Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Oor is nog niet rustig na uitspuiten

Hoe lang duurt het voordat een oor weer helemaal 'normaal ' is na het uitspuiten? Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest omdat mijn oor erg suisde en herrie maakte. Het bleek verstopt en is uitgespoten en weer schoon. Nu,na enkele uren, merk ik nog steeds geen verschil. Mijn oor is niet rustig,niet open geplopt en maakt nog steeds herrie (alsof hij dicht is). Ik maak me er zorgen om. Is dit normaal?.

Krisje

Krisje

27-03-2017 om 15:34

Jaren geleden

Het is heel lang geleden eens gebeurd bij mij, maar in mijn herinnering had ik na het uitspuiten helemaal nergens meer last van. Kan je niet even bellen met de assistente?

Triva

Triva

27-03-2017 om 15:40

als

de problemen ook in het midden/binnenoor zit is uitspuiten niet voldoende. Heb je al neusspray geprobeerd?

Tulip

Tulip

27-03-2017 om 16:01 Topicstarter

Nog niet geprobeerd

Is het raadzaam om neusspray te gebruiken? .ik ben verder niet verkouden , anders zou het mss nog oorontsteking kunnen zijn.

Plopje

Plopje

27-03-2017 om 16:36

dag of 2

Dat oorsuizen herken ik niet maar na het uitspuiten duurt het bij mij wel een dag of 2 voor het weer "normaal" voelt. Maar bij twijfel zou ik even de assistente bellen, ongerustheid is daar al een reden voor.

Inanna

Inanna

27-03-2017 om 16:38

bij mij

Ik heb het 1 keer laten doen aan beide kanten tegelijk en ik heb zeker een week last gehad van slecht horen en het geluid van belletjes in mijn oren. Het was wel anders dan voor het uitspuiten, toen hoorde ik alleen slecht, de belletjes kreeg ik er extra bij.
Het uitspuiten zelf deed bij mij ook nog gemeen zeer, dus ik heb me voorgenomen het nooit meer te laten doen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

27-03-2017 om 19:01

uitspuiten wel goed gelukt dan?

Ik liet het kort voor Kerst doen, de assistente heeft vijf keer gespoten, steeds allerlei kleine brokjes tot het klaar heette te zijn. Moet melden dat ik erg nauwe gehoorgangen heb, trouwens.

Maar ik merkte geen verbetering.
Met Nieuwjaar terug gegaan naar huisarts, neusspray gekregen en daarnaast heel veel zout water gespoeld. Na een maand geen verbetering.

Weer terug naar huisarts (was een ander) en hij zag géén schoon oor. Dus ik moest opnieuw olie druppelen, vijf dagen lang. Druppelaartje gehaald en fanatiek gedruppeld, voor de zekerheid een week

Toen lukte het uitspuiten moeiteloos en ik had meteen weer geweldig veel geluid. Super! Geen gesuis geen ander gedoe.

Dus mijn tip: héél goed druppelen en nogmaals laten uitspuiten.

Plopje

Plopje

28-03-2017 om 00:00

Wilgenkatje, herkenning

Niet bij mij, maar mijn man heeft ook wel gehad dat er geen verbetering was na het uitspuiten (ondanks vooraf olie druppelen) en dat bij teruggaan bleek dat het idd nog lang niet schoon was.

Tulip

Tulip

02-04-2017 om 21:37 Topicstarter

Rust

Nou, het heeft 3 dagen geduurd. Ik heb idd ook nauwe gehoorgangen. Het zal waarschijnlijk vaker gaan gebeuren.
Die belletjes heb ik ook gehoord idd
Dank voor het meedenken. Ik ben blij dat het weer rustig us in m'n oor. Poe, wat kun je daarvan ontregeld raken.

Triva

Triva

02-04-2017 om 22:27

hier

Ik heb echt extreem nauwe gehoorgangen, had mijn moeder ook. Regelmatig uitspuiten. Toen ik bijna 15 jaar geleden een oorontsteking had die meer pijn deed dan twee bevallingen bij elkaar en ook langer duurde dan die twee bevallingen wist ik: dit nooit meer.

Wat uitzoekwerk gedaan en vanaf dat moment heb ik zeer regelmatig (bijna elke douchebeurt) de harde straal van de douchekop op mijn gehoorgangen gezet waarbij ik mijn oren ook een beetje naar achteren en omhoog trok zoals moet bij het temperaturen in je oor. Nooit meer last van mijn oren gehad, nooit meer hoeven uitspuiten dus 2/3 van mijn leven met oorklachten en 1/3 deel zonder.

Schimmelinfectie

Ik heb eens een schimmelinfectie in mijn oor gehad. Daar kwam bij uitspuiten ook veel troep uit, maar de schimmelinfectie was nog niet bestreden, dus nieuwe troep groeide weer aan, en dus bleef ook het gekraak en geplop in mijn oor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.