Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Freya

Freya

01-03-2017 om 20:46

operatie varicocoele (spatader balzak) jongen 13jr

Zoon van 13 heeft een spatader op zijn balzak, en dat moet geopereerd worden omdat het de vruchtbaarheid in gevaar zou kunnen brengen.

Heeft er iemand ervaring met deze operatie? Hij is nog nooit onder narcose geweest, en kijkt er uiteraard niet echt naar uit. Valt het mee qua na-pijn? Hoe lang voor hij weer zou kunnen voetballen?

Anno

Anno

13-03-2017 om 11:15

Wij mogen afwachten

Mijn zoon van 14 heeft dat ook, maar de arts zei dat hij niet geopereerd hoeft te worden. We mogen afwachten. Succes met de operatie.

bertje1

bertje1

17-03-2017 om 12:07

toevallig gisteren op 'genante lijven'

zag een stuk van de operatie... uh, misschien moet je niet kijken... zag er wel pittig uit. hij krijgt vast pijn na de ok! zou even overleggen met ziekenhuis (ze hebben speciale mensen hiervoor volgens mij, voor kinderen) om hem voor te bereiden.

Paasei

Paasei

20-03-2017 om 08:55

Even niet leuk

Zoon hier is op zijn 15e geopereerd aan een niet ingedaalde testikel. Ook onder volledige narcose. Ik vond het fijn dat ik mee mocht tot in de operatiezaal, dat doen ze met kinderen. En 15 is groot (hij paste amper nog in het kinderbed op de afdeling) maar nog wel onder de 18.

De operatie op zich, daar merkt kind uiteraard niks van. Dat is voor jou als wachtende ouder erger... Daarna mag je er meteen bij, al op de uitslaapkamer. Dat is ook kinder-protocol. De pijnstillers die zoon kreeg voor na de verdoving werkten de eerste dag prima, hij had weinig last. Dag 2 en 3 waren wat dat betreft veel lastiger.. maar met paracetamol en een beetje verwennen kom je ver. Hij is geopereerd op een woensdag en hij is maandag weer naar school gegaan. In een gemakkelijk zittende broek. Wel met bus/auto, hij mocht zeker 2 weken niet fietsen. Of gymen/sporten.

Sterkte!

Freya

Freya

06-04-2017 om 16:02

Achter de rug

Het is allemaal achter de rug intussen. Deze morgen om half negen in het ziekenhuis, om tien uur in de operatiekamer, en om elf uur in de ontwaakruimte. Daarna vooral lang wachten. Wachten op de controle van de dokter, wachten op de verpleegster die een bakje yoghurt moest komen brengen (mocht niet vertrekken voor hij wat gegeten had) en wachten op de verpleegster die de baxter kwam verwijderen. Lijkt weinig pijn te hebben en is behoorlijk goed gehumeurd.

Kwam daarnet al vragen of we vanavond pizza gaan eten

Paasei

Paasei

06-04-2017 om 17:00

fijn Freya

Fijn dat het allemaal achter de rug is. En het mee lijkt te vallen. Hou er wel rekening mee dat je zoon waarschijnlijk morgen iets minder gelukkig is.. de pijnstilling die ze in het ziekenhuis hebben gegeven werkt uit.
Morgen dagje op de bank, Netflixen (of gamen) en zich door mams in de watten laten leggen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.