Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kippig

Kippig

15-07-2014 om 18:22

Ooglaseren. Durf ik?

Ik heb al sinds mijn tiende een bril van inmiddels -8. Nu las ik dat ooglaseren nu ook tot -10 gaat. Dus het zou zomaar in mijn mogelijkheden liggen. Ook qua geld kan ik dit wel overzien. Brillen kosten bij mij ook een hoop geld, en moeten toch steeds weer vervangen. Al doe ik nu wel weer 6 jaar met deze.

Contactlenzen heb ik ook jaren gehad, maar mee gestopt door hooikoorts en toch teveel gedoe, ik heb wel nog daglenzen voor gelegenheden.

Maar ik vind het zo eng! Ik ken een iemand bij wie het mis ging, maar dat was toen laseren net op de markt was. Hij heeft aan een oog nu 20% zicht. Best heftig. Dus was ik altijd een soort blij dat het voor mijn sterkte nog niet kon.
Maar nu ik weet dat het misschien kan begint er toch iets te knagen. Altijd scherp zien!

Ik heb al rondgekeken en zie ook heel veel prijsverschillen. Dus wat is wijsheid? Ik wil natuurlijk geen/ zo min mogelijk risico's en hoor graag goede en slechte ervaringen. Ik ken imiddels ook wel enthousiaste mensen. Ook iemand die het in Turkeye heeft laten doen. Maar dat lijkt me niet zo.
En is het waar dat je hoornvlies altijd kwetsbaar blijf omdat het nooit meer goed vastgroeit?


Mijntje

Mijntje

15-07-2014 om 18:37

Nee

Ik ga het nooit doen, ik peins er niet over. Want wat is het effect van ooglaseren na 20,30,40 jaar? Dat is niet bekend. Ik wil geen enkel risico nemen voor uiterlijk vertoon. Trouwens, met bril ben ik veel knapper

Celine

Celine

15-07-2014 om 18:47

Ikke niet

Ik heb ook slechte ogen en het overwogen. Ik doe het niet. Ogen vi,d ik te kwetsbaar om risico's mee te nemen.

Onlangs artikel geleden n dat het bij veel mensen na verloop van tijd toch weer minder wordt en dat ze dan een bril moeten (lenzen lukt dan vaak niet meer).

Ik weet het niet meer precies of het aan sterkte of j leeftijd lag, maar er werd geadviseerd dat ALS je al iets wilde doen, je beter een lens eronder kunt schuiven dan laseren. Ik geloof (van een vriendin) dat dat alleen kan als je voldoende vocht hebt in je ogen, maar dat zou ik misschien nog overwegen. Dat is nl. ook omkeerbaar. Laseren niet.

Ja, dat durf je,

Ik heb 9 jaar geleden mijn ogen laten laseren en ik geniet er nog elke dag van. Nooit meer geklooi met bril of lenzen, midden in de nacht en 's ochtends bij het ogen open doen meteen alles scherp kunnen zien, heerlijk! Het kost even wat (ik betaalde ca. 4000 euro) maar dat haal ik er in de rest van mijn leven wel uit met wat ik bespaar op bril of lenzen. Ik zie beter dan ik ooit met bril of lenzen deed en het is nu in 45 ben nog niet verslechterd. De ingreep is even vervelend maar duurt maar ca. 15 seconden per oog, wat is dat nou helemaal op een mensenleven? Ik heb nauwelijks napijn gehad, alleen een zeurderig gevoel in 1 oog. De volgende ochtend kon ik al zelf naar de Nacontrole rijden. Ik vind het echt een geweldige uitvinding, dat ooglaseren.

Skik

Jesse_1

Jesse_1

15-07-2014 om 20:59

Ja, wat Celine zegt

Ik ken iemand die kort geleden zijn lenzen heeft laten vervangen. Het is een operatie vergelijkbaar met een staaroperatie.

Zelf overweeg ik het totaal (nog) niet, maar dit zou ik eventueel wel doen, ooglaseren vind ik te risicovol.

Heb je deze site al bekeken? Je kunt online even globaal zien wat de mogelijkheden voor jou zijn.

