Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

M.A

M.A

25-01-2017 om 14:56

Niet eten..

Ik heb een probleem, mijn dochter van 15 krijgt elke dag gewoon brood en drinken mee naar school, maar als ze thuis komt heeft ze hier niks van op. Van het eten en drinken ook niet (en ze ontbijt 's ochtends ook al niet) dus dat zou betekenen dat ze pas als ze thuis komt om 5 uur, haar eerste eten en drinken binnen krijgt. Wat moet ik nu doen? En hoe slecht is dit voor haar gezondheid?

Dag, alvast bedankt
Groetjes

Pirata

Pirata

25-01-2017 om 15:10

denk je?

Denk je echt dat ze niks eet? Of koopt ze gewoon in de pauze allerlei lekkers?
Denk je aan een eetprobleem, is ze heel erg bezig met haar uiterlijk en lijn?
Overigens, ik "bind" mijn zoon aan zijn stoel vast zolang hij niks heeft genomen 's morgens.

Poll

Poll

25-01-2017 om 15:25

Ik leefde in die tijd van de bakker, de kantine, gewoon van m'n zakgeld. Mijn brood werd niet klaargemaakt en zelf had ik er geen zin in.

Het enige waar ik op zou letten of er een andere reden achterzit (eetstoornis) en met wat omweggetjes kun je daar met wat gesprekjes vast wel uitkomen door de antwoorden die ze geeft, combinatie van persoonlijkheid en antwoorden, interesses enz.

M.A

M.A

25-01-2017 om 15:51

Zeker

Ik weet zeker dat ze niks eet want ik heb het gevraagd en ze zei zelf dat ze niks at. En toen ik vroeg waarom niet, zei ze "ik heb nooit honger, ik heb geen zin om te eten". En ja ze moet van ons eigenlijk ook eten maar wij zijn al weg als zij nog moet gaan douchen enz.

Pirata

Pirata

25-01-2017 om 15:57

mijn eigen puber

Mijn eigen puber zegt ook wel eens wat... dat hoeft niet helemaal de waarheid te zijn.
Maar als het klopt wat ze zegt, dan vind ik dit zorgelijk. Eet ze 's avonds wel normaal? Valt ze af?

Tango

Tango

25-01-2017 om 16:30

Wat vindt ze lekker?

Kijk met haar wat ze lekker vindt, voor ontbijt en om mee naar school te nemen. Dochter hier wil bijvoorbeeld 's morgens geen brood. Soms eet ze cornflakes of soms een banaan. Meer kan ze echt niet op zo vroeg. De laatste tijd maakt ze wel vaak brood klaar om mee te nemen. Maar ze is heel kieskeurig in broodbeleg. Nu wil ze bijvoorbeeld kaas met komkommer maar dat kan volgende week opeens weer iets anders zijn. Zo zijn pubers volgens mij. Soms geef ik ook geld mee om een broodje te kopen op school, maar hooguit 1 keer per week. En soms maak ik brood klaar, als ze echt geen tijd heeft. En ook dan gaat het niet altijd op of koopt ze opeens iets anders. Eten doet ze gelukkig wel.
Ik zou een goed gesprek met haar aan gaan en zeggen dat je je zorgen maakt. Dat ze echt moet eten en dan samen bekijken wat ze dan wil eten. Succes!

M.A

M.A

25-01-2017 om 16:50

Eten

Ja ze eet 's avonds wel normaal en best veel als ze honger heeft. Volgens mij valt ze niet af, igg niet wat mij is opgevallen. En wat ze lekker vind, ja ze is gewoon geen brood persoon ze vindt dat echt niet lekker, dus we hadden voorgesteld om dan yoghurt ofzoiets te kopen, maar "dat vond ze der raar uit zien, als je yoghurt gaat eten in de kantine"..

Dankje wel voor de voorgaande reacties
Maxime

Pirata

Pirata

25-01-2017 om 17:01

Maxime

Gelukkig eet ze 's avonds wel. Dan is het al minder zorgelijk.
Mijn zoon nam een tijdje van die smoothies mee (kleine flesjes uit de super). En een eierkoek. Dat was vanwege zijn beugel, hij kon even niet kauwen, maar wellicht is het voor haar ook een idee? Tegenwoordig eet hij een droog pakje LU-crackers (die met een smaakje). Ik vind het niks maar hij eet tenminste iets.
En leg 's morgens een plak ontbijtkoek klaar voor haar oid. 't Is tenminste iets...

Tango

Tango

25-01-2017 om 17:31

Ontbijtdrank

Misschien ontbijtdrank als ze yoghurt raar vindt. Kan ik me dan weer helemaal voorstellen hoor van een puber. Dochter nam hier op de basisschool weleens een thermosfles met erwtensoep (cup a soup) mee, maar dat deed ze echt niet meer in de brugklas natuurlijk
Verder inderdaad een eierkoek, plak ontbijtkoek, rijstwafels of crackers. Net wat ze wel lekker vindt. Als ze maar iets binnen krijgt overdag. Fruit kan ook nog, banaan vult ook goed.

M.A

M.A

25-01-2017 om 23:32

Dankjewel

Oké bedankt die ontbijtdrank ga ik zeker proberen!

Dag
Maxime

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.