Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

S

S

20-01-2017 om 15:15

Nagels en kalk of wit eronder

Hallo, mijn zoon heeft sinds een tijdje lelijke zoals hij het zelf noemt nagels. Er zit wit onder en is zichtbaar naast de nagel en onder en de zijkangen zijn iets dik. Nu vraag ik mij af of dit vanzelf over gaat of wat kan ik anders doen.

Hier is een foto van de duim het is niet heel goed te zien http://i.imgur.com/fETbrZb.jpg

Paperclip

Paperclip

20-01-2017 om 16:58

Lijkt wel ontstoken

Is het ook gevoelig? Dan zou ik je/hem aanraden een tijdje een maal per dag te weken in een badje met Biotex (groen dacht ik). Verder is het belangrijk om voldoende vitamines binnen te krijgen. Dus als hij niet voldoende groenten en fruit eet, dan een multivitamine erbij geven.
Op de foto lijkt het alsof hij nagelbijt, klopt dat? Dan heb je helemaal kans op ontstoken nagelriemen, dus vandaar mijn vermoeden. Als dat inderdaad zo is (nagelbijten) kun je misschien hem helpen om eraf te komen door byte-ex of zo erop te smeren.

Nagelst

Nagelst

20-01-2017 om 22:55

bijten

Wit "onder" nagels is gewoon lucht tussen de laagjes. Kan komen door een tik ergens tegenaan of bv zo bijten dat de nagel inscheurt en er beschadigde lagen ontstaan.

De nagelranden van je zoon zijn ontstoken. Hij beschadigt op deze manier zijn nagelbed en dan kun je bij intens bijten vervormingen krijgen van je nagel.

Schoonhouden, weken in soda of biotex groen tot de huid weer rustig is en evt. vuil er uitkomt. En niet meer bijten. Het eelt naast de randen zal dan ook weer verdwijnen. Maar dan moet hij echt ophouden met bijten en kluiven, want dit is niet alleen nagelbijten, hij kluift er zo te zien aardig op.

Triva

Triva

21-01-2017 om 06:42

tuurlijk

Niet meer bijten... