Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-10-2016 om 22:06

Oude beet van insect blijft vervelen

Ik ben ruim 2 maanden geleden gebeten door een insect in mijn nek. Ik weet niet wat het is geweest, maar nu nog steeds is het een geïrriteerd plekje. Het was bijna weg, maar nu is het weer onrustig.
Twee jaar geleden ben ik in mijn been gestoken door een daas en daar gebeurde ong hetzelfde. Daar heb ik uiteindelijk met een klein zakmesje de boel open-en schoongemaakt en toen was het vrij snel over. Nu zit het aan de zijkant van mijn nek en lijkt het mij een goed idee om daar maar niet te gaan peuteren met een mesje

Het is niet erg genoeg om mee naar de dokter te gaan, beetje belachelijk zelfs. Maar wat nu? Iemand een idee hoe ik dit schoon kan krijgen?

MerelR

MerelR

10-10-2016 om 22:20

Ik ook zoiets (maar dan anders).

Ik heb dat ook op mijn been. Weet niet eens waardoor ik ben gestoken maar eerst bleef het wel een week of drie flink jeuken, toen was de bult weg maar kwam twee keer zo maar weer terug. Echt heel raar.

Teek?

Toch even naar de dokter gaan om te checken of het geen tekenbeet is. Daar krijg je weken later een rare plek van.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-10-2016 om 22:38

Wel

Ik zou ook wel naar de huisarts gaan. Niet omdat het een tekenbeet zou zijn (kan wel, hoeft niet), maar omdat het niet vanzelf over gaat. Had mijn dochter laatst ook, en dat zag er op een gegeven moment zo gruwelijk uit dat we direct zijn gegaan.

Betadinezalf

Anders een flinke klodder betadine zalf en een grote pleister erover heen. Een paar dagen later eraf halen om te zien of de infectie eruit getrokken is.

Eens had ik een ontstoken traanbuis. Dokter spoot er een klodder betadine op en dekte het af met een grote pleister. Drie dagen later werd de pleister ar af gehaald en stroomde de gele etter eruit. Nog twee maal herhaald tot de ontsteking weg was.

Als de wond dicht is, kan je ook aan de gang met trekzalf.

Ik zou niet zelf gaan pielen met een chirurgenmesje, straks schiet je uit.
Als de zalfjes niet helpen zit er niets anders op dan naar de dokter te gaan.

Ik raad

..anderen aan even naar de huisarts te gaan. Zelf zou ik in dit geval eerst trekzalf proberen. Of, zie Flanagan, met betadine, blijkbaar kan dat ook.

Weet je zeker dat het geen tekenbeet is? Schrijf in elk geval even de datum van de beet op, en evt bijzonderheden over de plek.

lian

lian

11-10-2016 om 08:24

ook

Ik heb ook zoiets. Niet zoals jij een open beet, dan zou ik inderdaad iets als trekzalf proberen of anders even de assistente bellen wat te doen. Die laat je dan wel of langskomen of heeft een manier om te proberen. Ik zou zelf ook een beetje bang zijn voor een teek, Onderschat tekenbeten niet, ik ken iemand die daardoor ernstig beperkt is geworden in haar bewegingsvrijheid.
Ik ben begin juni door een knut gebeten in het onderste deel van mijn onderbeen. Dat worden bij mij altijd grote, jeukende plekken. Deze is een dikke bobbel gebleven, ik wil de dokter er wel naar laten kijken maar als ik toevallig een keer langs moe. Maar ja, de laatste keer is ook al 3 jaar geleden en voorlopig zie ik me daar ook niet komen dus misschien moet ik ook maar eens die assistente bellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.