Jesse_1

Jesse_1

15-07-2014 om 21:01

Eh.. sorry

Deze site dus:

http://lasercentrum-zonnestraal.nl/

ik wil ook

Maar durf ook niet

Heb erover gelezen en het is de laatste jaren ook een stuk goedkoper geworden, waardoor geld het bezwaar niet meer is. Ik betaal nu zo'n € 35 per maand voor m'n lenzen dus dat heb ik er zo uit. Wil ook geen gedoe meer, maar ja... ik heb gelezen dat ze zo'n flapje maken en DAT lijkt me zo eng en pijnlijk. Ik ben ook echt geen held. Maar ik moet zeggen, ik hoor veel positieve verhalen om me heen.

ik durf ook nog niet

ook erg slechte ogen net als jij en droge ogen,hooikoorts etc.. ik heb al gekeken naar de operatie met een lens maar ik heb nog neit de moed gehad om te gaan( alleen als die 2 weken dat ik mn lenzen niet in mag...brr..)

Ja precies

Dat is ook een ding dat mij tegenhoudt. Dan moet ik 2 weken mijn (oude) bril op. Gaat 'm niet worden.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

15-07-2014 om 23:07

Doen!

Ik heb mijn ogen drie jaar geleden laten laseren omdat ik geen enkele contactlens en -vloeistof meer kon verdragen en ook een bril kon ik niet lang dragen ivm littekenweefsel achter mijn oren. Ik draag ook hoorapparaten dus een bril was altijd pijnlijk. Mijn oogarts (ik had al jaren last van allerlei oogklachten zoals Blepharitis en droge ogen) is ook refractiechirurg bij een van de beste klinieken in NL dus die raadde mij Lasik aan. Het moest wel want ik had -6,5. Nou zou ik de behandeling a 4000 euro nooit kunnen betalen maar mijn lieve moeder was bereid om het te betalen terwijl ik samen met mijn oogarts een medische noodzakelijkheidsverklaring indiende bij mijn zorgverzekering.

Ik heb mij uitvoerig laten informeren en ook zelf veel informatie verzameld (een hele informatieve site is http://www.ooglasertrefpunt.nl/) en toen ik na het vooronderzoek groen licht kreeg ging ik ervoor! De behandeling zelf is zo gepiept en viel reuze mee, mede dankzij een heerlijk kalmerend tabletje Na de behandeling heb ik een aantal uur behoorlijk wat pijn gehad en tranende ogen maar na een dag bedrust en veel oogdruppels was ik weer kiplekker en het belangrijkste: mijn zicht was (en is) 120%! Geen enkele complicatie; ik ben zelfs van mijn droge ogen af (heb wel drie maanden veel moeten druppelen) en van al mijn andere oogproblemen. Wat een bevrijding. Ik voel me als een nieuw mens. Had ik het maar eerder kunnen laten doen. Het allermooiste: de verzekering heeft de hele behandeling vergoed omdat er echt sprake was van medische noodzaak. Ik ben dankbaar en gelukkig. Mijn advies is DOEN! Bij een goede kliniek in NL; beslist niet in het buitenland! En pas ook op voor klinieken in NL die met prijzen stunten. Het zijn wel je ogen en goedkoop is in dit geval duurkoop. Er doen veel horrorverhalen de omloop maar in het algemeen zijn het veilige behandelingen mits je het laat doen in een goede kliniek en mits je je goed aan de nazorgregels houdt. Zelfs straaljagerpiloten en topsporters laten hun ogen laseren en dat zegt wel iets. Ik doe ook gewoon alles; zelfs kickboksen

Er zijn verschillende methodes van laseren en je kan ook voor lensimplantatie kiezen. Ga naar een paar goede klinieken en laat een vooronderzoek doen om te kijken welke procedure de beste voor jou zou zijn. Succes!

Kippig

Kippig

16-07-2014 om 08:44

Ah er zijn meer schijterds

Dat vind ik wel fijn om te weten.
Mijn grootse gedoe is dat ik lenzen dus niet meer zo goed kan dragen. Ik ben voor veel vloeistoffen allergisch. En een bril met -8 glazen is gewoon nooit echt mooi te noemen. Gelukkig staat het me wel, maar als ik eens een avond lenzen draag krijg ik zo vaak te horen dat ik er zo leuk uitzie. Met bril vrijwel nooit. Iedere dag daglenzen is me te duur. Maar als ik die twee dagen achtereen draag irriteert dat ook. De tweewekelijkse lenzen ging ook niet meer lekker. Dus lenzen blijven voor af en toe. Helaas.

