Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

-Flupke-

-Flupke-

22-07-2013 om 12:39

Ooglidcorrectie

wie heeft er wel eens een ooglidcorrectie ondergaan, waarom deed je dat, had je medische indicatie en hoe is het herstel verlopen?

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2013 om 12:57

maar dat is alweer zo'n tijd geleden dat ik de details vergeten ben. Ik meen me te herinneren dat de pijn wel meeviel, omdat het geen diep snijwerk is. Ze halen een stukje huid weg, naaien de rest weer netjes aan elkaar en dat wordt heel netjes aan elkaar gezet. Een deel van mijn voorhoofd is toen ook gelift en dat was gevoeliger.

Maar ook hier al een jaar of 6, 7 geleden.
Ik had sterk overhangende oogleden en dat werd steeds erger. Zelfs vergoed gekregen.

Vond ingreep erg meevallen. Je bent gewoon bij kennis, er wordt een reepje huid weggesneden, en het werd weer gehecht. Man heeft ondertussen gewoon gewacht, en daarna (nog ff bijkomen) naar huis.
Daar uit de diepvries zakjen met bevroren doperwtjes erop - waar man & dochters nog erg om gelachen hebben want die bleken stuk dus ik lag omringd door doppers.

Moest beetje zittend slapen weet ik nog, dus hoop kussens. Was na n week al aardig toonbaar geloof ik.
Enorme verlichting, mn omdat ik minder hoofdpijn had (liep de hele dag mn wenkbrauwen op te trekken). Inmiddels zakt het weer een beetje maar lang niet zo erg als toen.

Mare

Afgelopen april

Hoi,

ik heb in april laten doen en dat is me onwijs meegevallen. Geen pijn gehad, een beetje bont, maar dat was snel weer weg.

Ik had hele erg hangende oogleden, altijd hoofdpijn, jeukende ogen en door wenkbrauwen altijd op te houden ook heel moe.

Ik weet nu nog niet of het vergoed gaat worden, de procedure is veranderd.
Ik heb het om medische redenen laten doen, bij de oogarts en zo benoemd zij het ook naar de verzekering toe.

Ik moet nu wachten, want de verzekering vraagt steekproefsgewijs foto's van voor en na de operatie bij de patienten. Aaan de hand van de foto's bepalen zij of het vergoed wordt of niet.

Ik hou er rekening mee dat ik het moet betalen, dus ik heb de benodigde 800 euro apart op een rekening staan.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Oh ja...

Ik kreeg een oog-koel-masker mee en ze adviseerden die elk uur een kwartier op je ogen te houden (met doekje ertussen). Dit heb ik redelijk trouw gedaan.

Verder ben ik een week tevoren met arnika tabletjes begonnen tot een week na de operatie. Schijnt erg zwelling en blauwheid tegen te gaan.
Ik moet zeggen, ik vond het echt meevallen de dikte en blauwheid.

Anna-

Anna-

25-07-2013 om 17:50

Tien weken geleden

Een voorhoofdslift inclusief bovenooglidcorrectie laten doen. Vooraf is door het ziekenhuis (geen speciale kliniek, gewoon via de plastisch chirurg) een machtiging gevraagd bij de zorgverzekering, met foto's erbij, en ik kreeg het helemaal vergoed
Hoe alleen een ooglidcorrectie gaat kan ik niet zeggen, de voorhoofdslift was onder plaatselijke verdoving + sedatie via infuus, je blijft dan wel aanspreekbaar maar ik kan me er bar weinig van herinneren.
Het herstel is me erg meegevallen, na een week of twee waren de blauwe plekken die na een ooglidcorrectie onder je oog ontstaan al bijna weg. De hechting (één lange doorlopende draad per oog, bijna onzichtbaar) gaat er na een week uit.
Helaas staan mijn wenkbrauwen eigenlijk nog steeds iets te laag naar mijn idee. Maar de ooglidcorrectie ziet er echt perfect uit, de littekens zijn al nauwelijks meer te zien. Al met al is het erg meegevallen, ik kijk weer met plezier in de spiegel en het belangrijkste: ik heb weer vrij zicht i.p.v. tegen een 'afdakje' aan te kijken.

