Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Miep

Miep

12-10-2016 om 19:01

Oud bloed bij menstruatie

Normaal gesproken heb ik als ik ongesteld word altijd een halve tot hele dag bruin bloedverlies, of soms een dagje, dagje niets, en dan word ik echt ongesteld. Deze maand heb ik echter al anderhalve dag echt veel oud bloed. Het is ook blubberachtig dik en er zitten fliebers tussen. Maak ik me niet echt zorgen over, het zal de leeftijd zijn (45), maar toen googelde ik op 'oud bloed'. En las op meerdere sites dat het helemaal niet normaal en vanzelfsprekend is dat je oud bloed verliest, eerder uitzonderlijk?
Is dat echt zo? Zijn er mensen die dat nooit hebben? Zouden jullie naar de dokter gaan als je eenmalig wat anders ongesteld bent? Ik had vooraf ook meer buikpijn dan normaal, maar ook dat is niet uitzonderlijk denk ik.

Lente

Lente

12-10-2016 om 19:08

Dat zijn stolsels

Dat is volgens mij niet hetzelfde als oud bloed.
Maar googel er eens op.
Stolsels zijn heel normaal in de overgang.

Post

Post

12-10-2016 om 19:09

kan

Kan gewoon letterlijk oud bloed zijn en je baarmoeder moet bv voor die stolsels wat harder krampen om ze te verwijderen.
Je lichaam houdt ook af en toe een soort natuurlijke curettage.
Grote opruiming.
Zou er persoonlijk niet mee naar een dokter gaan zo'n eerste keer. Tenzij je misschien al langer andere klachten hebt en je het niet vertrouwt.
Hier begon het veranderen met 43 jaar en zo elke 2 jaar verandert er weer iets anders. Langer, korter, heviger, milder, meer pijn, minder pijn enz. Of zelfs ineens een enorme bloeding die overal doorheen kwam (3 x in 1 jaar).
Nogmaals: als je reden hebt te denken dat er iets aan de hand kan zijn dan is uiteraard je eerste stap de huisarts.
Zo niet dan kijk je het nog eens een maand of 2 aan.

40er

40er

12-10-2016 om 19:38

Flubbers

Sinds ik een cup gebruik zie ik ook veel meer stolsels. En die zijn een stuk donkerder.
Dat bruine heb ik ook altijd een dag hoor.

Vogel

Vogel

15-10-2016 om 09:52

Neuh

Ik zou me niet direct zorgen maken, sinds ik 45+ ben is de menstruatie ook veranderd.
En google anders eens op kutkruiden (excusez, maar zo heet die site nou eenmaal). Daar claimen ze dat je met een vaginaal stoombadje beter van oud bloed afkomt. Ik vind het een hilarisch idee en betwijfel ook of het werkt, maar wie weet.... Iemand ervaring, by the way?

proest

vogel,je maakt mmn dag goed. De hap cracker die ik net nam lag bijna over mn toetsenbord

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.