Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Els

Els

06-01-2014 om 16:53

oorpijn, keelpijn en opgezette halsklieren

Al een paar weken heb ik last van oorpijn, keelpijn en heb ik een opgezette klier in mijn hals. het is geen heftige oorpijn, ook de keelpijn valt wel mee. Ik heb geen koorts, ik ben ook niet echt ziek en de huisarts kan niets vinden. Bloedonderzoek brengt ook niets aan het licht, geen ontsteking, geen afwijking voor wat betreft de schildklier, alle waardes waren prima in orde. Een echo van de hals gaf ook al geen uitsluitsel en toch oorpijn, keelpijn en een dikke klier. En ik maak me zorgen. Ik ben vanochtend weer bij de huisarts geweest en die weet het ook niet meer. Moet ik maar aandringen op een verwijzing, bijv. naar de kno?

Els

Els

08-01-2014 om 17:11

Schildklier!

Gisteren heeft de huisarts een echo laten doen en vanochtend werd ik gebeld of ik even langs wilde komen, ik heb een nodus op mijn schildklier, een soort tumor. Nader onderzoek moet uitwijzen of het kwaadaardig is, maar die kans is heel klein. Blijkbaar kan het oorpijn veroorzaken, maar ook hiervoor geldt: meer onderzoek. Aan de ene kant: ok, we weten nu dat het de schildklier is, maar aan de andere kant: hoe verder?

Hoop voor je dat het met een sisser afloopt. Els

Sterkte met de komende onderzoeken en verwerking van dit bericht.

Bloemetje11

Bloemetje11

09-01-2014 om 16:44

Net gehad

Zie mijn draadje 'schildklier'.
Ik had opeens een bobbel in mijn hals wat dus een nodus op mijn schildklier bleek te zijn. Overigens zonder andere klachten en de bloedwaardes waren allemaal goed.
Nodus is onderzocht dmv echo en later 2 echo geleide puncties. Helaas kon uit de weggehaalde cellen niet worden geconcludeerd dat het goedaardig was en toen is de kwab met de nodus operatief verwijderd. Het weefsel bleek kwaadaardig en dat betekende dat de hele schildklier moest worden verwijderd. Ik ben nu net aan het bijkomen daarvan.
De kans op iets kwaadaardigs is inderdaad klein. Nodussen komen erg veel voor, vooral bij vrouwen en zijn meestal onschulsig. Helaas bleek het bij mij mis. Hopelijk valt het voor jou allemaal mee. Ik zal voor je duimen......

Bloemetje.

Bloemetje11

Bloemetje11

13-01-2014 om 09:26

Els ?

Els, hoe is het nu ?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.