Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wendelmoed

Wendelmoed

04-02-2020 om 16:11

Ook verkouden?

Hier zijn de meeste huisgenoten net weer beter of in het laatste staartje van de verkoudheid, maar tot mijn afgrijzen is mijn verkoudheid deze week begonnen.
Het hoesten begon hier begin december, en sindsdien waren er af en aan mensen verkouden, snotterig, grieperig, hoesterig, misselijk, etc.
En dat gaat elk jaar zo.
De enige reden dat we dit jaar niet met zieken op pad gaan naar de skivakantie is, zo grapte ik al, omdat we niet op skivakantie gaan dit jaar...
Is dat nou bij jullie ook zo? Ik had verwacht dat we minder vaak ziek zouden zijn als we uit de kleine kinderen waren, maar onze tieners slepen zich de hele winter door wind en regen met nies- en hoestbuien tot het te erg is en ze een paar dagen thuis blijven, en dan van voor af aan tot de lente komt.
We zullen wel iets niet goed doen maar ik ben toch benieuwd of wij nou de uitzondering zijn?

Tessa

Tessa

04-02-2020 om 16:31

Dito

De eerste hier was mijn broer, toen ik, mijn jongste en gisteren vrienden van me. Allemaal zo'n vervelende kou waar je behoorlijk beroerd van bent.
Voor mij is het de 2e keer deze winter dat ik een kou heb en ik heb al van begin december een blaasontsteking die stand houdt ondanks 3x antibiotica. De meeste mensen in mijn omgeving zijn al minstens een keer ziek geweest. Helaas blijkt het dus niet over te zijn na de schooltijd

zebra

zebra

04-02-2020 om 17:18

het valt nog mee

wel in de eerste helft van december redelijk verkouden geweest. Verder ook geen zieken gehad hier in huis, alleen verkouden met wat niezen en wat snotteren maar daar bleef het dan bij.

Josien

Josien

04-02-2020 om 18:34

Nee hier niet

Hier niet, maar eigenlijk ook zelden toen de kinderen kleiner waren, dus jullie zijn misschien vatbaarder voor het verkoudheidsvirus? Of worden er vaker aan blootgesteld? Mijn kinderen reizen met het openbaar vervoer, dus volgens mij bestaat erger niet, toch zijn ze zelden tot nooit verkouden (ik ook niet gelukkig)

Ad Hombre

Ad Hombre

04-02-2020 om 18:54

Virus

"Hier niet, maar eigenlijk ook zelden toen de kinderen kleiner waren, dus jullie zijn misschien vatbaarder voor het verkoudheidsvirus?"

Het is te hopen dat het zo blijft, want verkoudheid wordt veroorzaakt door het...

...tromgeroffel...

Coronavirus

rode krullenbol

rode krullenbol

04-02-2020 om 19:27

Nee joh, Ad

Door schijtluizen!

Dat weet toch iedereen?

Nog niet

Hier is het ook elk jaar raak, maar deze winter lijken we mazzel te hebben.

Pennestreek

Pennestreek

04-02-2020 om 20:51

Hier ook niet

*klopt af*
Wij zijn meestal ook niet zo heel bevattelijk, maar een verkoudheidje komt ieder jaar wel voorbij. Tot nog toe nog nergens last van gehad. Hopelijk houden we dat zo!

Wendelmoed

Wendelmoed

08-02-2020 om 10:24

@Ad

Je weet toch wel dat virussen ook via het internet gaan he.
Dus als je wat begint te kuchen... dan heb ik je aangestoken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.