Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kim

kim

27-06-2016 om 16:47

Opgezette lymfeklieren baby 9 mnd

Ik heb een vraagje.
Mijn zoontje van 9 mnd heeft op zijn achterhoofdje,achter zijn oren en aan de zijkant van zn borstkas richting zn oksel beweegbare bultjes zitten. Zijn iets groter als een erwtje en schieten een soort van weg als je er aan zit.
Nu houd ik nu van bultjes dus toen ik het bultje op zn borstkas voelde heb ik de huisarts er naar laten kijken. Op dat moment had mijn zoontje net waterpokken dus de huisarts zei dat het een kliertje kon zijn,over 6 weken terug komen.
Een week daarna voelde ik ook kleine bultjes op het achterhoofdje. Ze voelen precies het zelfde aan. Hier ben ik nog niet mee naar de huisarts geweest.
Mijn zoontje heeft in 7 weken tijd dubbele oorontsteking,oogontsteking,waterpokken en verkoudheid gehad. Voor de ooronsteking kreeg hij antibiotica. Nu is hij ook weer niet helemaal fit,beetje diaree en huilerig.
Zouden de bultjes lymfeklieren zijn? En kan het kwaad dit ze er al vrij lang zitten? Moet ik me zorgen maken?

Meestal onschuldig

Lymfeklieren komen bij kinderen vaak voor omdat ze nogal eens een infectie doormaken en het lichaam daar scherp en adekwaat op reageert.
Dan is het zaak om een paar weken te wachten tot de infectie over is of je dan nog veel opgezette klieren vind. Een paar zijn er vaak sowieso bij kleine kinderen.
Het wordt een andere zaak als er klachten bijkomen als onverklaarbare koorts, vermoeidheid of slecht eten en drinken terwijl er geen sprake is van een verklaarbare infectie of kinderziekte.
Laat het je anders eens uitleggen door de huisarts anders blijf je je zorgen maken.

Niki73

Niki73

27-06-2016 om 18:57

Normaal

Wat AnneJ schrijft, wilde ik net schrijven. Meestal is het simpelweg een teken dat het afweerstelsel aan het werk is. Een goed teken dus: het werkt.

kim

kim

27-06-2016 om 19:32

gerust

Bedankt. Dat stelt me wat gerust. Hij ligt nu (weer) met 39.3 op bed. Het zou fijn zijn als we weer eens goed weer krijgen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.