Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

oorprop

Hallo,
ik ben vorige week weer bij de huisarts geweest om mijn oor uit te spuiten. Ik was bijna doof aan 1 kant door een grote oorprop. Ik heb het een half jaar geleden ook al laten doen. Advies: een peertje kopen en zelf regelmatig oor uitspoelen. Wie doet dit ook? Ik dacht altijd dat deze zone beter niet te vaak met water in aanraking komt om overgevoeligheid te voorkomen.
Ik heb nog steeds jeuk aan het gespoelde oor (evenveel als daarvoor), vandaar dat ik denk dat ik er niet te veel aan moet doen.

peertje?

Wat bedoel je daarmee? Peertje?
Het is zo onvoorspelbaar. Heel, heel lang geleden had ik op mijn werk ineens beiderzijds oorproppen. Die heb ik er eigenhandig uitgespoten nadat de bedrijfsarts niet wilde en me naar de huisarts stuurde. Maar ik had het op mijn manier te druk dus die dingen moesten eruit.
Echt enorme proppen. En daarna gewoon nooit meer last gehad. Toevallig gisteren laten kijken omdat ik wat dovig wordt, of die pubers zijn nog meer gaan mummelen.
Ik zou het gewoon even aankijken en zonodig eerst weer laten controleren. Ik vind het lastig nu om zelf je oor uit te spoelen, zeker zonder te kijken, want ik zou toch wat voorzichtig zijn met beschadigingen aan het trommelvlies of andere zaken die je toch eerst wil weten voor je met kracht met water je oor uitspoelt.

Sukke

Sukke

30-06-2016 om 17:56

de jeuk

Heeft, als deze voor het spoelen ook al jeukte, niet zoveel met de prop te maken.
Het kan zijn dat je oor geirriteerd is, wat schilferig en rood. Daar zijn druppels voor te krijgen, maar daar moet je wel even specifiek om vragen.

Het peertje. Je kunt er niet heel veel kracht mee zetten, dus wat dat betreft is het altijd beter dan peuteren of met een wattenstaafje je oor ingaan. Let wel: je ziet niet wat er binnen in je oor gebeurd. Bij enige pijn tijdens het spoelen moet je toch even laten kijken omdat je een klein gaatje in je trommelvlies zou kunnen hebben. En achter het trommelvlies wil je geen water hebben.

Sukke

Sukke

30-06-2016 om 18:00

AnneJ

Het is gewoon zo'n rubberen bolletje waarmee je de neus van je baby kunt uitzuigen.
Bulb Syringe heet het als je via google zoekt. Je hebt ze ook met opzetstukjes, maar zo diep zou ik een voorwerp niet in mijn oren willen doen zonder zicht te hebben op wat je aan het doen bent.

rode krullenbol

rode krullenbol

30-06-2016 om 20:36

Eczeem?

De jeuk zou kunnen worden veroorzaakt door eczeem. Je huisarts kan in dat geval een smeerseltje voorschrijven, weet ik van mijn moeder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.