Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emese

Emese

19-09-2015 om 09:37

Nuvaring

Omdat ik vaak mijn anticonceptiepil vergeet wil ik graag overstappen naar iets anders. Heeft iemand ervaring met de Nuvaring of een anticonceptiepleister?

lennest

lennest

20-09-2015 om 13:34

Nuvaring ooit wel gehad

Maar ik vond het niet fijn en mijn partner ook niet; de ring was te voelen. Verder kreeg ik meer last van vaginale afscheiding, ook niet fijn. Wel fijn: je hoeft niet dagelijks aan de pil te denken. Na drie weken de ring weg gooien en na een week een nieuwe erin.

Eko

Eko

20-09-2015 om 13:41

Gehad

Ik heb jarenlang Nuvaring gehad, zonder stopweek (dus 4 weken en dan 'n nieuwe erin). Beviel prima! Bij seks kan je 'm gewoon even eruit halen, daarna weer erin. Nooit klachten gehad.

Pandora

Pandora

21-09-2015 om 14:47

Spiraaltje?

Ik draag al bijna 15 jaar (met onderbreking) een koperspiraaltje, dat bevalt me uitstekend. Je voelt het niet, het bevat geen hormonen (maar het bestaat ook met hormonen) en je hoeft 5 jaar niet meer aan anticonceptie te denken. Mocht je zwanger willen worden, laat je het verwijderen (huisarts, voelt als tampon verwijderen) en je bent meteen weer vruchtbaar. Ik ben er heel blij mee.

mijk

mijk

21-09-2015 om 15:11

hier ook

Koperspiraaltje bevalt uitstekend om alle bovengenoemde redenen...

Mijk

Jamie

Jamie

21-09-2015 om 15:52

Hier

Nu een jaar hele goede ervaringen met Mirena en na eerst wat vloedgolven nu amper meer ongesteld.

Yoar

Yoar

21-09-2015 om 21:15

geen succes

Ik heb hem een tijdje gehad, maar hij viel er telkens uit, ik kan ook geen tampons dragen. Ik vond het op zich wel praktisch, maar bij mij werkt het dus niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.