Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Novasure vergoeding

Hallo dames die een keer een novasure behandeling hebben gehad.

Ik krijg binnenkort een novasure behandeling, maar nu geeft mijn zorgverzekering aan dat dit onde de vergoeding van sterilsatievalt. Hoe zat dit bij jullie? En wat mag ik verwachten qua kosten als ik dit zelf moet betalen?

Charis

Charis

18-01-2016 om 16:41

Wat is je vraag precies?

Ik heb enkele jaren geleden een essure-behandeling gehad die door mijn verzekeraar CZ volledig werd vergoed. Maar goed, dat is ook idd een sterilisatie. Als ik het zelf had moeten betalen, was ik geloof ik rond de 1500 euro kwijt geweest maar dat weet ik niet helemaal precies meer.

Novasure wordt volgens mij door de meeste verzekeraars gewoon vergoed. Wat bedoel jij precies? Wordt het wel vergoed, maar dan onder de noemer sterilisatie en kan je je daarna dus nooit meer laten steriliseren met vergoeding, of bedoel je dat je verzekeraar het niet vergoedt omdat het geen sterilisatie is?

Yvonne

Yvonne

18-01-2016 om 18:04

gewoon vergoed

Ik heb 7 jaar geleden een essure behandeling gehad en 3 jaar geleden een nova sure. Ik zit al jaren bij VGZ en beide keren zijn gewoon vergoed door verzekeraar

40er

40er

18-01-2016 om 18:17

collega

Kreeg tot een bepaald bedrag vergoed. Rondbellen leverde haar een ziekenhuis op wat minder vroeg dan de vergoeding. Bij het ene zh moest ze bij betalen en bij deze dus niet. Misschien een tip?

novasurehelp

novasurehelp

19-01-2016 om 06:33 Topicstarter

@Charis

Wat ik bedoelde is dat dit geen sterillisatie is, maar de zorgverzekering hem wel als zodanig onder de vergoeding zet. Op hevig bloedverlies.nl staat dat het onder de basis verzekering valt, maar een sterrilisatie valt daar niet onder.

Charis

Charis

19-01-2016 om 10:35

Zorgverzekeraar

Je zorgverzekeraar heeft er blijkbaar voor gekozen novasure als sterilisatie aan te merken. Als je ze er niet van kunt overtuigen dat dit onterecht is, zou ik een overstap overwegen naar een andere zorgvezekeraar.
Als je toch bij deze verzekeraar wilt blijven, zit er niks anders op dan een aanvullende verzekering af te sluiten waarin Novasure wel wordt gedekt.

novasurehelp

novasurehelp

19-01-2016 om 23:03 Topicstarter

helaas

Helaas zit er niks anders op dan het zelf te betalen. Overstappen had voor 31 december gemoeten en de behandeling zal binnenkort plaats vinden.
Ik zal eens informeren bij het ziekenhuis wat het me gaat kosten.

notje

notje

21-01-2016 om 14:11

hier

Ik heb het tegelijkertijd laten doen,althans dat was de bedoeling.eerst kreeg ik een sterilisatie met ballontherapie (net zoiets als novasure). Sterilisatie was gelukt maar de ballontherapie niet.Ik heb daarna dus nog een novasure behandeling gehad.Alles volledeig vergoed.

Floor

Floor

21-01-2016 om 18:48

Aanvullende verzekering

Je aanvullende verzekering kun je tot 1 februari ophogen bij je huidige verzekeraar.
Misschien een idee. Wel van te voren navragen of ze dan al geplande behandelingen vergoeden.

Vrouwtje

Vrouwtje

22-01-2016 om 08:35

Wat gek

van die verzekering! Novasure is toch geen eigen keus zoals sterilisatie, het is een behandeling voor klachten, die je zelf ook liever niet had gehad. Op de site van novasure staat er zelfs bij dat anticonceptie nodig blijft, hoezo sterilisatie.
Kunnen verzekeringen dat zomaar doen? Stel je moet aan een eierstok cyste worden geopereerd en dan zegt de verzekering, ja dat hebben wij onder sterilisatie gezet dus zelf betalen graag.
Kan je gynecoloog niet iets invullen van medische noodzaak ofzo?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-01-2016 om 09:09

Vrouwtje

Vrouwtje, er zijn nog veel meer medische (noodzakelijke) behandelingen die niet in het basispakket zitten. Denk aan fysiotherapie of die wortelkanaalbehandeling bij de tandarts. En zo zijn er nog veel meer. Aan jou de keuze of je je daar voor wil bijverzekeren of dat je - mocht je het nodig hebben - de volledige kosten zelf wil/kan dragen.

Vrouwtje

Vrouwtje

23-01-2016 om 21:25

Ja maar ijsvogeltje

Behandelingen kunnen niet in het basispakket zitten, oke. Maar dat de verzekering zegt, dit vergoeden wij niet want wij laten dit onder sterilisatie vallen, dat klopt toch niet.

Beertje

Beertje

28-01-2016 om 14:29

Wat gek zeg.... Ik heb em vorig jaar mei gehad en alles werd vergoed. Ik was nog niet eens door mijn eigen risico heen volgens mij...

Ik vond het wel erg pijnlijk erna. Ik had het idee dat ik moest bevallen ivm de weeën die ik kreeg. Ze gaven een paracetamol en alles ging bij de gyn op de poli was een nieuwe manier. Na het roesje mocht ik al naar huis maar had echt het gevoel na een uurtje dat ik 7 cm ontsluiting had.
Maar het was het zeker waard want ik heb geen bloedingen meer.

Sterkte ermee!!!

novasurehelp

novasurehelp

02-02-2016 om 20:46 Topicstarter

opgelost

Het blijkt dat diegene die bij de zorgverzekering werkte mij verkeerde informatie heeft gegeven. Ipv dat ze het over de novasure had, had ze het over de essure behandeling. Dit is idd een sterilisatie.
De novasure zal gewoon vergoed worden door de zorgverzekering.

Yvonne

Yvonne

02-02-2016 om 23:29

top

Dat is goed nieuws. Fijn

Vrouwtje

Vrouwtje

03-02-2016 om 08:29

Mooi zo

Het leek mij ook al zo gek want novasure IS geen sterilisatie. Zo zie je maar weer dat je de helpdesk medewerkers niet altijd meteen moet geloven.

vergoeding novasure

Ik heb vanochtend de bevestiging ontvangen na een telefoontje naar mijn ziektekostenverzekering. Novasure wordt gewoon vergoedt uit de basisverzekering. Mijn gynaecoloog had het erover dat het op dit moment valt onder de noemer "sterilisatie" en dan volgt er geen vergoeding. daarom voor de zekerheid vanochtend maar even gebeld en via mail nogmaals een bevestiging gehad. Aanstaande maandag ben ik aan de beurt. Hopen dat het enorme bloedverlies inderdaad minder wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.