Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

dihanne

dihanne

05-11-2014 om 13:20

oorontsteking, iemand tips?

Hoi allemaal,

Balen, sinds vorige week maandag forse oorpijn, en vanaf vorige week woensdag word ik behandeld voor een oorontsteking (au!) met Amoxicilline.

Daar werd ik heel misselijk van (plus braken) dus van de huisarts nog weer zetpillen gekregen om de misselijkheid tegen te gaan.

Het oor doet wel minder pijn, maar ik blijf verhoging houden. Daarom gisteren even terug gegaan naar huisarts, ook omdat ik niets meer hoorde. En nare hoofdpijn heb, en me erg slap voel.

Dat slechte horen bleek ook te komen door een prop oorsmeer in het andere oor, dat is nu uitgespoten, en ik hoor inderdaad beter. Verder was de reactie van de huisarts dat ik nog wat meer geduld moet hebben.

Vanmorgen de laatste amoxi-pil genomen.

MAAR: ik voel me nog steeds slecht: oor blijft pijnlijk, voelt alsof ik 30 meter onder water ben, temperatuur nog niet normaal, ik kan heel weinig, ben erg snel moe, slaap slecht, heb hoofdpijn, hoor ruisen en suizen in mijn oor

En ik ben het ook heel erg zat natuurlijk!

Heeft iemand van jullie wel eens oorontsteking gehad? Is er een gouden tip om sneller op te knappen?

groetjes
Dihanne

Hadewich

Hadewich

05-11-2014 om 17:15

Mijn man

Mijn man heeft pas een dubbele oorontsteking gehad. Hij was er gelukkig niet ziek van zoals jij, maar het deed wel flink pijn. Hij heeft ook antibiotica gekregen én een neusspray, zodat de troep in het oor sneller afgevoerd wordt. Heb je geen neusspray erbij? Mijn man kreeg zo'n spray die je hooguit een week mag gebruiken. Maar omdat het nog steeds dichtzat, mocht het ook langer. De oorontsteking zelf moet wel redelijk snel over gaan, het dichtzitten van het oor kan weken duren.

Als ik jou was, zou ik morgen weer naar de huisarts gaan, misschien moet je nog langer door met antibiotica. En vraag dan ook om zo'n spray, of je die mag gebruiken!

Sterkte ermee en beterschap!

Tango

Tango

05-11-2014 om 23:57

Andere antibioticum

Zou zeker terug gaan naar de huisarts. Deze antibioticum heeft blijkbaar onvoldoende geholpen. Misschien kan hij een ander voorschrijven en dan hopelijk ook een waar je minder misselijk van wordt.
Normaal moet oorontsteking redelijk snel overgaan met antibioticum, dus dit lijkt me niet goed.
Beterschap!

Vanuit de kaak

Een tijdje geleden had ik ook zo last van suizen in het oor en hoofdpijn en duizelig. Bleek vanuit de kaak te komen. Ongemerkt verkrampte kaakspieren of knarsen met je kaken kan hiertoe leiden. Tandarts heeft een bitje aangemaakt en de klachten verdwenen binnen een paar dagen. Opvallend dat dit soort klachten vaker voorkomen als je er eenmaal over praat. Mocht er meer spelen dan alleen vies oor, ga dan naar de tandarts.
Het ene oor was vies maar de klachten doen zich voor in het andere oor!

Beschrijving in de link kan herkenbaar zijn, het gaat mij meer om het effect van spanning in de spieren in de kaak dat uitstraalt naar het evenwichtsorgaan zodat een oplossing vanuit de kaakspieren je klachten weg nemen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/8599-oorsuizen-een-gekmakend-geruis.html

zenuwontsteking

Nu Flanagan last van haar kaak noemt, moet ik opeens denken aan hoe beroerd ik me jaren geleden voelde. Eerst dacht ik dat het een aanloop op de mexiaanse griep was en toen de hoge koorts begon, de griep eindelijk doorzette. Maar na 3 weken koorts moest het eigenlijk wel wat anders zijn. Ik had last van m'n kaak, bijholtes, snipverkouden (zat helemaal dicht) zonder slijmvorming, had me nog nooit zo beroerd gevoeld, hoofdpijn, oorpijn, hoorde aan 1 kant slecht, kon niet lang staan (evenwicht) etc. Mijn huisarts schreef me na een maand een virusremmer voor maar het werd eigenlijk alleen maar erger. Het heeft lang geduurd voor uitgevogeld was wat het was, vooral omdat ik de leeftijd niet voor had. Maar het bleek een trigreminus neuralgie te zijn. Pijnstillers, virusremmers en antibiotica werken niet bij een zenuwontsteking maar wel een bepaalde antidepressivum en een soort anti-epilepticum. Komt heel weinig voor (een huisarts komt er misschien 1 of 2 in zijn hele praktijktijd tegen) maar het is redelijk simpel opgelost met een ad of een ae. Het is kort daarna nog een paar keer (kort) teruggekomen.
Er zijn mensen die jaren blijven zoeken en uiteindelijk in wanhoop bij de tandarts hun tanden laten trekken, in de hoop er zo vanaf te komen.

Zoek op internet of je je herkent (wat van) de symptomen.

dihanne

dihanne

12-11-2014 om 15:10

bedankt dames

Ha dames

bedankt voor jullie reacties

inmiddels gaat het iets beter, kan weer wat functioneren, maar oor blijft 'zeuren'.

ik geef het nog even de tijd, maar ga als dit nog lang zo blijft naar de huisarts, en dan heb ik een paar goede dingen van jullie gekregen om na te laten kijken

hartelijk dank

Dihanne

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.