Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Oorprop...

Omdat ik oorpijn heb en een beetje doof begon te worden, ben ik naar de huisarts gegaan. Ik heb in beide oren een oorprop. Assistente heeft geprobeerd de oren uit te spuiten maar helaas geen resultaat.
Ik ben nu aan het weken met water en soda op advies van de huisarts. Ik word er alleen duizelig en misselijk van en volgens mij neemt die oorprop het water op want ik ben nu aan een kant bijna doof.

Liggen op mijn zij levert ook misselijkheid op. Huisarts gaf aan dat dat kwam van de druk die dan op het trommelvlies komt te staan.

Maar goed, ik zie op tegen nog twee dagen weken. Kan pas morgen eind van de middag terecht voor een nieuwe poging uitspuiten. Heeft iemand nog tips zodat morgen die proppen er wel echt uitkomen?

Nooit geweten dat je van een oorprop zo'n laat kunt hebben. Heb er misschien ook wel wat lang mee doorgelopen.

Moeder

Moeder

16-06-2016 om 13:34

Slaolie

Ik moest voor het uitspuiten een paar dagen slaolie er in druppelen. Wie weet helpt jou dat.
Veel sterkte. Ik heb me er ook ellendig mee gevoeld.

water en soda?

Nooit van gehoord. Hier wordt altijd geadviseerd twee/drie dagen voor het uitspuiten te druppelen met (zonnebloem of olijf)olie - het uitspuiten lukt dan meestal prima. Die druppeldagen zijn niet prettig, je voelt je dan ook nogal dovig. Ik deed het voor het naar bed gaan.

Dat het een snertgevoel is zo'n dicht oor: nou en of!

Triva

Triva

16-06-2016 om 13:44

tip

Ik heb extreem nauwe gehoorgangen, net als mijn moeder en was dus vaak de klos. Sinds een jaar of 10 zet ik de douchekraan op de harde straal en spuit ik daarmee in mijn oren terwijl ik de oor naar achteren en boven trek. Het is even wennen maar al tien jaar geen last meer gehad. Dit dus nadat het is uitgespoten. Ik zou ook stoppen met die soda en druppelen met olie, dat gaat er wel weer uit maar ik kan me niet voorstellen dat je daar last van krijgt.

Egel

Egel

16-06-2016 om 13:57

niet echt, maar..

Sterkte Juulia. Ik kreeg ooit het advies een beetje olie in mijn oor te doen voor beter uit kunnen spuiten. Ik werd er niet misselijk van. Ik denk dat je het uit moet zitten.

Ik ging bijna jaarlijks naar de huisarts voor mijn oren. Daarna weer heerlijk helder horen, super! Op een dag vroeg ik aan haar: 'kan ik dit echt niet voorkomen?'
'Nou', zei de huisarts, 'als je meestal als je doucht de straal op je oor richt (liefst op de stand met een hardere straal) dan kan dat veel schelen'.

Dat doe ik sindsdien bijna dagelijks. Eventjes bij ieder oor spuiten met een wat hardere straal. En ik heb nooit meer mijn oren hoeven laten uitspuiten!

Egel

Egel

16-06-2016 om 13:58

de zoveelste dus!

hm, ik had de eerdere reacties nog niet gelezen, die zijn bijna hetzelfde.
Met zelfs iemand die ook die tip heeft gehad en nooit meer last heeft, grappig!

Capillaire buisjes

Ik heb het gevoel dat mijn gehoorgangen zo nauw zijn dat het net capillaire buisjes zijn, als ik er water inspuit, krijg ik het er nauwelijks meer uit.
Als het te erg wordt, dan druppel ik met olie. Ik heb wel eens een schimmelinfectie in mijn gehoorgang gehad, ik werd gek van de jeuk, er kwamen telkens schilfers uit mijn oor, ik was doof, hoofdpijn en de oordruppels die ik van de dokter kreeg deden heel erg zeer. De schimmelinfectie was overigens het gevolg van het bestrijden van een bacteriële infectie, en die kon volgens mijn huisarts het gevolg zijn van water in mijn oor, dus hij raadde mij aan mijn oren zo droog mogelijk te houden bij zwemmen en douchen.

Warme straal

Ik weet niet of een harde straal beter werkt maar ik straal met een warme straal ( niet te heet). De straal hoeft niet hard te zijn, gewoon even volhouden. ( minuut of 5 a 10).

Andere oplossing is verwijderen met een 'stofzuiger' bij de kno.

Juulia

Juulia

17-06-2016 om 14:07 Topicstarter

Eruit

Nou ze zijn eruit. Ik hoor weer! Maar wat een viezigheid. Wist niet dat dat in je oren kon zitten.
Nu nog last van één oor en er zit nog wat water in. Maar ik ben opgelucht.
Die douchekraan truc ga ik vanaf nu ook toepassen.

Dankjewel voor alle reacties!

joepie!

Dat is dan ook weer opgelost. Hopelijk knapt je oor nu helemaal op en ga je voorlopig verfrist het leven door.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.