Verder is een bril ook niet erg comfortabel. Vrij zwaar vanwege de sterkte en ik heb dus ook littkens achter mijn oorschelpen vanwege huidproblemen in mijn jeugd. Toen zat mijn bril geregeld vastgeplakt achter mijn oor omdat ik daar een soort nat eczeem. Gelukkig is dat wel over, maar ik heb wel regelmatig dat het erg zeer doet. En dan nog het beslaan, vies worden en het gevaar van eraf vallen. En hij is een keer perongeluk van mijn hoofd gempept in de drukte. Hij was er nog, maar wel verkreukeld. Moest ik de hele dag verder met een scheve bril.

Maar ja ik blijf het eng vinden. Niet de ingreep zelf, maar inderdaad het vervolg. Ik vind het wel fijn om een paar positieve verhalen te horen. Bij Skik al 9 jaar. Dat is al vrij lang. En nog steeds blij ermee.

En bedankt voor alle links, ik had al rondgeneusd, maar ervaringsverhalen van echte mensen vind ik toch het fijnste.
Zo'n implantaatlens had ik ook gezien. Wie weet is dat wel beter geschikt.
Zijn er hier mensen die dat hebben?

Verder besef ik dat een bril nu ook weer niet zo'n ramp is. Ik ben vanaf dag een dat ik hem heb, toen ik tien was gewoon erg blij om dingen weer scherp te zien. Een wonder op zich.

Mijntje

Mijntje

16-07-2014 om 09:32

bril

Maar dames: waarom? denken jullie nu echt dat jullie knapper zijn zonder bril? Dat zit toch echt in je hoofd Koop toch een leuke bril!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

16-07-2014 om 10:29

Nou Mijntje

een leuke bril uitzoeken is niet moeilijk, meestal is er wel een te vinden die ook goed staat. Maar daarmee is niet alles gezegd. Als je zware minglazen hebt, doen die je ogen een stuk kleiner lijken. Dat werkt niet echt verfraaiend, kan ik je verzekeren. Met cilinders erin nog minder. Als je zoals ik een zwaar minglas aan het ene en een plusglas aan het andere oog hebt, lijkt het ene oog dus kleiner en het andere groter. Niet grappig.

Ooglazeren overweeg ik absoluut niet. Ik vind het om te beginnen eng en volgens de opticien is het ook maar de vraag of mijn sterkte wel gelazerd kan worden. Daarnaast is mijn zware min-oog mijn goede oog, want het andere is lui. Dus zou er iets misgaan, dan ben ik zwaar de klos. Opticien raadt me eerder aan dat ik een oogarts eens last beoordelen of zo'n implantatielens wat kan zijn. Want na 30 jaar lenzen heb ook ik problemen die nog goed te dragen. Maar ook zo'n ingreep vind ik eng, dus ik laat het nog maar even. Zou het wel moeten doen, denk ik, maar ja...maar ja....maar ja....

Aagje

Kippig

Kippig

16-07-2014 om 11:39

Bril

Je kunt een bril mooi vinden, maar inderdaad, met -8 is het gewoon niet zo mooi als met -2 ofzo. Ik heb met montuur uitzoeken ook dat de glazen niet te groot mogen zijn, want het glas loopt dan dikker uit, en dat is al snel niet mooi meer. Die nerd- brilmode kan gewoon niet met mijn sterkte. Hoewel ze me erg leuk staan.

Bovendien ben ik niet voor 100 euro klaar. Maar kosten de glazen al 500 euro. En die leuke kortingen zijn altijd voor standaard glas, wat met mijn sterkte echt niet meer om aan te zien is.
Ik heb nu het dunst mogelijke en dat piept nog net uit het montuur.
En als je keuze beperkter is met monturen, tja koop gewoon een leuke bril, ga er maar aan staan. Deze bril heeft heel wat pasmiddagjes bij veel brillenwinkels gekost. En dan ook steeds een paar daglenzen, want met -8 kun je ook geen bril passen zonder lenzen.

Ik koop dus ook maar eens per vijf jaar een nieuwe. Met deze doe ik nu zes. Heb al rondgekeken, maar ben nog niet geslaagd.

En hoewel een bril me gewoon goed staat, zonder zie je ook nog eens mijn mooie ogen. Best zonde eigenlijk.

Kippig

Kippig

16-07-2014 om 11:45

En dan nog het praktische

Of het onpraktische van een bril. Zere oren bij de pootjes. En het feit dat hij stuk kan.
Zonder ben ik echt hulpbehoevend. Ik heb altijd een paar reserve daglenzen mee, of een reserve bril. Maar de reservebril heeft erg slechte glazen inmiddels.

