Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Grijs

Grijs

21-07-2016 om 13:08

Overgang, of testen?

Ik ben twee dagen over tijd. Ook een beetje misselijk en aan het zweten (maar het is dan ook 28 graden in huis). Daarnaast heb ik last van jeukende tepels, geen pijnlijke borsten.
Zouden jullie een zwangerschapstest doen of is dat een beetje genant als je tegen de overgang zit (44). Ik heb overigens een koperspiraaltje dus het zou vals alarm moeten zijn.

Pas 2 dagen.

Ik zou even wachten tot na het weekend en dan, als je nog niet ongesteld bent, een test doen. Geen idee wat daar genant aan is? Doe je toch in je eentje?

Gewoon doen

Die testen liggen bij de drogist gewoon in de schappen, je hoeft het niet aan de kassabediende te vragen. Mocht je bang een bekende tegen het lijf te lopen, dan ga je naar een drogist verderop.

skik

Grijs

Grijs

21-07-2016 om 16:56

Stress

Ik durf ook eigenlijk niet te testen. Stel dat het raak (mis dus) is, dan moet er iets aan gedaan worden maar je hebt 5 dagen wachttijd. Ik kan moeilijk de vakantie annuleren vanwege een abortus. En na de vakantie zijn we weer drie weken verder, dat wil je ook niet. Hopelijk word ik gewoon vandaag of morgen ongesteld, al heb ik nog geen voortekenen.

Maneschijn

Maneschijn

22-07-2016 om 00:03

Ik snap

Als je dit niet wilt horen maar wel goed om te weten: ik was veertig toen ik ondanks koperspiraaltje zwanger bleek. Komt niet vaak voor maar kan wel. Hoe eerder je test hoe meer tijd je eventueel hebt om tot de juiste actie te komen. Lijkt mij

Wachttijd

Als je minder dan 16 dagen overtijd bent geldt de wachttijd niet en kan je meteen geholpen worden als je dat wil.

Nog een weekend in de stress zitten maakt je niet meer of minder zwanger, wel gestresster.

skik

Grijs

Grijs

22-07-2016 om 00:18

Skik

Dat is handige info! Ik ga morgen testen want als het moet wil ik er niet te lang over nadenken. Het zal vast een storm in een glas water zijn.

Grijs.

Dat doe je goed, anders ga je ook niet fijn op vakantie, met deze onzekerheid.

Dok

Dok

22-07-2016 om 10:29

en tip

mocht je na een negatieve test niet zwanger zijn, herhaal die test een paar dagen later.
Pas een patient die bij de meting beta-hcg via een bloedtest niet zwanger was en zelf 3 dgn later een positieve test in handen hield.

Grijs

Grijs

22-07-2016 om 14:02

Negatief

De test was negatief en zelfs na een kwartier nog geen spoor van een plusje te zien! Ik ga me er dus niet meer druk over maken en zal een dezer dagen wel ongesteld worden.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

23-07-2016 om 22:31

Hoe oud ben je?

Ik heb sinds een jaar menstruaties die 4 weken duren, of drie dagen en dan soms om de week en dan zes weken weer niet. T schijnt t begin vd overgang te zijn....

Grijs

Grijs

24-07-2016 om 17:42

Toch nog

Ik ben inmiddels ongesteld geworden dus wel een beetje zonde van die test.

Een kind..

kost meer dan een tientje

Dok

Dok

24-07-2016 om 20:41

echt? Zonde?

Gemoedsrust is wel wat waard toch? Buiten dat: Action, 2 voor rond de 1.50 euro. En die zijn gewoon goed, hebben wij in de praktijk ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.