Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nu Janssen of over een aantal weken Pfizer?

Vanuit mijn werk kan ik komende week misschien gevaccineerd worden met Janssen. Maar misschien kom ik vanwege mijn leeftijd (ben van 1968) in de komende weken wel in aanmerking voor Pfizer. De lichting van 1962 werd een paar dagen geleden immers al opgeroepen. Zouden jullie wachten?


Volgens mij wordt er de komende 6 weken grote ladingen vaccins verwacht. Dan kan het prikken echt flink opgeschaald worden.

Groep met medische indicatie blijkt groter dan gedacht (1,4 miljoen ipv 1 miljoen) en degenen zonder indicatie van dezelfde leeftijd komen pas erna. Zal weer vertragen, schat ik zo in. Ben ook benieuwd of iedereen voor 1 juli is gevaccineerd (die dat wil, zoals ze steeds zeggen .

Begin juli,  is het volgens mij. Gezien de voorraad die er ligt zouden er de komende twee weken 2 miljoen mensen gevaccineerd kunnen worden. 

Tras schreef op 04-05-2021 om 12:28:

Groep met medische indicatie blijkt groter dan gedacht (1,4 miljoen ipv 1 miljoen) en degenen zonder indicatie van dezelfde leeftijd komen pas erna. Zal weer vertragen, schat ik zo in. Ben ook benieuwd of iedereen voor 1 juli is gevaccineerd (die dat wil, zoals ze steeds zeggen .

Begin juli, iedereen die dat wil - vanaf 18 jaar, minstens één vaccinatie. Dus niet volledig gevaccineerd.

Ik geloof niet dat Hugo het jaartal er ooit bij genoemd heeft

En 'begin juli' is natuurlijk ook een rekbaar begrip

Rachel. schreef op 04-05-2021 om 10:41:

Helaas heb ik nu ook een goede vriend waar covid enorm effect op heeft hij is pas 26 jaar en geloof me hij leefde echt gezond was ook echt geschrokken om hem zo te horen aan de telefoon, dit is echt iemand dronk niet, rookt niet, eet gezond, sport veel.

nou je wil niet weten hoe hij klonk aan de telefoon bijna geen zuurstof hartstikke ziek ik kon wel janken! Bid nogsteeds voor hem dat het goed mag gaan met hem.

dit is nog recent dus heeft een enorme impact op me gehad ik wist dat covid erg was maar dit was even een realiteits check voor mij.

ik vind het nu dus ook kwetsen als ik zie dat bijv wat plantenbak zegt : iemand iets post over dat haar vader erg ziek is van covid en dat er zulke reacties op komen!

deze jongen had ook niks, bijna nooit ziek, jong, gezonde levenstijl en kijk wat voor effect covid op hem heeft! Hij kwam niet eens meer normaal uit zijn woorden en klonk heel traag ook met spreken dit was normaal niet het geval bij hem.

Erg kwetsend dat er dan zulke mensen zijn die zulke reacties geven waardoor andere het ook niet geloven.

Zo gaat het vaak. Pas als je echt van nabij ervaart hoe iets echt is, dringt de ernst ervan door. Het is best menselijk. Ik vind het positief dat je  dat nu ook ziet en daar eerlijk over bent. 😊

Tras schreef op 04-05-2021 om 12:28:

Groep met medische indicatie blijkt groter dan gedacht (1,4 miljoen ipv 1 miljoen) en degenen zonder indicatie van dezelfde leeftijd komen pas erna. Zal weer vertragen, schat ik zo in. Ben ook benieuwd of iedereen voor 1 juli is gevaccineerd (die dat wil, zoals ze steeds zeggen .

Ik vrees dat die groep alleen maar groter wordt. Mensen gaan zelf leuren bij de huisarts en om voorrang bedelen.

De snelste weg naar zoveel mogelijk vaccinaties is om het vanaf nu gewoon vrij te geven: iedereen die wil en 18+ is moet een afspraak kunnen maken. Dan krijg je immuniteit door de leeftijdsgroepen heen. Bovendien wordt nu veel tijd en energie verspild aan uitnodigingen van mensen die vervolgens niet op komen dagen. Als je het vrij geeft wordt in elk geval elke vrije plek opeen vaccinatielocatie optimaal benut.

tsjor schreef op 03-05-2021 om 17:06:

Bij de GGD in mijn woonplaats (ik zeg het voorzichtig, elke GGD kan eigen beleid hebben) is het mogelijk om je vaccinatie voor covid-19 bij te laten schrijven in je internationale vaccinatieboekje (het gele boekje), als je dat al hebt. Toch handig om alles bij elkaar te hebben.

