Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Oortje

Oortje

01-01-2019 om 17:45

Oorontstekingen volwassene

Ik heb voor de kerst aan een kant een echte ontsteking gehad. Ik kan mij niet herinneren dat iets zoveel pijn deed en ik mij zo ziek voelde.
Het oor is redelijk beter maar nu zeurt het andere oor ook.
Het wordt nog niet beter.
Is er iets dat ik kan doen om het herstel te verspoedigen?

Turn

Turn

01-01-2019 om 18:56

Xylomethazoline neusspray 3x per dag voor een week.
3x 2 paracetamol voor 1 week. Niet af en toe...maar met deze regelmaat.

Jackie

Jackie

01-01-2019 om 19:12

hier ook vrees ik

Wat toevallig dat ik dit nu lees. Mijn beide kinderen hebben oorontsteking gehad (met loopoor en alles) en nu begint mijn oor ook enorm pijn te doen. Nog niet zo erg dat ik er niet tegen maar het wordt wel met het uur erger lijkt. Ik ben zwanger dus mag ook niet zomaar alle medicijnen... Iemand nog andere (grootmoeders?) tips?

Pirata

Pirata

01-01-2019 om 19:22

Ja neusspray

Zo vaak als toegestaan neusspray gebruiken. Met zout water er in kan ook.
Alles om te zorgen dat de holtes binnenin weer open gaan. Sambal, stoom, een doorgesneden ui naast je bed....

Tine Winkel

Tine Winkel

01-01-2019 om 19:27

en volgens mij

mag je als je zwanger bent toch ook paracetamol? Ik zou dat zeker voor de nacht doen, want liggen met een oorontsteking is geen pretje. Evt het hoofd van je bed wat hoger plaatsen? Sterkte!

Jackie

Jackie

01-01-2019 om 20:04

Bedankt

Bedankt voor de tips! Ja paracetamol mag inderdaad, als slapen niet lukt ga ik dat ook zeker nemen want het wordt steeds erger, bah.

Pien

Pien

01-01-2019 om 20:48

Jackie

Ik heb, toen ik zwanger was van mijn dochter, ook een gigantische oorontsteking gehad. Toen ik niet mer wist waar ik het zoeken moest, heb ik de HAP gebeld voor advies mbt pijnbestrijding. Mijn man kon toen bij de dienstapotheek oordruppels met codeïne halen. Dat verdooft het trommelvlies enigszins. Het hielp wel. Ook mag je een combinatie van paracetamol en ibuprofen gebruiken, maar daarvoor moet je wel even de arts bellen, want dat weet ik niet uit mijn hoofd. Bel de HAP hoor, als het niet gaat. Of morgenochtend de huisarts. Ik was blij dat ik dat toen gedaan heb!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-01-2019 om 20:58

Paracetamol

mag volgens de bijsluiter 3x per dag 2 van 500 mg., dus 3x1000 mg. Maar volgens de meeste artsen (huisartsen, SEH-artsen, chirurgen) mag je als volwassene die dosis 4 x.

Jackie, toen ik tijdens een zwangerschap een ontsteking in mijn kaak had, mocht ik alleen paracetamol, ook in die dosis 4x1000 mg.

Aagje

Turn

Turn

01-01-2019 om 22:32

Voorkeur

De voorkeur dosis is om te starten 3 x 2 en als dat niet voldoende helpt 4 x 2. Zeker bij zwangerschap terughoudend zijn. Niet dat je met knallende oorpijn hoeft te zitten uiteraard.
Vraag morgen even advies. Nu kun je in elk geval een dosis nemen.

Guppie

Guppie

02-01-2019 om 08:07

Zink

Zorgen voor een gezonde darmflora; suiker en zuivel zoveel mogelijk vermijden. Eventuele antibiotica verstoren je darmflora en zorgt voor tekorten aan vitaminen en mineralen. Pilgebruik vermindert je weerstand, zorgt ook voor tekorten aan onder andere zink. Onze moderne, bewerkte voeding bevat toch al weinig zink. Zink is belangrijk voor je weerstand. En wat extra vitamine C en D.
https://www.rtvutrecht.nl/radiomutrecht/jaaphuibers/1228798/
https://www.orthokennis.nl/nutrienten/zink

Tine Winkel

Tine Winkel

02-01-2019 om 09:27

guppie

ik denk dat het met pilgebruik van de zwangere dame wel mee zal vallen...

Angela67

Angela67

02-01-2019 om 10:01

voorstel voor Guppie

Guppie,
zou je je forumnaam misschien willen aanpassen?
Als je jezelf 'guppie denkt' noemt, en in de titel van je postings ook schrijft 'guppie denkt' dan is meteen duidelijk dat je iets VINDT. Dan kun je ook oefenen in het herschrijven van je postings: "Pilgebruik vermindert je weerstand, zorgt ook voor tekorten aan onder andere zink. " wordt dan: "ik heb ergens gelezen dat pilgebruik je weerstand zou kunnen verminderen. Iets met zink-tekorten? Misschien kun je dit eens navragen bij je huisarts".
gr Angela

Jackie

Jackie

02-01-2019 om 10:10

Het gaat weer

Gisteravond hield ik het niet meer dus man is langs de nacht-apotheek geweest voor neusspray en paracetamol (ik gebruik normaal als niet-zwangere bijna nooit medicijnen dus zelfs dat hadden we niet in huis) en dat hielp gelukkig, 500 mg was voldoende om in ieder geval te kunnen slapen. Heb er 's ochtends nog één genomen. Tot nu toe gaat het best goed. Bedankt voor de tips!!

Vogel

Vogel

02-01-2019 om 10:34

Spoelen

Bij de apotheek kun je een Rhinohorn kopen, een soort klein theepotje. Met zout water er in kun je je neusholtes schoonspoelen, dat mag in ieder geval vaker dan neusspray met xylomethazoline.
Sterkte er mee.

Jackie

Jackie

02-01-2019 om 10:41

Ik gebruik ook zoutoplossing nu. Vond ik toch een fijner idee met een baby in mijn buik

juf Ank

juf Ank

02-01-2019 om 19:00

OT Angela

Vind je echt dat iemand zijn nickname moet veranderen?
Ben je altijd zo belerend?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.