Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Paasei

Paasei

25-10-2018 om 10:53

Ontstoken (talg)kliertjes borst

Ik heb in het verleden vaker last gehad van kleine ontstekinkjes in mijn huid. Een soort van puisten, soms ontstaat er een gele kop op. Onderaan mijn buik of soms op een borst. Ze genezen normaliter vanzelf met een week of 2. Recent ontdekte ik weer iets dergelijk op een van mijn borsten. Niet veel aandacht aan besteed. Tot ik er achter kwam dat ik op diezelfde borst niet 1 maar wel 6 of 7 van die ontstekinkjes had zitten... De andere borst heeft niks.

Tja.. ik ben 50+ en dan wordt je aan alle kanten gewaarschuwd.. pas op 'rare dingen' met je borsten. Ik ben al bij de huisarts geweest en 'voorlopig' gaan we er van uit dat het niets ernstigs is. Heb vorig jaar borstonderzoek gehad en dat was OK. Maar ik blijf het toch wat eng vinden.. zoveel van die dingen en maar op 1 borst.. Herkent iemand dat verschijnsel? Is het weer een 'overgangsdingetje'?

Vaag.

"Soort van ontstekinkjes" en "we gaan er vanuit".

Kortom, de huisarts weet niet precies wat het is en heeft geen oplossing. Door naar de dermatoloog of op eigen houtje naar een huidtherapeute?

Tol

Tol

25-10-2018 om 12:27

Betadinescrub

Was je borsten eens in de week met betadinescrub. Zitten geen scrubdeeltjes in, maar het maakt je huid schoon. Heb ik moeten doen van huisarts toen ik zweertjes had op mijn borsten en ontstekingen onder mijn arm. Niet krabben en niet knijpen.

Paasei

Paasei

26-10-2018 om 08:37

Dank

Dank voor je advies Tol! De huisarts zegt dat ik de ontstekinkjes uit zichzelf moet laten genezen, maar desinfecteren/ontsmetten lijkt me geen kwaad kunnen. Ben nu zelf al bezig met Tea Tree olie.
Ach ik ben al opgelucht dat het niet richting borstkanker wijst..

Tol

Tol

26-10-2018 om 18:50

Moet ook

Maar eens in de week ( niet meer!) met betadinescrub wassen mocht ik wel.
Verder goede handhygiene en niet afdekken met zalfjes en na het douchen asn de lucht laten drogen succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.