Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoestie

Hoestie

19-08-2015 om 13:47

Nog tips bij hoesten met veel slijm 's nachts?

Al sinds eind juli ben ik verkouden, eerst neusverkoudheid, oorproblemen, een paar dagen niets daarna extreme keelpijn en hoesten. Nu hoest ik al een week en vooral 's nachts komt het slijm in mijn longen los door het liggen en hoest ik volgens mij de hele buurt wakker. Mijn man wordt het onderhand wel zat geloof ik. Hij wil niet dat ik op het bed van één van de kinderen ga liggen want hij denkt dat hij dan alsnog wakker gehoest wordt.

Sinds twee dagen heb ik van de apotheek bruistabletten voor vastzittende hoest door taai slijm en ik heb het hoofdeind van mijn bed ook al wat omhoog gedaan maar vooral de tweede helft van de nacht is het nog steeds heel erg.

Zijn er nog andere tips die ik kan opvolgen?

Mijntje

Mijntje

19-08-2015 om 13:50

even naar de huisarts, dit duurt toch wat lang.

Hoestie

Hoestie

19-08-2015 om 13:59

Huisarts

Huisarts vind ik niet nodig, het hoesten zelf duurt nog niet heel lang en pas na 2/3 wk hoesten of met andere symptomen moet je naar een huisarts.

http://www.thuisarts.nl/hoesten/ik-heb-last-van-hoesten-volwassene

Akke

Akke

19-08-2015 om 14:05

een goede verkoudheid

of in feite een slechte, kan zomaar 3 weken of langer duren. Uithoesten is het beste. Het slijm komt snachts niet los, maar het verzamelt zich en je slikt het minder snel door zoals overdag als je verticaal staat.
Hoesten zelf is productief, maar kan ook weer een irritatie veroorzaken.
Ik zou het nog een weekje aankijken en als het dan nog niet op zn minst een beetje op zn retour is zou ik de huisarts even bellen.
Bij mij helpt honing wel een beetje. Het is kleverig en blijft beter hangen en verzacht je keel.
Als het overgaat in een kriebelhoest zonder slijm zou ik wat codeinetabletjes aan de huisarts vragen.

Jessica O

Jessica O

19-08-2015 om 14:07

overdag

Overdag de slijmoplosser nemen. Na bv 17.00 niet meer en dan voor je gaat slapen een hoestprikkel dempende hoestdrank nemen. Dan slaap je 's nachts rustiger

Mijntje

Mijntje

19-08-2015 om 17:05

beterschap

Ok, die richtlijnen kijk ik dan ook altijd na. Maar je kan ook gewoon bij een apotheek om advies vragen, als bovenstaande tips niks doen. Beterschap.

Hoestie

Hoestie

19-08-2015 om 18:03

apotheek

Zoals in mijn eerste posting staat ben ik al bij de apotheek geweest.

Mijntje

Mijntje

19-08-2015 om 18:27

excuus. Dan veel geduld toegewenst, hoesten kan lang duren.

Dees

Dees

20-08-2015 om 09:14

Een extra kussen

's nachts een extra kussen onder je hoofd leggen of onder je matras bij het hoofdeind, dan lig je wat hoger. Wij nemen ook weleens een snoepje (vicks ofzo) en ja dan hoesten we inderdaad ook wat minder.

Akke

Akke

20-08-2015 om 10:30

hoofdeinde lag al

hoger las ik. Maar het kan zeker helpen om het misschien nog iets te verhogen. Zelf door allergie veel last van hoesten en dat is in de nacht erg vervelend.

Nou ben benieuwd of de tips wat geholpen hebben van honing tot Vicks, van geduld en de tijd geven tot slijmoplossende hoestprikkeldempende hoestdrank, van codeinetabletjes tot je eigen bruistabletten.

Fruitella

Fruitella

20-08-2015 om 14:04

Zware verkoudheid

Mijn man had last van een zware verkoudheid. Uiteindelijk heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt en bleek hij hartje zomer een longontsteking te hebben. Als het volgens jou niet die kant op gaat, en je nog niet naar de huisarts wilt, is het een kwestie van slijten. En hoewel je in de zomer heel makkelijk een kou op kan lopen, slijt zoiets snel bij mooi weer. Dat het zo lang blijft hangen, zou voor mij een reden zijn om toch een afspraak te maken. En anders is het uitzitten.

codeïne

Hoi, codeïne tabletjes helpen inderdaad en ik weet niet of je melk drinkt maar zou ik even niet doen, zeker niet 's avonds, groetjes, Marleen

codeïne

Kan gevaarlijk zijn als je veel slijm ophoest. Aldus mijn apotheek.
Ik heb eerder dit jaar ook zo ontzettend gehoest, maandenlang. Was waarschijnlijk kinkhoest. Dat moet vanzelf overgaan, maar een tijdelijke ontstekingsremmer (pufje) hielp het ergste gevoel te zullen stikken, verminderen.

Ellen69

Ellen69

21-09-2015 om 20:17

Geen hoestdemper

bij vastzittende hoest, is mij geleerd.

Ik zou de huisarts even vragen!

Hoestie

Hoestie

21-09-2015 om 20:26

Grappig

Grappig dat dit draadje weer nieuw leven heeft gekregen.

Ik heb uiteindelijk nog maar 1 bruistablet genomen want ik heb er nog zeven zie ik.

Helaas kwam ik er achter dat de Lidl precies hetzelfde verkoopt voor veel minder geld.

Fluimucil

Acetylcysteine. Een slijmoplosser die vrij verkrijgbaar is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.