Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Janus

Janus

18-04-2020 om 16:02

Nieuwe invalshoek covid19 medicijn

Ik ben niet zo van allerlei methodes maar promoten. Maar ik vind deze dame toch wel een interessante theorie hebben: wat vinden jullie ervan?


https://www.youtube.com/watch?v=Rzu1AJRZJEI&fbclid=IwAR2SG-u5irpSNwxYDohbH9NSiKExu8pAoa27Kq93r6o8KTyoePdRoOLoEq4

In het kort komt het er op niet dat ze denkt dat een medicijn tegen het opbouwen van te hoge druk in het lichaam door het vasthouden van vloeistoffen (zoals bij hoogteziekte) wel eens heel goed zou kunnen helpen voor hen die erg ziek zijn door het virus.

Ik verdedig haar standpunt niet want ik het kan het niet beoordelen, ben geen medicus. Maar ik vind het wel een rationeel verhaal en vind het belangrijk dat het gedeeld wordt.

Wat vinden jullie?

Ik vind het doodeng

Dat niet-medici zich bezig houden met het ontwikkrlen of promoten van medicatie. Hoge Sylvia Millecam gehalte...
Sini

Janus

Janus

18-04-2020 om 16:15

Sinilind

Euh doet ze dat? Volgens mij wil ze dat artsen er naar kijken. Heb je de video eigenlijk gezien?

Raar

Ik snap niet waarom je iets dat je niet kunt beoordelen, wel zo belangrijk vindt dat het gedeeld moet worden. Waar baseer je dat dan op?

Janus

Janus

18-04-2020 om 17:01

Sydney en sini

Hebben jullie nou het filmpje gezien? Dat vermoed ik niet anders kom je niet met zulke reacties.
Het is een plausibel rationeel verhaal. Ik deel het omdat ik denk dat het waard is om door de medische stand opgepakt te worden.

V@@s

V@@s

18-04-2020 om 17:07

je bedoelt dit?

https://www.ad.nl/binnenland/mogelijk-minder-zieken-naar-ic-door-medicijn-tegen-hoge-bloeddruk~a82710f8/

Kansrijke medicijnen worden heus wel onderzocht. Die hebben geen forum zoals dit nodig om onder de aandacht gebracht te worden.

Enne

'Ik deel het omdat ik denk dat het waard is om door de medische stand opgepakt te worden.'

En die zit op OOL?

In de picture

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7096066/

"This review describes COVID-19 in parallel to HAPE. Deranged respiratory parameters that are present in both conditions are highlighted. The utilization of medications found to be effective in HAPE for the treatment of COVID-19 is proposed. Given the medical emergency of a growing contagion and the thousands of lives at stake, expedient attempts to improve survival are needed. Acetazolamide, Nifedipine and Phosphodiesterase inhibitors may present an opportunity for countermeasure development."

Janus

Janus

18-04-2020 om 17:24

AnneJ

Okay mooi, bedankt

Janus

Janus

18-04-2020 om 17:25

V@@s

nee dat bedoelt ze niet misschien zou het samen kunnen

Janus

Janus

18-04-2020 om 17:26

Sydney

Je wordt meta omdat je gewoon het filmpje niet hebt gekeken. Meta mag niet. doei

Bijdragen

Ik snap het denk ik wel, iedereen wil bijdragen, want het is een zeer urgent probleem dat iedereen aangaat. En het is goed dat dat ook in de openbaarheid gebeurt. Dan kun je er ook samen over spreken of commentaar op geven.

https://www.parool.nl/columns-opinie/vaccins-en-medicijnen-te-vroeg-op-de-markt-brengen-kan-levens-kosten~bdaf3f98/

"We lezen dat van bestaande medicijnen, zoals chloroquine en interferon, wordt geclaimd dat ze werkzaam zijn tegen Covid-19. Die claims berusten niet op proefondervindelijk onderzoek, maar op theoretische overwegingen of laboratoriumonderzoek. Deze middelen zouden zomaar via een versnelde registratieprocedure beschikbaar kunnen komen. Met dergelijke versnelde procedures kan de balans van werking en vooral bijwerkingen niet goed worden opgemaakt, omdat daarvoor de tijd ontbreekt."

Mijntje

Mijntje

18-04-2020 om 18:57

leuk

Het is heel leuk dat iedereen mee wil denken maar ik laat het liever aan de wetenschappers over.

Els

Els

18-04-2020 om 20:42

Janus

Ik vind het wel interessant hoor en ik vind ook dat ze het in het filmpje heel netjes allemaal verwoord.

Met logisch verstand kom je een heel eind en het is zeker een medicijn om te onderzoeken of het geschikt is.

Ik begrijp uit de link van AnneJ (niet helemaal gelezen) dat het medicijn in de picture is van wetenschappers.

Hopelijk levert dat - snel - positieve resultaten op, want daar zou de hele wereld mee gebaat zijn.

Janus

'Hebben jullie nou het filmpje gezien? Dat vermoed ik niet anders kom je niet met zulke reacties.'

Nee, ik mag van mijn moeder niet zomaar op linkjes klikken die door onbekende mensen worden doorgestuurd.

Interessant

Ik vind het artikel best interessant.

Ik denk dat de beleidsmakers best wel eens belangrijk medisch onderzoek missen. Bijvoorbeeld de mogelijke link tussen vitamine D tekort en de kans op longontsteking. Daar zijn diverse serieuze publicaties over geweest, maar in geen enkel land zie je het terugkomen in beleid. Niet in de VS waar het verschil tussen wit en zwart toch echt is opgevallen, niet in de Zweden waar in het begin van de epidemie een groot cluster Somaliërs aan de ziekte is bezweken (die zijn niet alleen heel donker, maar dragen ook nog eens heel erg bedekkende kleding!). In Nederland is totaal geen oog voor etniciteit of huidskleur in de gegevensverzameling rondom corona.

En de lockdown maakt vitamine D tekorten alleen nog maar erger. Vooral mensen in instellingen die nu binnen gehouden worden zullen vitamine D tekorten gaan ontwikkelen, of zullen dit jaar geen reserves opbouwen voor de komende winter.

Syboor

Dat in de VS vooral Afro Americans ten prooi vallen aan corona is omdat ze vaker een slechte gezondheid hebben (door meer armoede), dichter op elkaar wonen en omdat ze vaker in laag betaalde, maar nu essentiële, jobs werken.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

19-04-2020 om 23:08

Syboor

Hoe weet jij dat hier geen oog is voor huidskleur of etniciteit? Of dat die gegevens niet verzameld worden? Dat dit soms mee kan spelen is bij wetenschappers en artsen welbekend, denk ik.

Het is sowieso al wat langer bekend dat 50+ er verstandig aan doet om extra vitamine D aan het dagelijkse portie via voedsel toe te voegen.

Skik noemt Afro Americans, maar dat gaat vermoedelijk ook op voor Somaliërs. Waarbij de communicatie mogelijk ook niet altijd optimaal verloopt. Ik ben vrijwilliger bij een taalcafé, ik hoop iedereen weer terug te zien. Datzelfde geldt voor het koor waar ik sinds vier maanden bij ben. Veel ouderen, hoogbejaard ook...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.