Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

cARO

cARO

11-11-2014 om 19:06

Open plekjes huid

Mijn dochter heeft op haar hoofd een aantal open wonden/korsten, waarschijnlijk (ontstoken?) eczeem of heel misschien psiorias, dacht huisarts.
Daar smeren en druppelen we twee weken voor, en dan kijken we verder.

Ondertussen heeft ze ook op een paar plekken (gezicht, vinger, lies) opeens een paar kleine open plekjes op de huid. Op zich ziet het er niet raar uit (opengekrabbeld puistje, dacht ik eerst) maar wel toevallig dat het nu allemaal tegelijk komt. Bovendien heeft ze er last van, het irriteert enorm en het humeur is niet vrolijk...

Wat kan dit zijn? Is het toeval of kan dit samenhangen?

klinkt als

krentenbaard! Maar ik zou denken dat de huisarts dat wel zou herkennen... Lokaal helpt fucidinezalf, maar als het te hevig wordt is soms een orale antibioticakuur nodig.

four

four

11-11-2014 om 19:09

Impetigo

Is het niet gewoon een bacteriële infectie? Waarbij ze zichzelf door krabben steeds op meer plekken besmet.

Mijntje

Mijntje

11-11-2014 om 19:10

terug

naar de huisarts dus, want voor fucidinezalf of antibiotica heb je een recept nodig van de huisarts.

eens

Met mijntje (je moet inderdaad terug naar de huisarts) en met four, want impetige is hetzelfde als krentenbaard

impetigo bedoelde ik. Te snel getypt...

Caro

Caro

11-11-2014 om 19:55

huisarts ja

Dank. Ik heb me laten afschepen door een stagiair die "het even aan wilde kijken" die andere plekjes (hij dacht dat die ontstoken vingerwond met pus een blaar was en vond soda onnodig?!) De echte huisarts kwam er in grote haast bij en heeft alleen hoofdwonden gezien.

Gelige korstjes

Als er gelige korstjes zijn, is de kans groot dat het impetigo is.
Mijn zoon had het eens op een voet, op zijn hiel, en de dokter had toen ook een drukke dag en heeft het toen ook niet herkend. Tja, een andere plaats dan normaal, normaal in zit het rond de mond. Ik moest toen van mijn huisarts de wond lekker laten luchten terwijl het superbesmettelijk is. En ja hoor, toen zat mijn dochter er ook onder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.