Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Simone2222

Simone2222

14-12-2018 om 13:23

Onaantrekkelijk

Ik ben er sinds kort achter dat ik "long face syndroom" heb. Dat is de aandoening die je krijgt wanneer je als kind door je m.ond ademt en een lage tongligging hebt gehad. Het is niet levensbedreigend. Je hebt alleen wel meer kans op slaapapneu in de toekomst. Wie herkent dit? En hoe ga je er mee om? Ik zie om me heen nog steeds kinderen die onnodig zo opgroeien en dat raakt me.

Hilde

Hilde

14-12-2018 om 14:10

onaantrekkelijk

Ik zie het wel eens en ik weet er niet zoveel van. Er staat "onaantrekkelijk" bovenaan je post. Betekent dat dat je vindt dat iemand onaantrekkelijk is met LFS?

Simone2222

Simone2222

14-12-2018 om 15:08

Long face

Weinig volwassenen in Nederland zijn zich bewust van hun aandoening LFS. Het maakt je wel minder aantrekkelijk dan je had kunnen worden. Een lang smal gezicht, smalle mond, tandvleesglimlach, prominente neus, zwakke kaak. In je jeugd een lang beugeltraject. En achteraf heb je in de gaten dat alles was te voorkomen...Dat kinderen nog steeds onbehandeld blijven wegens onwetendheid. Gelukkig ben ik niet al te "lelijk" uit de strijd gekomen...mooie uitstraling, lach. Toch vind ik het bizar om te beseffen dat hoe je eruit ziet niet voor 100 procent afhankelijk is geweest van je genen. Ik vond het altijd al vreemd dat ik een overbeet had ontwikkeld als kind, terwijl mijn ouders en grootouders allemaal een recht gebit hadden en een sterke kaaklijn. Mijn dochter heeft ook een recht gebit. Zij hoeft geen beugeltraject.

Guppie

Guppie

14-12-2018 om 18:33

Verkeerde beet

kan te maken hebben met een scheefstand van de atlas. Een verkeerde ademhaling kan haar oorzaken hebben. Veelvuldig gebruik van een speen werkt ongunstig.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/184283-mondademhaling-door-de-mond-ademen-oorzaken-en-symptomen.html
http://osteopathieytjegeertsma.nl/ademhaling-luchtig-onderwerp/

Angela67

Angela67

14-12-2018 om 18:45

Atlas referenties nonsens

Lees guppie's postings met veel.zout.
Recepten
Gr Angela

Angela67

Angela67

14-12-2018 om 18:49

Recepten?!

Autocorrectie maar waarop?

@Emma

@Emma

14-12-2018 om 18:52

Angela

De autocorrectie reageert op de naam Guppie 😜😄

Simone2222

Simone2222

14-12-2018 om 20:21

Spam

Had ik al in de gaten...
Ik probeer mezelf nasale ademhaling eigen te maken via een habit breaker, oefeningen.
Om mijn profiel te verbeteren zou ik een sliding genioplasty(kin.correctie) kunnen laten uitvoeren. Maar of dat het waard is?

Gradaties.

Geen idee hoe "erg" het is natuurlijk. En hoe erg het jou stoort. Je kan altijd overleggen met een plastisch chirurg. Of het een operatie waard is kan alleen jijzelf bepalen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-12-2018 om 20:37

Goh

Ik had er nog nooit van gehad maar ik vermoed dat onze oude buurvrouw dat had. Zij had alleen maar tandvlees als ze lachte en haar mond hing een beetje naar voren, heel apart.
Ik zou me erbij neerleggen, we hebben allemaal wel wat.

aardbei

aardbei

14-12-2018 om 20:42

nooit van gehoord

"Ik zie om me heen nog steeds kinderen die onnodig zo opgroeien en dat raakt me"

Heb ik wat gemist? Ik heb nog nooit gehoord van een 'misvormd' gezicht door een verkeerde ademhaling. Je wekt de suggestie (ook met je andere bericht) dat dit blijkbaar veel voorkomt. Ik vraag mij dat af. Online is er ook amper wat over te vinden.

