Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Puck

Puck

10-06-2014 om 12:10

oppervlakkige brandwond, is dit normaal

Een week geleden heb ik een scheut heet water over mijn hand gekregen. Eventjes gekoeld, deed geen pijn, leek niet veel gevolgen te hebben. Na een uur ofzo werd de huid toch rood en pijnlijk, plek van ca 5 x 2 cm op de rug van mijn hand. Huid is intact en er zijn geen blaren ontstaan. Eerstegraad brandwond denk ik dan, wat verzachtende Nestocyl opgesmeerd. So far so good, verder geen last meer van gehad.
Sinds eergisteren ontstaan er ineens toch wat kleine blaasjes op de brandwond. Helder van kleur, ziet er niet ontstoken uit, doet ook helemaal geen pijn. Is dit normaal bij de genezing van een brandwond? Ik wil de huid zo veel mogelijk intact en onbedekt laten (allergie voor pleisters en om een hele hand hiervoor in het verband te zetten lijkt me zo overdreven), maar het zit op een onhandige plaats, stoot het makkelijk kapot.

voor de volgende keer: langer koelen

Of dit normaal is kan ik niet zeggen; ben geen dokter. Maar bel er anders even over naar je huisarts; als je hetzelfde zegt als hier geven ze je vast een meer gefundeerd antwoord dan wij hier op OO
Maar voor een volgende keer: je schrijft: 'Eventjes gekoeld'. Dat geeft mij de indruk dat het niet de voorgeschreven 10 minuten (!) is geweest. En dat is echt nodig om de hitte die dieper in je huid is getrokken eruit te halen. Wel met lauw water doen, anders heb je weer kans op onderkoeling.

Sterkte ermee

Vera*

Vera*

10-06-2014 om 12:39

misschien

Is het misschien Zonnebrand? De zo'n kan flinkere op niet goed genezen of geïrriteerde huid.

Puck

Puck

10-06-2014 om 12:39

Caroro, weet ik

Ja, langer koelen met lauw water was beter geweest en dat weet ik ook, maar het deed helemaal geen pijn, ik zag niets, huid voelde normaal aan bij aanraken en ik dacht dus dat het wel los zou lopen. Verbaasde me ook dat ik gewoon het eerste uur nergens last van had en dat het toen ineens op kwam zetten.

Puck

Puck

10-06-2014 om 12:44

Vera*

Dat zou best kunnen, ben van het weekend veel buiten geweest en niet eens veel echt in de zon, maar mijn armen en decolletee zijn ook in de schaduw wel behoorlijk verkleurd. Kan me best voorstellen dat de genezende huid daar niet blij mee is en alsnog deze reactie geeft. Wel apart (maar prettig) dat het verder geen pijn doet.

Puck

Puck

16-06-2014 om 11:29

Ondertussen..

Omdat het op mijn hand zit beschadigt het makkelijk en de meeste blaasjes zijn dan ook open gegaan. Met handen wassen/afdrogen en zo schuren dan de velletjes eraf Niets aan de hand, eronder zit een babyblank velletje (dat ik de volgende keer in de zon toch maar even insmeer om het niet knalrood te laten verbranden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.