Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Omeprazol gekregen. Enorme lijst bijwerkingen.

Ivm maagklachten heb ik vandaag Omeprazol gekregen van de huisarts.
Ik kreeg een lijst mee van de apotheek en schrik van de bijwerkingen. Ik wordt daar eerlijk gezegd niet vrolijk van.
Iemand positieve verhalen mbt Omeprazol? Ik durf ze nu niet goed te nemen.
Met name de bijwerking "slapeloosheid" maakt dat ik huiver want ik ben nu juist zo moe door die maagklachten.

Tja misschien maak ik me wel druk om niks.

Angela67

Angela67

15-07-2015 om 10:48

helpt goed bij mij

en geen bijwerkingen gehad.
gr Angela
ps ik mocht er ook maar 1 per dag, dus misschien dat je hogere dosering hebt?

Ook niets

Jaren gebruikt zonder problemen. Toevallig heb ik er nog een paar en heb er van de week een paar keer een genomen vanwege maagklachten.
Ik moet zeggen dat toen die verhalen over omeprazol naar buiten kwamen ben ik wel gestopt.

Top

Top

15-07-2015 om 11:33

Ik slik het al 16 jaar zonder problemen, omeprazol 40 mg 1 tablet per dag. Ik neem het in de avond, anders zit ik snachts rechtop en kan ik niet slapen van de klachten. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik dankzij de omeprazol weer plat kan liggen en kan slapen

Elk medicijn heeft vaak voorkomende, of bijwerkingen die zelden voorkomen.
Het middel moet niet erger zijn dan de kwaal, maar de enige manier om daar achter te komen is om het te gaan slikken.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

15-07-2015 om 16:14

Omeprazol

Ik slik Omeprazol 20mg 1 x daags als ik mijn Rosacea-antibioticakuur van drie maanden doe (zo'n 1 keer per twee jaar) en heb nooit bijwerkingen ondervonden van de Omeprazol. Ik neem het samen met mijn ab 's ochtends na het ontbijt in met een groot glas water. Of en in welke mate je last krijgt van bijwerkingen is heel individueel; laat je niet afschrikken door die lijsten met mogelijke bijwerkingen. Gewoon proberen en het ook even de tijd geven.

Brianna F

Brianna F

15-07-2015 om 16:18

bijwerkingen

Nooit naar kijken, je zou zelfs geen simpele pijnstiller meer durven slikken.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-07-2015 om 20:02

Pcies

Bijwerkingen zijn alleen vervelend als je ze krijgt. Een hypochonder kan er beter helemaal niet naar kijken want die krijgt al bijwerkingen van de bijsluiter. (bought the t shirt)

Top

Top

15-07-2015 om 21:54

idd

Mijn huisarts zei me eens (ik slik nogal wat): pas een bijsluiter gaan lezen als je iets vreemds opmerkt.

Toen ik die maagklachten had was ik eerlijk gezegd blij dat ik iets kon nemen. Net zoals je graag naar de tandarts gaat als je maar genoeg kiespijn hebt.

Moet je voor de gein eens een bijsluiter van antidepressiva of een anti-epileptica lezen. Dat is echt een potje prut. Maar zonder dat hebben een hoop mensen geen leven.

nooit

Nooit bijwerkingen gehad.Ik slik 1x perdag 20mg omeprazol.Vrijwel geen maagklachten meer. Op alle bijsluiters staan de meest nare bijwerkingen waar je naar alle waarschijnlijkheid noooooit last van zult hebben.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-07-2015 om 21:16

Bovendien

Alle bijwerkingen die iemand ooit eens gemeld heeft komen in de bijsluiter te staan. Dat betekent dat medicijnen die veel geslikt worden (paracetamol, anticonceptiepil en ook omeprazol) een langere lijst met bijwerkingen hebben.

Juulia

Juulia

18-07-2015 om 21:08 Topicstarter

Geen bijwerking

Ben ze toch maar gaan slikken toen er ook nog een antibiotica kuur bij kwam ivm een maagbacterie.
Maag blijft redelijk rustig nu.
Bedankt voor alle reacties. En de tip om nooit vantevoren de bijwerkingen op te zoeken

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-07-2015 om 23:38

Omeprazol

Fijn dat het redelijk rustig blijft nu Overigens, als ik medicijnen moet slikken en zeker antibiotica, neem ik ook altijd een goed probiotica-supplement. Helpt echt! https://www.vitaminstore.nl/Health/Voedingssupplement/probiotica-en-vezels/Probiotica-plus/P216817

Juulia

Juulia

19-07-2015 om 17:49 Topicstarter

Re: Elisa

Ik heb via mijn vriendin ook probiotica gekregen van een ander merk. Ik ga daar morgen mee beginnen.
Had er nog niet eerder van gehoord dus heb het pas net in huis. Ik lust die drankjes niet en wist niet dat het ook anders kan.
Ik merk wel dat een antibiotica kuur een redelijke aanslag op mijn lijf is (al voel ik ook de voordelen) dus hopelijk biedt die probiotica uitkomst. We gaan het zien.

lennest

lennest

22-07-2015 om 17:49

bijwerkingen

Kijk eens naar deze link over de bijwerkingen van alcohol. Je drinkt toch nooit meer iets?
http://www.alcoholbijsluiter.nl/alcoholbijsluiter.pdf

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.