Angela67

Angela67

14-12-2018 om 20:43

zoiets als oestrogeendominantie of atlasontwrichting

denk ik . . .
gr Angela

Scheldwoord.

Jawel, het bestaat. Google is mijn vriend.
Volgens mij noemden we dat vroeger een ( excuses, scheldwoord) een centenbak.

De onderkaak hing wat losjes en de onderlip stak naar voren en leek daardoor dikker dan normaal.
Als het heel erg was leek je wat onnozel.

Nogmaals, excuses, intussen weet ik beter. Maar ik heb ook foto's bekeken en toen begreep ik wat Simone bedoelde.

Simone2222

Simone2222

14-12-2018 om 20:53

GGD

Er staat genoeg over te vinden. In brochures van de GGD, OMFT, orthotropics, mouth breathing. Wanneer je door je m.ond ademt als kind dan ligt je tong laag in je mond waardoor je geem druk uitoefent op de maxilla. Logopedist vertelt me dat tandartsen en orthodontisten vaak niet doorsturen, omdat zij de theorie betwisten. Er zijn gelukkig ook goede tandartsen die nauw samenwerken met logopedisten. Maar ja als leek moet je het dus maar net treffen.

Simone.

Ik las idd ook dat tandartsen de aangewezen personen zijn om te signaleren en door te sturen.
Als een kind onduidelijk praat dan begint de leerkracht vaak over logopedie. Maar dan is het kind misschien al te oud om nog te corrigeren.

Simone2222

Simone2222

14-12-2018 om 21:09

Tandvleesglimlach

Tandvleesglimlach is gelukkig gecorrigeerd de 2e keer dat ik voor een beugelbehandeling ging op mijn 18e...omdat alles door de verkeerde tongpositie weer scheef was gaan staan...

Jammer dat er zo weinig ouders de gevolgen kennen...

Simone2222

Simone2222

14-12-2018 om 21:14

Open mond

Mijn eigen tandarts stuurt geen kinderen door...Klasgenootjes van mijn dochter die duidelijk baat hebben bij logopedie. Ik heb de GGD al gebeld om uitleg. De schoolarts heeft me er nooit 1 vraag over gesteld. Ik vind het sneu voor de kinderen. En ik ben niet in de positie om hun ouders erover in te lichten/adviseren

Simone.

Door o.a. jou berichtje hier zijn er weer wat mensen wijzer. Je kan ook dingen delen via social media, bereik je weer veel mensen.

Simone2222

Simone2222

14-12-2018 om 21:19

Altijd de gewoonte afleren

Tot 8 jaar kun je de schade beperken. Best zo vroeg mogelijk afleren voordat het vaste gebit doorkomt. Zelfs op volwassen leeftijd valt het af te leren. Nasale ademhaling is veel gezonder.

Pirata

Pirata

14-12-2018 om 21:25

Amandelen

Ik ademde ook altijd door mijn mond. Maar feitelijk moest er iets aan mijn amandelen gebeuren. Dan kon ik tenminste door mijn neus ademen...

Simone2222

Simone2222

14-12-2018 om 21:34

Broodje aap

Dat probeer ik ook Wil, zoveel mogelijk mensen te bereiken. Ik heb de IB-er van school op de hoogte gesteld, GGD gebeld. Naasten ingelicht. Op facebook zou ik misschien het bericht openbaar kunnen zetten. Als iedereen zich vast houdt aan : nasale ademhaling, de juiste tongpositie tegen het gehemelte en een "taai" dieet naast zachter voedsel. Dan is een beugeltraject te vermijden.

Er zijn altijd mensen die me niet al te nemen. Of niet in de gaten hebben hoe ernstig de gevolgen zijn. Het is niet levensbedreigend maar het beinvloed het uiterlijk van je kind wel ten nadele. Ik zou graag zien dat artsen, tandartsen, orthodontisten, ggd, en logopedisten op dezelfde lijn zitten. Ik ben bang dat het om geld gaat. Met preventie en bewustmaking valt niks te verdienen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.