September 2012

Dus bijna een jaar geleden nu. De operatie was een fluitje van een cent (vond ik). Ik kreeg het niet vergoed van mijn verzekering, heb er eerlijkgezegd ook niet veel moeite voor gedaan om het vergoed te krijgen. Ik had behoorlijk last van hangende oogleden, geen hoofdpijn oid. Tip voor het koelen: maak twee boterhamzakjes met diepvries-doperwtjes, knop ze aan elkaar en hang dat over je neusbrug. Ik heb de eerste dagen elk uur gekoeld en nauwelijks last gehad van zwellingen, blauwe plekken en dergelijke.

ooglidcorrectie

Hoe waren de zwellingen na jullie ooglidcorrecties? En heeft iemand ervaring met deze kliniek? https://idealbody.nl/behandelingen/ogen/ooglidcorrectie

Flupke

Flupke

07-04-2015 om 19:43

zwelling viel mee

mijn ogen waren wel flink blauw. waar ik eerst stoer dacht dat ik wel snel weer van alles zou gaan doen, had ik puntje bij paaltje toch niet zo'n zin om over straat te gaan zeg maar.....

Ik ben gewoon bij het plaatselijke zh geweest en heb het vergoed gekregen omdat ik last had van tranerige en geirriteerde ogen. Wat nu dan ook helemaal weg is.
Ondanks dat het keurig genezen was, vond ik het toch in het begin wel een beetje gek gezicht. maar dat is vlg. mij puur dat je opnieuw moet wennen aan je nieuwe gezicht. Dat is nu, een jaar later helemaal normaal.

Yura

Yura

08-04-2015 om 08:33

Viel mee

Bij mij viel het reuze mee. Als ik geen pleistertjes op mijn ogen had zou niemand wat aan me zien en dan had ik ook nog mijn bril op ipv mijn lenzen in, dus dan zie je het bijna niet. Alleen onder 1 oog werd het wat paars en geel enzo, maar dat was maar een klein plekje, zag je alleen als je me heel goed aan keek. En mijn oogleden, het bewegende deel waren rood en dik, maar ja met een bril op (die verkleint) zie je dat ook alleen als iemand heel goed kijkt.
Ik heb vantevoren heel veel vitamine C geslikt en achteraf heel veel gekoeld. Pijn heb ik niet gehad, geen enkele paracetamol hoeven slikken. Alleen na een paar dagen als gevolg van het kijken door die bril ipv mijn lenzen, kreeg ik hoofdpijn (sterkte klopt niet helemaal).
Volgens mij is de site waar je naar verwijst geen kliniek maar een platform voor ooglidcorrecties. Google gewoon op de naam van de kliniek als je er 1 hebt gevonden, dan vind je ook wel ervaringen. En let op dat je het door een plastisch chirurg laat doen en niet door een oogarts of een huisarts.

Filler

Ik heb een ooglidcorrectie laten doen zonder een operatie te ondergaan. Ik heb meerdere afspraken gehad, zowel bij een plastisch chirurg als bij een cosmetische kliniek. Uiteindelijk voor dat laatste gekozen bij kliniek dokter Frodo, omdat ik een operatie te ingrijpend vond. Er zijn bij mij hyaluronzuur fillers ingespoten waardoor ik geen hangende oogleden meer had. Ik ben erg blij met het resultaat zonder dat ik een ingrijpende operatie moest ondergaan.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-04-2015 om 14:53

Mijn moeder

Mijn moeder heeft dit twee jaar geleden toe ze 78 was laten doen omdat ze echt last had van haar hangende oogleden. Volgens haar waren de ingreep en het herstel een fluitje van een cent. Veel koelen hielp bij de zwelling en ze had maar een paar dagen last achteraf. Een week na de ingreep kon je al niet meer zien dat ze een ooglidcorrectie had laten doen. Het resultaat is heel mooi en natuurlijk geworden. Zij heeft het laten doen bij de oogkliniek waar ik mijn ogen heb laten laseren. Mocht ik ooit last krijgen van hangende oogleden laat ik het ook zeker doen.

Bedankt

Ok. Bedankt voor jullie reacties. Daar kan ik wat mee!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-04-2015 om 18:36

Arnica

Ik vergat nog dat mijn moeder ook een paar dagen voor de ingreep Arnica-tabletjes heeft geslikt. Helpt idd bij vermindering van blauwe plekken. En bij de drogist kan je een speciaal oogmaskertje kopen dat je in de koelkast legt. Het is een soort brilletje gevuld met koelgel. Erg fijn om mee te koelen. Succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.