Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arabelle

Arabelle

21-09-2014 om 17:09

Overgang?

Kan je het door de overgang ook de hele tijd warm hebben in plaats van alleen af en toe door opvliegers?
Ik ben 48, was altijd een enorme koukleum, maar heb het nu al tijden warm. Afgelopen donderdag en vrijdag waren vreselijk, maar toen was t buiten ook drukkend warm.

Ik weet helemaal niet eens zeker of ik in de overgang ben, word maandelijks ongesteld, dus misschien ben ik nog niet in de overgang, maar ik vind het zo opvallend.

Mijntje

Mijntje

21-09-2014 om 17:36

arabelle

even afwachten maar, ik was ook warm sinds vrijdag, maar ook verschrikkelijk verkouden en nu mijn neus steeds vrijer wordt word ik ook steeds koeler

Kaaskopje

Kaaskopje

21-09-2014 om 19:20

Dat is niet onmogelijk

Inderdaad even afwachten of het je vaker gebeurt.

Julia64

Julia64

21-09-2014 om 20:01

mtja

Ik ben bijna vijftig en merk aan meerdere dingen dat de overgang begonnen is, ook aan het verschijnsel waar jij het over hebt. Inderdaad, altijd een enorme koukleum geweest en nu opeens heb ik veel vaker warm. Dus tja, wie weet ...?

Ja, dat kan

Hele dagdelen gloei ik. Duidelijk hormonaal, heeft verder niets te maken met de temperatuur in huis of buiten.

skik

temperatuur niet humeur wel

Als gewezen koukleum nu steeds discussie met man, hij was geen koukleum is dat wel geworden. Ik ben wat warmbloediger geworden. Buiten wil ik de parasol op hij niet. Binnen wil ik die warmte kwijt en zet ramen tegen elkaar open, dan zegt hij dat het tocht. De afgelopen dagen was het hier weer heel gezellig. Ik wilde slapen met een raam open, man wilde het raam dicht.
Bij mij is het tegelijk begonnen met de opvliegers, ik heb het al ruim een jaar warmer dan vroeger en met een opvlieger krijg ik het nog warmer.

tante Sidonia

tante Sidonia

22-09-2014 om 13:09

Ik heb dit ook. Maar soms ook ineens de koukleum van vroeger

Monique D*

Monique D*

22-09-2014 om 16:39

Heb ik ook, vaak heel warm

Ik ben zeker zo'n 3 jaar in de overgang en merk dat ik geen koukleum meer ben. Dat was ik voorheen wel! Ik wil ook altijd alle ramen en balkondeuren openzetten in huis en de ventilator aan en mijn kinderen vragen waarom dat nodig is. Ook in bed word ik vaak benauwd wakker en dan MOET een raam open!

Bij sjouwen van boodschappen en fietsen word ik kletsnat van zweet. Maar opvliegers (warm-koud-warm-koud) heb ik nooit gehad.

Arabelle

Arabelle

22-09-2014 om 16:49

Bedankt

Nou dat is dan fijn
Dan vrees ik dat ik nu officieel bij de middelbare dames hoor.

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2014 om 07:47

Yep

Ik ben ook net een gloeilampje, vreselijk.

Fio

Erg he, als je dan ook nog moet koken als je al aan het straalkachelen bent. Ik sta zo ver mogelijk van het fornuis af en ga steeds buiten uitwasemen.

skik

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2014 om 13:16

skik

Ja, helemaal nu de keukendeur naar de tuin niet open kan staan, omdat we een kitten hebben...ze mag nog niet naar buiten....zucht. Gelukkig kan mijn man ook koken, en ik zet nog weleens een puber aan het werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.