Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vesper Lynd

Vesper Lynd

12-07-2016 om 10:28

Nog meer ziek?

Ik ben enorm verkouden, grieperig eigenlijk. Met verhoging, keelpijn, verstopte neus, pijnlijke kaken, algehele ellende. Ik heb nog geen vakantie, dus het komt bijzonder slecht uit.
Zijn er nog meer zieken, zodat we lekker samen kunnen zeuren? Ik moet dus morgen wel naar een afspraak die ik echt niet kan afzeggen, flinke dosis paracetamol maar. Ik zie er nu al tegenop ;-(

Jasmijn

Jasmijn

12-07-2016 om 10:36

bijna er vanaf

Hier zaten dochter en ik ook in de lappenmand....maar net weer beter. Pff was een weekje heet-koud-heet en veel hoesten en proesten...had er gewoon pijn in mijn ribben van. Nu alleen nog een beetje hoest.
Ook een dag moeten doorploeteren op paracetamol...hielp best trouwens, daarna maar toegegeven aan het ziek zijn.

Dussss.....beterschap!!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-07-2016 om 10:40

Hier ook ja

Pffff wat een ellende.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-07-2016 om 10:59

Mijn kinderen

Mijn beide kinderen klaagden al weken over een niet echt doorbrekend, maar wel irritant verkoudheidje. Uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan omdat ze zich steeds beroerder, vermoeider en slapper voelden.

Luchtweginfectie. Nu zitten ze aan de antibiotica. Hoest wordt minder, maar ze voelen zich nog steeds alsof ze een week onafgebroken hebben gefeest (ze zweren dat ze dat niet hebben gedaan )

Tango

Tango

12-07-2016 om 11:40

Hier net vanaf

Had ook twee weken last. Eerst keelpijn, hees, stem kwijt, toen hoesten en daarna dacht ik dat het beter werd maar toen nog een verkoudheid eroverheen. Zal het weer wel zijn. Man kreeg het daarna, maar alleen verkoudheid met keelpijn. Maar hij was natuurlijk meteen ziek, zoals mannen dat zijn. Dochter had niets, terwijl die meestal alle virussen oppikt, zoon ook een beetje verkouden en keelpijn, maar enkele dagen.
Maar het lijkt dus wel te heersen, hoorde er hier meer mensen over in de buurt.

Juno

Juno

12-07-2016 om 13:46

Mag ik meezeuren?

Geen griep, geen verkoudheid, niet eens een simpel longontstekinkje zoals vorig jaar deze tijd maar een Heuse Burn Out.
Het is vandaag al gelukt om:
Te douchen en mijn tanden te poetsen
Mijzelf aan te kleden
Ontbijt en lunch
Ik heb de borden afgewassen ( de rest van de vaat staat mij nog verwijtend aan te kijken)
Een veel te ambitieuze dagplanning te maken.

Ik zou moeten sporten, misschien dat ik zo ga wandelen. Heb nog maar 1000 stappen gelopen, normaal zit ik rond de vier- à vijfduizend op dit tijdstip. En ik was om acht uur op, daar ligt het niet aan.

Ik weet dat ik opknap van kamperen, graag in een warmer land dan Nederland, maar ik overzie even niet hoe ik daar moet komen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-07-2016 om 14:41

Och Juno

Het eerste waarmee ik om de oren werd geslagen toen ik in jouw schoenen stond was, dat ik het woord "moeten" moest (oh, sorry, weer "moeten") afleren!

Moeten sporten, moeten 4000-5000 stappen doen, moeten dagplannen, moeten kamperen in een warmer land.

Woon je helemaal alleen of zijn er nog kinderen die je (desnoods met de belofte aan extra schermpjestijd - heb jij ook weer rust) aan de afwas kunt zetten? Een partner? (sorry, ik twijfel even of jij nou wel of geen single mam bent) Buren, vrienden, familie die eens een potje voor je kunnen koken?

Toen ik destijds door het ijs zakte was ik hondsblij dat er attente mensen waren die me regelmatig opzochten, mijn protesten negeerden en ervoor zorgden dat er in ieder geval elke dag warm eten was (die magnetron kon ik nog wel zelf aanslingeren) en dat er in de koelkast iets eetbaars stond.

Zelf wist ik op dat moment amper hoe ik een boterham moest smeren. Heel bedreigend,je denkt echt dat je gek bent geworden

Iemand gaf me ook een simpel puzzelboekje. "Ik hou niet van puzzelen," jankte ik, maar het leidde wel af.

En Zoek Hulp.
ZOEK HULP.

Juno

Juno

13-07-2016 om 12:29

Sally

Ik heb een schat van een vent. Door ons werk kunnen we niet als gezin op zomervakantie, lang verhaal. Ik gooi normaal de kinderen achterin de auto en ga kamperen in Frankrijk. Dat is nl een stuk relaxter dan thuisblijven met drie ADHD-ers en een autist. Die zitten overigens al zo aan hun scherm geplakt dat ik al blij ben als het minimale wordt gedaan. Ze snappen nog niet zo wat er aan de hand is, zeg maar.
Momenteel kookt man, boodschappen doen we samen.
Dagplanning moet wel, anders lukt letterlijk niets. Sporten cq wandelen heb ik als 'opdracht' gekregen van zowel mijn huisarts, als de psycholoog als de bedrijfsarts en ik ben zo braaf dat ik luister. Ik ga niet fitnessen momenteel maar hou het bij wat wandelen en vliegeren, dat vind ik meer dan genoeg en het is buiten. Morgen ga ik een paar dagen naar Londen, geen onbekende stad voor me. Of ik ben helemaal op mijn plek, óf ik word gillend gek. Ik ga het wel merken.

Anno

Anno

13-07-2016 om 13:41

dagplanning

Maak een ochtendplanning en moet niet zoveel.
Als ik richting depressie ga, valt koken het eerste af, daarna actief schoonmaken en daarna naar buiten gaan. Dit naarmate de depressie vordert dan.
Ik vind het op zo'n moment al een prestatie als ik naar het toilet ga.
Mijn ochtendplanning (dan ben ik het slechtst)bestaat uit: wassen, aankleden, ontbijten en een klein ding (aanrecht schoonmaken of/afwasmachine leeghalen/was draaien) Mijn middagplanning bestaat uit 1 x mezelf buitenshuis begeven bv voor een kleine boodschap en proberen iets van eten te verzinnen/klaarzetten/koken.
Verwacht niet teveel van jezelf. Als je je been gebroken hebt geef je je ook iet op voor een marathon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.