Tsjor

En wat als je dan niet meer zo'n boekje hebt? Want ik zou echt niet weten waar dat is gebleven hoor.

Ze zijn bang dat iemand er twee komt halen of er fraude mee pleegt.

O ja, en ze denken dat ze anders niet weten hoeveel mensen er al gevaccineerd zijn. Nou ja, dat lukt nu ook al niet maar toch. Kwestie van prioriteiten toch?

Granola schreef op 05-05-2021 om 10:54:

[..]

Ik vrees dat die groep alleen maar groter wordt. Mensen gaan zelf leuren bij de huisarts en om voorrang bedelen.

De snelste weg naar zoveel mogelijk vaccinaties is om het vanaf nu gewoon vrij te geven: iedereen die wil en 18+ is moet een afspraak kunnen maken. Dan krijg je immuniteit door de leeftijdsgroepen heen. Bovendien wordt nu veel tijd en energie verspild aan uitnodigingen van mensen die vervolgens niet op komen dagen. Als je het vrij geeft wordt in elk geval elke vrije plek opeen vaccinatielocatie optimaal benut.

Inderdaad. Zo doen ze het in de VS. Op hun verdere coronabeleid is een hoop aan te merken, op hun prikbeleid vast ook wel, maar hierdoor is hun percentage gevaccineerde mensen wel hoog. Het lijkt hier in Nederland wel alsof iemand die jonger is of kwetsbaarder vooral geen prik mag krijgen zolang er nog mensen zijn die ouder zijn of nog kwetsbaarder die nog geen prik hebben gehad. Dus dan de hele boel maar ophouden.

Er is een drang naar controle die er toch niet is. Inderdaad, voor iedereen de mogelijkheid bieden een afspraak te maken. Scheelt ook weer leuren bij je huisarts voor voorrang.

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/vijandschap-biedt-dat-waarnaar-veel-mensen-zoeken-betekenisgeving~bdf5b389/

Arnon Grunberg over 'Andersdenkenden' , in de volksmond 'wappies' en 'gekkies'.

"Na een week onder mensen te hebben verkeerd die zoveel wantrouwen hebben dat het woord achtervolgingswaan misschien op zijn plaats is, ben ik meer dan vroeger ervan overtuigd dat beschamen en vernederen van hen die er onwenselijke meningen op nahouden niet alleen immoreel is, maar ook averechts werkt."

Tras schreef op 05-05-2021 om 12:41:

Er is een drang naar controle die er toch niet is. Inderdaad, voor iedereen de mogelijkheid bieden een afspraak te maken. Scheelt ook weer leuren bij je huisarts voor voorrang.

Bijkomend voordeel van vrijgeven is dat de prik dan ineens zo gewild is dat er een run op ontstaat: de twijfelaars willen 'm dan ineens ook en zullen niet meer twijfelen. 

skik schreef op 05-05-2021 om 12:36:

[..]

Inderdaad. Zo doen ze het in de VS. Op hun verdere coronabeleid is een hoop aan te merken, op hun prikbeleid vast ook wel, maar hierdoor is hun percentage gevaccineerde mensen wel hoog. 

Nou, ik zou de VS complimenten willen geven op hun coronabeleid. Ze gingen corona in met een president die dacht als Bolsanaro en hebben nu elk Europees land ingehaald.

Zij kunnen tenminste onderhandelen. De EU heeft zich (weer eens) laten piepelen.

Granola schreef op 05-05-2021 om 12:50:

[..]

Bijkomend voordeel van vrijgeven is dat de prik dan ineens zo gewild is dat er een run op ontstaat: de twijfelaars willen 'm dan ineens ook en zullen niet meer twijfelen.

tweede bijkomend voordeel. De lege plekken worden opgevuld. Nu zitten er steeds gaten in de planning omdat niet alle slots gevuld zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.