Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ouderenzorg Eindhoven opties.

Hallo Allemaal,

Om een lang verhaal kort te houden, mijn vader is een beetje dement aan het worden en we hebben met de familie (broers en zussen) samen besloten om hem of naar een residentie te laten gaan of thuiszorg laten komen. Maar het laatste Thuiszorg, spreekt ons niet zo zeer aan ondanks al de lovende reacties van mensen die thuiszorg hebben mogen ervaren. Wij wonen in Eindhoven en willen dan ook graag een goede residentie hebben voor onze vader, wij vonden http://www.vitalisgroep.nl/vitalis-woonzorg-groep/vitalis/onze-diensten Heeft een van jullie ervaringen met dit bedrijf?

Alvast bedankt voor jullie reacties, het helpt enorm,

Peter Smit

Li

Li

24-05-2017 om 11:15

Hoezo

geen thuiszorg? Als er nu niet eens thuiszorg is, lijkt het me wel een heel grote stap.

Of is dit spam???

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-05-2017 om 14:42

Zo werkt het niet volgens mij

Heeft je vader al een Ciz-indicatie?

Op basis daarvan wordt bepaald welke zorg in welke omvang hij nodig heeft. En dan nog moet je maar afwachten hoe en in welke kwaliteit hij die zorg krijgt.

Mijn moeder moest eerst bijna verhongeren via de thuiszorg voordat opname in een tehuis aan de orde was.

Of gaan jullie dit compleet particulier bekostigen?

V@@s

V@@s

24-05-2017 om 14:47

pff

Zo te zien zijn die residenties gewoon peperdure huurwoningen, waarbij je dan alsnog thuiszorg moet laten komen voor de verzorging.

Als je vader nu een niet te groot huis woont, dan zou ik eerst thuiszorg uitproberen.

Lente

Lente

24-05-2017 om 14:55

Ik denk dat dit reclame is

zie titel

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-05-2017 om 14:59

Nou

Wij overwegen een soortgelijke locatie voor mijn schoonmoeder.
Als het geld er is, waarom niet?

Een dementerende die alleen woont is een grote zorg. En een dementerende die moet verhuizen kan, als hij of zij wat verder in zijn ziekte is, vaak maar moeilijk wennen aan een nieuwe situatie.

Ik had het mijn moeder graag gegund en ben daarom blij dat mijn schoonmoeder dit nu wel overweegt.
Alle geld op de bank maakt een slechte verzorging niet goed...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-05-2017 om 15:00

Dat zo'n organisatie dat nodig heeft...

Peter?

Planner

Planner

24-05-2017 om 15:20

Wel interessant

Mocht er wat met mijn vader gebeuren dan zal mijn moeder ook ergens anders met zorg moeten gaan wonen. Dit kunnen we eventueel zelf betalen en misschien ook wel moeten omdat anderen mijn moeders problemen niet zo erg vinden dat ze zorg nodig heeft en omdat ze misschien ook geen aanspraak op zorg kan maken vanwege buitenlandplaatsingen.

Ik heb ook al eens bij Vitalis gekeken maar vind het erg duur en dan ben je nog van buurtzorg afhankelijk. Andere paricticuliere instellingen gezien die 3000-5000 Euro per maand kosten maar enthousiast werd ik er niet van.

Een andere optie zou een aupair in huis zijn. Zeker als degene die verzorgd moet worden nog goed mobiel is geen slechte oplossing en iets wat we nu al aan het bespreken zijn.

Ik vind het dus wel een interessante vraag wat er te koop is als je geld hebt om te kiezen jn de particuliere zorg voor ouderen,.

Groet, Planner

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.