Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lynna

Lynna

02-02-2015 om 14:32

Oefeningen voor Tabata training

Wie heeft er ervaring met Tabata training en kan mij verwijzen naar goede oefeningen?

Vanwege mijn hielspoor hou ik al maanden zoveel als mogelijk rust en ik ben helaas flink aangekomen.
Mijn fysiotherapeut raadde mij Tabata aan en heeft beloofd mij daar volgende week mee te helpen. Maar natuurlijk ben ik te ongeduldig en wil ik liefst deze week al beginnen.

Wie heeft er ervaring hiermee? Ik kan bepaalde oefeningen zoals springen en dribbelen niet doen vanwege mijn hielspoor.

Geen tips maar

Wat vervelend dat je er nog steeds mee zit! We troffen elkaar eerder in een draadje over mijn hielspoor, weet je dat nog?
Heeft de shockwave niet geholpen, of heb je die niet meer ondergaan?
Ik heb een tijdje die Strassburger sock gebruikt, geen idee of dat nog wat uitmaakte, maar inmiddels (ook door noodgedwongen rust hoor) ben ik echt pijnvrij.
Als je denkt dat het voor jou nog iets kan uithalen, wil ik die sok wel naar je opsturen? Je mag hem zo hebben.

On topic: ik heb wel ervaring met Insanity, ook een intensieve interval-fitnesstraining. Sommige oefeningen kon ik mét hielspoor meedoen. Kijk maar eens op youtube. Tabata ken ik alleen van horen zeggen.

Lynna

Lynna

02-02-2015 om 16:30

Anneque

Jaaa, weet ik nog!

Ik heb een gipsspalk aangemeten gekregen en die draag ik al 3 maanden 's nachts. Ik ben er al helemaal aan gewend. Dank voor je aanbod dus, maar ik hou het wel bij mijn mooie rode gipspootje

Ik heb eerst shockwave bij de orthopeed gehad en dat heeft de boel alleen maar erger gemaakt. Hoewel dat bij de meerderheid dus wel helpt. Hij heeft me toen doorverwezen naar een fysiotherapeut/podoloog. Zij weet echt alles van voeten en ik heb veel vertrouwen in haar. Bij haar doe ik nu ook shockwave maar met een veel lagere intensiteit. En dan een aantal weken achter elkaar.
Vorige week de eerste keer gehad, vandaag de tweede keer. Vorige week ook veel napijn.

Ik ben er zooooooooo klaar mee. En die gewichtstoename draagt niet bij aan mijn humeur;-( Mijn eetpatroon is behoorlijk gezond maar ik beweeg dus nauwelijks. Vandaar die Tabata waar zij zelf ervaring mee heeft en waar ze me ook mee kan helpen. Maar liefst begin ik dus alvast, zodat ik volgende week iets gedetailleerde vragen aan haar kan stellen en ze me niet ook nog de basis moet uitleggen.

Annet

Annet

02-02-2015 om 16:35

Hier interesse in de strassburger sok

Ik heb ook een hielspoor, heb shockwave gehad. Het is wel verbeterd maar wil nog niet weggaan.
Ik zou die sok graag uitproberen. Ik wil er ook wel wat voor betalen hoor.
Mijn mailadres is [email protected]

Jonnie

Jonnie

03-02-2015 om 08:02

bij

Bij mijn man heeft het 2 jaar geduurd. Heeft alle mogelijke behandelingen gehad, tot het inspuiten van eigen bloed op die plek, dry-needling, de sok, shockwave enz. Niets hielp, tot het eigenlijk vanzelf overging, maar wat duurde dat lang.

Annet

Dat is prima hoor, ik mail je wel even. En aan oo'ers vraag ik geen geld

Lynna

Lynna

03-02-2015 om 18:36

Meer ervaring met hielspoor hier dan met Tabata

Maar goed om te lezen Jonnie dat het bij jouw man uiteindelijk toch overging. Dry-needling heb ik nog niet gehad, inspuiten met eigen bloed ook niet (nooit eerder gehoord) en ze zeggen inderdaad dat het meestal na 2 jaar vanzelf overgaat. Dan heb ik nog ruim een jaar te gaan;-(

Lynna

Echt ontzettend balen! En aankomen in gewicht helpt ook niet natuurlijk
Is spinning niks voor je?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.