Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mira

Mira

20-11-2013 om 11:02

Onregelmatige hartslag bij dochter van 16

Zojuist met dochter van 16 bij de huisarts geweest. Ze is al lang lusteloos, heeft niet veel energie, duizelig etc. Vorige week heeft ze migraine gehad en sindsdien lijkt ze zijn te blijven hangen in de fase van lichtflitsen etc. De week daarvoor heeft ze een fitsheidtest gehad op school waarbij ze een lage bloeddruk had en een erg hoge hartslag. Afgelopen zomer zijn haar amandelen verwijderd en daarna was ze even qua lusteloosheid opgeknapt.
Dit alles bij elkaar beviel me niet dus we zijn vanochtend langs geweest bij de huisarts. Daar bleek dat haar bloeddruk aan de lage kant was maar niet te laag en ook bleek dat ze een onregelmatig hartritme heeft. Haar hartslag is niet regelmatig.
De huisarts vond alles wat zorgwekkend en ze wordt nu met spoed doorgestuurd naar de cardioloog. De huisarts kon verder ook niet veel zeggen behalve dat ze waarschijnlijk een kastje krijgt dat langere tijd haar hartslag registreert. Over de oorzaak kon hij ook niet veel zeggen, misschien aangeboren (maar nooit wat van gemerkt bij consulatatiebureau, schoolarts etc).
En nu? Heeft iemand hier iets over te zeggen? Zij is bang (snap ik erg goed) en ik ben ook niet erg gerust. Wel goed dat we zijn gegaan.

Rafelkap

Rafelkap

20-11-2013 om 11:13

kastje

Zo'n kastje is niet belastend. Mijn zoontje was 4 toen hij er een dag mee moest rondlopen, en die is niet de makkelijkste. Het meest belastende nu is de onzekerheid..
Het zou kunnen dat er genetisch onderzoek bij haar en wellicht ook bij jullie wordt gedaan. Bepaalde hartziekten komen niet bij de geboorte maar pas later, vaak v.a. de puberteit.
Goed dat er nu naar wordt gekeken, ze moeten het nu precies in kaart brengen wat de oorzaak is en dan kan ze goed worden geholpen met medicijnen of een icd, maar daar moeten jullie nog maar niet druk over maken. In de tussentijd zou ik haar even niet laten sporten.

kan

Onregelmatige hartslag kan een normale natuurlijke toestand zijn, incidenteel, tijdelijk of permanent. Er wordt uitgezocht of er medische zaken achter zitten waarvoor behandeling wel noodzakelijk is.
http://www.aangeborenhartafwijking.nl/pool/15/documents/Ritmestoornissen%20op%20kinderleeftijd%20-%202009-07.pdf

Bakje

Bakje

20-11-2013 om 11:28

Ik vind het heel zorgvuldig dat jullie naar de cardioloog zijn doorgestuurd. Want het lijkt me heel goed, om uit te sluiten dat er niet iets 'anders' is aan haar hart.

Maar ik vind haar klachten (duizelig, hoofdpijn, onregelmatige hartslag) ook erg klinken als hyperventilatie.

http://thuisarts.nl/hyperventilatie/ik-heb-last-van-hyperventilatie

Ik heb dat zelf namelijk ook. Als ik er niet op let, adem ik de hele dag door (vooral bij stress) verkeerd en dan krijg ik ook deze klachten. Vroeger dacht ik bij hyperventilatie aan benauwdheidsaanvallen en in een zakje ademen. Maar die aanvallen heb ik nooit. Ik doe het de hele dag door, lichtelijk.

Het helpt mij heel erg om buikademhalingen te doen. En om beweging te nemen. (wandelen vind ik heerlijk).

Ik had eerder willen weten dat hyperventilatie mijn klachten veroorzaakt, want daar is toch wel heel goed iets aan te doen.

mira

mira

20-11-2013 om 12:03

morgen

Zojuist gebeld, morgen kunnen we bij de cardioloog terecht. Laten we hopen dat het allemaal niet zo erg is.
Bakje, ik heb net naar je link gekeken maar er zijn veel dingen uit die link die niet bij haar spelen maar ik zal het morgen ook aanstippen.
Bedankt iedereen voor jullie reacties.

Puck

Puck

21-11-2013 om 11:17

Mira

"Bakje, ik heb net naar je link gekeken maar er zijn veel dingen uit die link die niet bij haar spelen "
JE hoeft ook niet aan alle dingen uit een rijtje te voldoen om te hyperventileren. Al zouden het er 1 of 2 zijn dan nog is dat heel goed mogelijk. Ze zal zeker niet de eerste of de laatste zijn die door de cardioloog wordt gezien voor hyperventilatie.

en hoe was t?

Ik zie t draadje nu pas.
Weet je nu meer?

Puck

Puck

27-11-2013 om 11:25

Mira?

Hoe was het bij de cardioloog? Weten jullie al wat meer?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.