Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Start

Start

19-01-2018 om 11:24

Oogpleisters: groter dan Maxi?

Even een vraag voor mensen die misschien ervaring hebben met oog afplakken ivm luie oog. We zijn hier (na 3 jaar) hopelijk bijna aan het einde van het traject; na jaren van goed meewerken, is het sinds een paar dagen drama- hij geeft aan dat de pleisters te klein zijn. Dit geloof ik wel, hij is ook in een flinke groeispurt en aan zijn 3e paar schoenen toe in een paar maanden tijd.

Maar: hij draagt de Silicone pleisters van 3M in de maat Maxi. En dat zijn de grootste, voor zo ver ik kan vinden (ook apotheek, oogarts, en 3M zelf gebeld, allemaal niets). Pleisters voor volwassenen zijn schijnbaar even groot (snap ik niets van, dat ding zou mij echt niet passen).

Heeft iemand misschien ervaring met oogpleisters in een grotere maat dan Maxi (8 cm x 5,7 cm)? We moeten nog +/- een half jaar door, en zou zonde zijn als dit net op het laatst toch een drama wordt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-01-2018 om 11:35

Apart

Ik ben eens gaan googelen, maar ook andere merken hebben 8 x 5,5 als grootste maat. Kan de orthoptist je niet verder helpen?

Start

Start

19-01-2018 om 12:06

oogpleisters

Bedankt voor je reactie; de orthoptist had verder weinig, behalve plakken van gaas met tape; lijkt me super onhandig en moeilijk zo ver te krijgen dat het goed blijft zitten (even los van dat het er niet uit ziet, daar kan ik me in deze fase niet enorm druk om maken).

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-01-2018 om 12:22

Een lapje?

Moet hij nog hele dagen afplakken? Dat vind ik ook wel opmerkelijk want mijn dochter was binnen een jaar klaar met plakken (wel vroeg begonnen, met 3,5 jaar).
Anders kun je misschien een ooglapje kopen, maar ik kan me voorstellen dat hij daarmee niet naar school wil.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-01-2018 om 12:27

Website

Ik vond ooglapjes die er nog best aardig uitzien op myhappyeye.com, voor kinderen voor wie pleisters niet meer mogelijk zijn.

Start

Start

19-01-2018 om 12:41

lapjes

Bedankt voor de link van myhappyeye; dat had ik nog nooit gezien.

Hele dagen hoeft niet meer, wel nog 2u/dag- wij zijn ook bij 3 jaar begonnen. Je hebt allerlei soorten en maten van lui oog; die van hem was erg fors. Afplakken heeft heel goed gewerkt, maar we moeten het nog even vol houden om terugval te voorkomen.

Teuntje

Teuntje

21-01-2018 om 08:00

Te klein or not te klein

Kan de orthoptist hem helpen met plakken? Zodat hij weet dat de pleister dan zit zoals het hoort en dat het gevoel dat hij dan heeft wel goed is?
Ik kan me niet voorstellen dat de pleisters technisch gezien te klein zijn, als iedereen incl. volwassenen het met deze pleisters doet. Zo’n bijzonder hoofd zal hij niet hebben toch? Het kan natuurlijk wel dat ze ineens anders voelen als hij snel is gegroeid. Hij labelt dat gevoel dat dan ineens anders is zelf als ‘te klein’ maar dat hoeft het niet te zijn. Misschien moet hij even opnieuw wennen en kan de orthoptist daar bij helpen (want als mama dat zegt is het toch anders).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.