr). Sinds kort zit er soms ineens een veel langere periode tussen (6 of 7 weken). En afgelopen periode: kort na de ovulatie enorm gespannen borsten (alsof ik zwanger was), dacht dus dat de menstruatie eraan kwam, maar nee hoor nog steeds na 4 weken niets... Dus ja, ik denk toch echt wel dat dat een aankondiging van de overgang is.

Yup

De hele boel gaat in de war. De tussenpozen kunnen korter worden maar ook veel langer, je kan wekenlang helemaal leeglopen of juist ineens een lichte menstruatie krijgen, allemaal een teken dat het het begin van het einde is.

skik

Blondie

Blondie

26-05-2015 om 20:24

blonde vraag

Hoe merk je de eerste signalen van de overgang als je aan de pil bent? Ik neem aan dat je dan geen last hebt van bovengenoemde kwalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.