Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bipi

bipi

08-08-2017 om 21:05

ontstaan migraine tijdens orgasme

Vanmiddag kreeg ik tijdens een orgasme een verschrikkelijke hoofdpijn.
Het trok direct met het orgasme vanuit mijn nek naar mijn hoofd aan een kant van mijn hoofd, de linkerkant, bleef het zitten. Het zat ook heel erg in pijn in mijn linkeroog. Na ongeveer 20 minuten werd het ietsje minder. daarna bleef de pijn, bonkend aan de linkerkant van mijn hoofd en nog steeds in mijn oog wel aanwezig.
Ik zag ook anders dan anders; het is moeilijk te omschrijven maar er zat een soort schittering in mijn linkeroog en ik had het gevoel dat ik niet alles zag, hoewel ik ook geen vlekken zag. het was prettiger mijn ogen dicht te houden en toen ik dat nog een uurtje gedaan had, was de schittering weg en de pijn weer ietsje minder.
Momenteel heb ik nog steeds enige hoofdpijn; aan de linkerkant nog steeds.

"Normaal"gesproken heb ik ook wel eens migraine. Ook heb ik dan wel eens rare sensaties, schitteringen in mijn oog ; pijn of het gevoel dat ik niet goed zie. maar nu kwam de pijn ineens heel heftig tijdens het orgasme, dat heb ik nog nooit meegemaakt. iemand anders wel?

Poink

Poink

08-08-2017 om 22:31

Ja hoor

Ik heb dat heel af en toe. Bij mij is het vooral een verkramping van de spieren, als ik net even te hard mijn best moet doen om alles te voelen.

Google er maar eens op, hit na hit!

Is heel bekend

Idd. Google eens: "feest" der herkenning

bipi

bipi

10-08-2017 om 17:38

inderdaad

inmiddels gegoogled. Wat een drama. Terwijl sex toch iets zou moeten zijn om blij en ontspannen van te worden.
Ikhoop maar dat het voortaan wegblijft.

Paperclip

Paperclip

10-08-2017 om 17:43

Licht Off Topic en ook een beetje On Topic

Wel heerlijk, een middag-orgasme . Overkomt me sinds ik kinderen heb niet heel regelmatig meer...

On Topic: hier heeft man een tijdje lang gehad dat hij na een orgasme een stekende hoofdpijn kreeg. Zelfs zo erg dat hij er misselijk van werd. Gelukkig zakte dat altijd vrij snel, binnen een paar minuten. Maar wel heel heftig. Voelde me haast nog schuldig dan . Geen idee waar het door is ontstaan, en ook geen idee waarom het tegenwoordig gelukkig weer zonder kan. Ik hoop voor jou ook dat het wegblijft.

Verhaaltje

Zwager overhandigd schoonzus een glas water en paracetamolletje vlak voordat zij zich wilde nestelen om te gaan slapen.
"Huh, waarom? Ik heb helemaal geen hoofdpijn.."
zwager: "Mooi! dan kunnen we eindelijk weer eens seks hebben!"

Geen idee of ze daarna evengoed nog hoofdpijn kreeg.
Anyway, ik moest hier aan denken met dit onderwerp

Ad Hombre

Ad Hombre

11-08-2017 om 09:18

Preventief

Misschien is preventief een paracetamol geen slecht idee?

Poink

Poink

11-08-2017 om 10:13

Letterlijk gezien niet, maar dat komt die pijn dwars doorheen.

bipi

bipi

11-08-2017 om 18:03

preventief....

Ten eerste is dit het soort pijn wat je echt niet met een paracetemolletje wegslikt.
Ten tweede is het niet iets wat iedere x hoeft voor te komen als je dat hebt. Gelukkig niet.
Ik heb gelezen dat iemand dat heel soms heeft en dan in geen jaren meer. Dus....duimen!

Ad Hombre

Ad Hombre

11-08-2017 om 19:01

bipi

"Ten eerste is dit het soort pijn wat je echt niet met een paracetemolletje wegslikt."

Ik ben zelf een migraine-lijder en bij mij stopt een paracetamol een aanval wel degelijk als ik er vroeg genoeg bij ben. Lukt het niet met paracetamol, dan moet de sumatriptan er aan te pas komen. Maar ik begrijp dat iedere migrainist anders is.

bipi

bipi

11-08-2017 om 19:49

dat klopt

Bij mij helpt niets. De triptanen zorgen er bij mij voor dat de aanval onderbroken wordt (maar ik mij nog steeds superziek voel) waarna ,als het spul is uitgewerkt de migraineaanval gewoon terugkomt.
Dus ik laat ze komen en gebruik alleen zetpillen tegen misselijkheid en een beetje pijn verlichting. Een BEEtje....

Ad Hombre

Ad Hombre

11-08-2017 om 20:06

bipi

Ik heb wel dat ik me na die sumatriptan vaak nog wel erg moe voel en ga zitten geeuwen op mijn werk bijvoorbeeld. Maar de pijn is gelukkig dan wel weg.

Sterkte, lijkt me niet fijn als dat aan een orgasme gekoppeld is...

Claartje

Claartje

12-08-2017 om 06:24

Tip

Ja! Herkenbaar. Ik heb dit ook regelmatig.

Maar.... ook een aanrader als je van je migraine af wil komen

bipi

bipi

12-08-2017 om 13:40

claartje

serieus?! Ik zie mezelf nog niet klaarkomen tijdens een migraineaanval hoor...
Doe jij dat echt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.