Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mirena

Mirena

09-05-2014 om 08:42

Ongesteld zijn voor mirena

Ik laat een Mirena zetten, ik heb al een afspraak voor over 2 wk maar ik slik al jaren de pil door. Ik heb geen idee wanneer ik met die pil moet stoppen om ongesteld te worden en niet te erg op die dag. De assistente zei dat je niet eens ongesteld hoeft te zijn. Hoe zit het precies?

Ilva

Ilva

09-05-2014 om 10:13

Even bellen

Bel even met de gynacoloog. Het is vast een vraag die ze vaker krijgen. Ik heb ook een mirena. De eerste keer dat ik hem liet plaatsen was 6 of 8 weken na de geboorte van mijn zoon en de tweede keer was verwijderen en direct weer plaatsen. Sinds ik de mirena gebruik word ik nauwelijks meer ongesteld dus die tweede keer was er zeker geen bloeding.

Katniss

Katniss

09-05-2014 om 10:16

Pijnstillers

Het is niet nodig om ongesteld te zijn, maar het plaatsen gaat wel makkelijker als je hem max. een dag of vier na je menstruatie laat plaatsen. Het is wel handig om van tevoren 2 paracetamollen of een diclofenaczetpil te nemen. Dat haalt dan net de scherpste kantjes van de pijn af.

Jesse_1

Jesse_1

09-05-2014 om 13:18

Hangt ervan af

Als je al eens (vaginaal) bevallen bent is ongesteld zijn niet nodig.

Ilva

Ilva

09-05-2014 om 17:23

Inderdaad

Pijnstillers, inderdaad. Katniss heeft helemaal gelijk, dat heb ik ook telkens gedaan. Twee paracetamol en meer dan een beetje kramp heb ik niet gevoeld.

Mirena

Mirena

10-05-2014 om 08:54

Huisarts

Ik ga niet naar een gynaecoloog, ik waag de gok maar en ben niet ongesteld. Ik slik de pil na de mirena nog 4 dagen door en dan stop ik er mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.