Op vakanties en met dagjes weg ben ik altijd bang dat er iets mee gebeurt. En dat is helaas ook een paar keer voor gekomen.
Misschien moet ik een rustiger leven gaan leiden

Maar bedankt voor zover voor de tips en de verhalen. Ik ben nog niet om, maar begin er wel meer vertrouwen in te krijgen.

Mijntje

Mijntje

16-07-2014 om 12:11

na 20 jaar

Ik kan me voorstellen dat als het verschil in je ogen groot is, of een heel afwijkende sterkte, dat een bril minder mooi is.

Maar ik heb nooit zere oren, dan moet je hem op nieuw laten stellen. Hij kan stuk, maar ik heb 'plastic' glazen. Ook nooit stuk gegaan, behalve als 13 jarige, ook dat kon gemaakt worden. Ik heb dan ook niet een uit een goedkope brillenzaak, misschien scheelt dat.

Dat je niet weet of je oog beschadigd kan raken na 20 jaar of meer weerhoudt me van laseren. Ik ben heel zuinig op mijn ogen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

16-07-2014 om 13:16

Oei oei oei

Wat een gelazer! Laseren moet het zijn....

Aagje

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-07-2014 om 13:56

Bril

Toen ik na 20+ jaar lenzen weer een bril moest dagen was dat verschrikkelijk; die pijn, het afzakken (ondanks regelmatig laten verstellen), het beslaan van de glazen, niet kunnen zwemmen omdat je zonder bijna niets zit. Je hebt iets op je neus en je kijkt toch tegen die randen aan. Kijk, uiteindelijk ontkom ook ik niet aan een leesbrilletje (of je nu wel of niet gelaserd bent) maar dat is niet te vergelijken met een sterkte van -7 of hoger. Ik ben nog iedere dag blij als ik wakker word en meteen de wereld scherp zie zonder ding op mijn neus of lenzen in te moeten doen. Je ziet gewoon weer als vanouds, als iemand zonder ver- of bijziendheid.

Ooglaseren bestaat al heel lang en de technieken en instrumenten ontwikkelen zich steeds verder en beter. Angst voor nadelige lange termijn-effecten hoef je tegenwoordig echt niet te hebben. http://www.ooglaserplein.nl/artikelen-ooglaseren/ooglaseren-ook-op-lange-termijn-veilig/

Kippig

Kippig

16-07-2014 om 14:55

Pijn achter oren

Hier ook eindeloos laten bijstellen, maar de pijn achter mijn oren blijft. Maar ik heb daar dus ook ernstig eczeem gehad.
Dat is met bril echt rampzalig en destijds de reden om aan lenzen te beginnen. Dat mocht pas vanaf 16. Maar ik had ze al met 15. Van wie het niet mocht weet ik eigenlijk niet meer. Of dat van ouders of opticien was.
Maar wat was ik blij!
Dat was voor 15 jaar een prima oplossing.

Toen kreeg ik erge hooikoorts en droeg lenzen alleen nog met sport.
Zelf dat doe ik nu niet meer. Alleen met zwemmen en drukke concerten. En als ik eens heel mooi eruit wil zien.

Elisa, dank voor je verhaal met je link.

Celine

Celine

16-07-2014 om 16:15

Veranderingen en risico's

Kippig, erg zijn natuurlijk goede verhalen, maar denk ook na over het volgende:

"Nu rest ons nog de derde variant waarmee we tegenwoordig visuele afwijkingen corrigeren, de laserchirurgie. Deze nog vrij nieuwe techniek snijdt met een laser een nieuwe bolling op je hoornvlies, er wordt gezond weefsel weggehaald en het resultaat is dat je hoornvlies dunner word. Deze behandeling kun je vanaf 1600 euro's per paar ogen in Turkije laten uitvoeren. Terwijl u geniet van een lekkere cocktail aan het strand zullen uw ogen genezen en uw hoornvliezen dunner worden. De lange termijn consequenties van deze onherstelbare chirurgie zijn helaas nog niet bekend, maar gelukkig gaat bijna alle operaties vlekkeloos. Bijna? Hoe vaak kunt u uw ogen laten laseren? Normaliter is dit 1 a 2 keer. Dus als uw dioptrie verandert in de loop der jaren, (zoals bij bijna iedereen) zult u opnieuw aan de bril of contactlenzen moeten."

