Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

18-06-2015 om 16:12

(niet kunnen) slapen in bus/trein/vliegtuig

zelf slaap ik redelijk makkelijk als ik moe ben, ook onderweg, ook hazeslaapjes in bus of trein. Dochter kan dat totaal niet terwijl wat powernaps tussendoor haar vast zouden verkwikken, ze is vaak hartstikke moe.

Is onderweg slapen te leren? Hoe?

Noet

Noet

18-06-2015 om 16:18

nou

ik lees even mee, want mij lukt het ook nooit.

Ik zeg dus eigen lijk: nee, dat is niet te leren. ☺

Yeti

Yeti

18-06-2015 om 16:53

Doet ze normaal wel dutjes?

Als ze normaal ook geen hazenslaapjes doet, zal ze dat op reis ook niet doen. Zo wel, dan zou je misschien die omstandigheden kunnen nabootsen (oordopjes, dekentje, muziekje).

ben bang van niet

Ik val overal makkelijk in slaap. Behalve in vliegtuigen. En dat is in de loop der tijd niet beter geworden. Dus nee, ik denk niet dat het te leren is.

Wat je trouwens zou kunnen proberen is haar een wagenziektetabletje te geven. Die werken vaak wat versuffend. Daar merk je weinig van zolang je actief bent, maar als je onderuit zakt slaat de slaap wel sneller toe, heb ik gemerkt.

Groeten,

Temet

Violetta

Violetta

18-06-2015 om 18:01

Nee

Behalve mijn voet of een been slaapt er helaas niets als ik in vliegtuig of bus zit. Dus ik zou ook graag weten of daar een oplossing voor is.

Mikke

Mikke

18-06-2015 om 18:08

Nope

Ik kan ook niet slapen in vliegtuigen. Auto, bank, bioscoop, zelfs achter m'n laptop heb ik er geen probleem mee... Voor langere vluchten neem ik inderdaad een wagenziektabletje, maar slapen lukt daarmee nog steeds niet. En als ik eventjes wegdommel schrik ik vaak heel snel weer wakker.

Pug

Pug

18-06-2015 om 20:07

alleen in bed

Ik kan alleen slapen in een echt bed. Hoe zou je dan moeten leren om zittend te slapen?

Katniss

Katniss

18-06-2015 om 21:00

Vliegtuig

Ik slaap erg makkelijk in het openbaar vervoer. Toen ik nog met de trein naar mijn werk ging heb ik regelmatig mijn station gemist omdat ik sliep. Tijdens een vlucht ben ik wel eens tegen een medepassagier in slaap gevallen. Die man maakte me wakker omdat hij graag zijn maaltijd wilde eten. Volgens mij heb ik zelfs in mijn slaap op zijn schouder gekwijld
Eigenlijk heb ik alleen moeite met in slaap vallen in bed, tussen 22.00 en 01.00 uur. Dat is ook best irritant.

tonny

tonny

19-06-2015 om 11:09

@Katniss - en verder

... dan heb jij vast een stressless in de woonkamer staan voor je onmisbare nachtrust!

Maarre - jammer dat onderweg slapen kennelijk niet te leren is. Dochter ging gisteren op reis naar een buitenlands congres, hele eer dat ze mee mocht; maar ze was al moe bij vertrek dus met de reis en bijbehorende jetlag zal ze gesloopt terugkomen over een week vrees ik

Yeti

Yeti

19-06-2015 om 13:21

Katniss

Misschien kun je wat ontspannende vliegtuiggeluiden in je slaapkamer aanzetten

Melatonine?

Tonny, heeft ze al eens melatonine ('slaaphormoon') geprobeerd? Verkrijgbaar bij de drogist. Ook in wat hogere dosering.

Ik slaap zelf heel (te) makkelijk in vervoersmiddelen, ik ben snel wagenziek dus ik neem altijd een reisziektepilletje. Daar slaap ik goed op . Overigens word ik daar ook slaperig van als ik actief ben, bijvoorbeeld in een pretpark. Niet zo handig, maar de voordelen wegen wel op tegen de nadelen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.