Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wasbeertje

Wasbeertje

30-03-2016 om 09:11

Op zoek naar shampoo voor gevoelige huid en geverfd haar.

Ik zoek al een tijdje een goede shampoo zonder allerlei onnodige troep zoals alcohol. Die bestaat wel bv neutraal maar omdat mijn haar ook gedeeltelijk geverfd is moet het ook een zachte verzorgende shampoo zijn. Neutraal is te uitdrogend voor mij. Nu zoek ik dus een shampoo die mijn highlights verzorgd en ervoor zorgt dat de verf dus niet te snel minder mooi wordt. Pffff ik vind het lastig. Iemand een idee. Ik heb op de site van dr Jetske gekeken maar daar staat niet zo veel keus.

Puck

Puck

30-03-2016 om 12:46

niet speciaal voor gevoelige huid

Ik heb ook een gevoelige hoofdhuid (met eczeem) en gebruik een shampoo die daar niet speciaal voor ontwikkeld is maar die wel één van de weinigen is waar waar ik tegen kan. Voor blonde highlights gebruik ik zilvershampoo van guhl (niet vaker dan 1x per week, rest gewoon met water wassen) en voor gekleurd haar gebruik ik Andrelon voor gekleurd haar (die is zo mild dat ik m wel iedere keer kan gebruiken)

angel3

angel3

30-03-2016 om 12:48

vichy

Ik gebruik de shampoo derma hupseflups zonder siliconen, parabenen en andere zooi van Vichy, bij de apotheek.
Mijn haar is ook geverfd en dat gaat prima. Of het ultra verzorgend is geen idee maar ik heb geen jeuk en andere irritaties meer.

Action

Dochter, met geverfd haar, gebruikt shampoo en conditioner van Euro profit Essential, de goedkoopste van de Action.
We hebben die eerst op de binnenkant van haar elleboog geprobeerd.

Neutral

Ik ben vaak allergisch voor allerlei dingen, ik gebruik dus nu de shampoo en douchegel van Neutral, geen enkel probleem meer. Op mij haar (geverfd) gebruik ik Argan olie.
Sini

Elisa Gemani

Elisa Gemani

31-03-2016 om 17:57

Geverfd haar

Als je geverfd haar hebt moet je een shampoo en conditioner gebruiken zonder Sodium Lauryl Sulphaat (SLS) of Sodium Laureth Sulphaat (SLES). Deze reinigende stoffen halen de kleur uit je haar en kunnen ook uitdrogend werken. Ik gebruik sinds kort Agadir Argan Oil shampoo en conditioner. Deze zijn sulfaat-vrij en niet agressief. Er zit wel parfum in maar ik heb een heel gevoelige (hoofd)huid en heb er geen problemen mee. Het is voor iedereen verschillend waar je wel en niet tegen kan. Ik kan prima tegen siliconen en parabenen maar ben allergisch voor een aantal andere bewaarstoffen en vooral voor een heleboel "natuurlijke" ingrediënten en geurstoffen.
Kijk ook eens hier voor parfumvrije haar- en huidverzorgingsproducten: https://www.geenparfum.nl/ en http://www.mildcosmetics.com/
En vraag overal (drogisterij, apotheek) proefjes van shampoo en conditioners

Belgje

Belgje

04-04-2016 om 10:24

Kamilleshampoo

Ik ben allergisch voor allerlei shampoos, heb al tig merken geprobeerd. Ik gebruik nu al tijden de kamilleshampoo van Ultra Doux (maar dat merk heet denk ik anders in Nederland). Het staat gewoon in de supermarkt.

Belgje

Belgje

04-04-2016 om 14:31

Ander merk

Ultra Doux heet Garnier in Nederland.

Marjoleine64

Marjoleine64

04-04-2016 om 21:16

Sebamed

Wij gebruiken allemaal sebamed, zeep en shampoo en bodylotion. Alleen oudste zoon kan ook andere merken zeep/shampoo gebruiken, de rest krijgt daar snel een droge huid, jeuk en uitslag van (jongste zoon het ergste).

WillekeS

WillekeS

07-04-2016 om 17:19

Ik lees mee

Ik heb zelf al best lang eczeem op mijn hoofdhuid (komt een beetje met golven) en heb nog niet de perfecte shampoo gevonden waar mijn huid niet op reageert. Dus ik lees mee met dit topic!

Imogen

Imogen

08-04-2016 om 08:28

medicinale shampoo

bij mijn eczeem werkt alleen medicinale shampoo, op recept van de huisarts. Eerst had ik ketoconazol shampoo, nu clobex. Kost 35 euro per flesje (125 ml), maar dat werkt tenminste.

WillekeS

WillekeS

08-04-2016 om 14:53

medicinale shampoo

Bedankt voor de tip. Ik loop het steeds maar uit te stellen om naar de huisarts te gaan. Denk al snel dat het wel eens vanzelf overgaat, maar ik weet eigenlijk wel dat het zo niet zomaar weggaat. Zal binnenkort een afspraak maken.

Imogen

Imogen

08-04-2016 om 17:55

Willeke

met die medicinale shampoo was ik altijd eerst een keer met Neutral of Eucerin, en dan de tweede keer met die eczeemshampoo. Dan heb je veel minder nodig en doe je langer met het dure flesje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.