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=9528

Met dat laatste moet je natuurlijk wel rekening houden. Gebeurt wellicht niet binnen 5-10 jaar (daarom nog veel enthousiaste mensen), maar mogelijk wel daarna. Maar als je de risico's (dat het niet goed gaat of dat je na zekere tijd toch weer aan een bril moet) voor lief neemt, kan je het gerust doen.

Een lens in je oog is wat dat betreft echt veiliger, nl. onomkeerbaar, of (wel) te vervangen door een andere lens.

Je zult altijd enthousiaste verhalen horen, en als alles goed gaat is het natuurlijk super (lijkt mij ook heerlijk!). Het is uiteindelijk een afweging van risico's die je met je ogen wilt nemen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-07-2014 om 16:31

Artikel

Dit soort artikelen bevestigt alleen maar de onwetendheid en de paranoia. Het artikel is niet volledig en onjuist. Het laat een heleboel andere zaken buiten beschouwing zoals het feit dat langdurig lenzen dragen ook kan zorgen voor al dan niet onherstelbare schade aan het oog. De lasertechniek bestaat trouwens al sinds 1983 dus is niet "relatief nieuw". En de lange termijn consequenties zijn dus wel bekend. Het is ook niet zo dat als je ogen gelaserd zijn dat je dan eerder aan de leesbril zou moeten. Integendeel; bij refractiechirurgie overcompenseert men altijd een fractie van een dioptrie naar boven of naar beneden. Feitelijk zie ik dus nu iets meer dan 120% oftewel scherper dan mensen met een "normaal" gezichtsvermogen. Voorwaarde trouwens bij refractiechirurgie is dat je gezichtsvermogen stabiel is dus dat je al jaren dezelfde afwijking hebt. Lensimplantatie brengt ook de nodige risico's en complicaties met zich mee. Daarom is het zaak om bij meerdere goede klinieken een vooronderzoek aan te vragen om te zien welke methode het meest geschikt is voor jouw ogen en oogafwijking. En soms is geen enkele van die technieken geschikt. Dan zal men je ook niet behandelen.

Brianna F

Brianna F

16-07-2014 om 17:19

wil graag, maar heeft geen zin meer

Nu ik een leesbril nodig heb zit het er niet meer in. Dan loop ik de hele dag naar een leesbril te zoeken bij alles wat ik lees op een dag. Dan is een multifocale bril gewoon handiger, die staat gewoon op je hoofd.
Mijntje: een bril is gewoon lastig. Ik ben constant aan het wisselen met zonnebril (op sterkte) en gewone bril. Maar dan kan ik weer niks lezen met die zonnebril. Als het regent heb ik ruitenwissertjes nodig, als ik van de kou naar de warmte ga beslaat mijn bril, bij het sporten idem dito. Die groef op mijn neus is ook niet prettig en af en best irritant. Verder ben ik de hele dag in de weer met doekjes en brillenspray want mèn, wat worden die glazen snel vettig. Dus als ik jonger was geweest? Had ik mijn ogen laten laseren.

Brillendragers

Ik vraag me altijd af hoe brildragers dat doen: als ik (contactlensdrager) mijn bril een paar dagen op moet, dan ben ik constant aan het poetsen. Man, wat wordt dat ding snel vies en vettig. Erg irritant. En ik ben constant die bril een zetje omhoog aan het geven want hij zakt van m'n neus. Het is een kunststof bril zonder verstelbare neusvleugels, stellen kunnen ze alleen achter m'n oren. Maar dan krijg je daar weer pijn.

En toch zie ik om me heen zoveel mensen die kennelijk moeiteloos een bril dragen...

Katniss

Katniss

16-07-2014 om 22:17

Kinderen met bril

Mijn kinderen hebben allebei al jaren een bril (sinds ze 3 zijn). Als je pijn aan je neus krijgt of achter je oren is hij gewoon niet goed afgesteld. Jongste heeft een neus die tussen haar ogen bijna net zo breed is als aan het puntje, dus zij moet wel van die plastic dingetjes hebben anders zakt de bril af. Oudste, met 'driehoekige' neus, heeft een bril zonder plastic dingetjes omdat hij anders te hoog staat.
Het zou mooi zijn als over een jaar of 10 wat meer bekend is over laseren op lange termijn, want vooral oudste is haar bril al behoorlijk zat. Ze heeft eindeloze pogingen gedaan om lenzen in te krijgen, maar dat lukt niet.
Zelf ben ik al een paar keer naar de opticien geweest voor een leesbril (lijkt me zo leuk), maar hij raadt af om er te vroeg mee te beginnen. En ik heb nu pas +0,25

Mijntje

Mijntje

17-07-2014 om 08:54

gonniegans

Waar koop jij je bril dan? Ik koop eens in de ca. 6 jaar een nieuwe, maar wel in een betere brillenzaak. Hij knelt nooit, en anders zou ik terug gaan, dan is ie niet goed gesteld.

