Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

GezondBezig

GezondBezig

11-10-2015 om 20:04

Obstipatie door stoppen met roken

Ik ben sinds 5 dagen gestopt met roken. Zo lang heb ik nu ook al obstipatie en het begint een beetje pijn te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee, hoe lang kan dat nog gaan duren? En als er 'weer wat komt', wordt het daarna dan weer normaal? Zouden jullie hiervoor de huisarts bellen?

Nee, niet de huisarts

Doe wat aan de obstipatie. Iets meer bewegen, leidt ook af. Neem wat olie om de huidige inhoud wat zachter te maken. Iets langer rustig gaan zitten op het toilet met een tijdschrift of zo. Iets meer (water) drinken kan ook helpen. En alle andere dingetjes die je kunt bedenken.
Het wordt weer normaal. Je went aan een ander patroon.

Hortensia

Hortensia

11-10-2015 om 20:45

afkicken

Stoppen met roken kan allerlei afkickverschijnselen geven. Het kan dus inderdaad kloppen.

Je kunt er op allerlei manieren vanaf komen. Ik weet niet of er nog pruimen te koop zijn, en bestaat Roosvicee Laxo nog?

Verder meer drinken. Is echt heel belangrijk!

Wees voorzichtig met laxeermiddelen, daar kun je snel aan wennen.

En misschien toch wél die huisarts. Die heeft vast nog wel een paar tips

Maar vooral: hou vol!

Wikke

Wikke

11-10-2015 om 20:48

als je

echt niet meer kunt even je huisarts bellen, daar is best iets aan te doen.
Wat je zelf eerst nog kunt proberen (dat zal de arts je nl ook vragen) is idd meer drinken, meer bewegen, laxerende voeding tot je nemen en meer vezels eten. Maar let wel dat je bij de vezels genoeg drinkt, anders werkt dat omgekeerd en dus verstoppend.
Denk dat naar mate je langer gestopt bent, je patroon weer gewoon goedkomt. Je bent in elk geval heel goed bezig met je gezondheid door te stoppen!

GezondBezig

GezondBezig

11-10-2015 om 21:25

Geen aandrang

Het heeft weinig zin om op de wc te gaan zitten als je geen aandrang hebt. Ik heb het wel geprobeerd, maar zonder succes. Drinken doe ik voldoende en ik heb ook al een bak tomaten op, maar vooralsnog geen progressie. Ik denk dat ik morgen maar ontbijtkoek ga kopen, en pruimen.

Guera

Guera

11-10-2015 om 21:39

Naam kwijt

Maar toen ik net zwanger was had ik enorme last. Je hebt van nutricia dacht ik een pakje soort jus dorange met vezels. Ligt bij appie bij zonnatura achtig producten. Oranje verpakking. Dat hielp super!

Noet

Noet

11-10-2015 om 22:06

lactulose

je kunt ook een aantal dagen lactulosedrank gebruiken om het nu weer op gang te krijgen. Dat is gewoon bij de drogist te koop.

bertje1

bertje1

12-10-2015 om 16:04

psylliumvezels

werken goed; niet verslavend
verkrijgbaar bij drogist
(wel opbouwen)
en natuurlijk drinken, stevig ontbijt, bewegen.

Thursday Next

Thursday Next

12-10-2015 om 18:09

aandrang

op je hakken lopen. Helpt echt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.