Misschien valt mij vieze glazen minder snel op, ik zit niet elke dag te poetsen

Wat

Wat

17-07-2014 om 11:16

handicap

Ik vind een bril een handicap op mn neus.
Mijn neus is niet op een bril gebouwd, het eerste stukje gaat te steil naar beneden en daardoor zakt mijn bril af, ook met siliconenstukjes op de brug.
De vettige glazen, het minder zichtbaar zijn van mijn ogen, het beslaan (ik werk in een koude omgeving), de druppels erop, zoenen op een verjaardag met een andere brildrager, een enthousiaste knuf van kind of hond, eczeem achter je oren, je haar dat achter je bril blijft haken, het leesgedeelte waardoor ik door het nooit goed staan van mijn bril niet eens kan lezen, wisselen met zonnebril als je boodschappen met de auto gaat doen en zo kan ik nog wel doorgaan.
Laseren kan bij mij niet, lenzen verdraag ik niet door allergie dus bril en ik zijn verbonden aan elkaar tot de dood ons scheidt.
Ik moet ook zeggen dat als ik wel gelaserd had kunnen worden ik het niet had gedurfd.

Mijntje

Bij Eye Wish, dat is toch wel een prima zaak? Ik heb m'n lenzen daar ook vandaan. Ik denk dus niet dat het aan de opticien ligt maar aan mij. Ik zie het ook echt als een beperking op mijn neus, zoals hierboven omschreven. Ik ben ook niet goed met zonnebrillen.

Als ik lenzen niet meer zou kunnen verdragen dan zou de keus een stuk makkelijker zijn.

Mijntje

Mijntje

17-07-2014 om 18:27

gonniegans

Ik koop mijn brillen bij optical art en vroeger in een soortgelijke winkel. Dat is wel prijziger dan eye wish, pearl, hans anders etc., maar ik doe gewoon idioot lang met mijn brillen. Goede kwaliteit.
Mijn zoon heeft wel een goedkoop brilletje van een goedkope brillenzaak, maar die is ook onvoorzichtiger en in de groei.

lennest

lennest

18-07-2014 om 16:27

ik durf ook niet

Ik was 3 toen ik mijn eerste bril kreeg en wil er diep in m'n hart heel graag van af. Ik heb ook lenzen geprobeerd, harde, zachte, maand-, week-en daglenzen, maar helaas, mijn ogen zijn te droog. En laseren? Ik durf echt niet! Mijn vriendin heeft het laatst laten doen, ook de correctie voor de leesbril, dat kan dus blijkbaar, ze is zo blij dat ze het gedaan heeft. Maar ik? Ik durf niet. Ben als de dood dat het niet goed gaat, ik heb al 1 slecht oog met een zicht van zo'n 20%, het idee alleen al dat dit bij beide ogen het geval zou kunnen zijn. Iedereen zegt dat het een makkie is, zal best, maar niet voor mij!

Jesse_1

Jesse_1

18-07-2014 om 16:50

Ooglenzen vervangen

Resultaat van de kennis is nog niet goed. 1e oog ziet perfect, 2e oog was hij niet tevreden over en hij is vervroegd weer op controle gegaan. Oog zit nu op +1 en er heeft zich iets staar-achtigs ontwikkeld. Advies was nog even af te wachten en (toch weer) een bril te gebruiken.

Stenna

Stenna

19-07-2014 om 00:50

niet mooi

net als Wat: mijn neus is niet gebouwd voor brillen. Door de vorm van mijn neus staan brillen er altijd erg hoog op. Dat in combinatie met een nogal lang, smal gezicht, maakt dat ik echt nog nooit een bril gevonden heb die werkelijk mooi staat, duur noch goedkoop. Soms best aardig, maar iedereen is het er toch wel over eens dat ik er zonder bril echt beter uitzie. En die pijn achter mijn oren blijft ook altijd, wat ze ook verstellen en afstellen. Heel gevoelige huid (ook eczeem gevoelig, maar niet op die plek) denk ik.
Neus correctie is volgens mij duurder dan laseren, dus ik kijk ook stiekem op sites. Ben ook wel gehecht aan die typische familie-neus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.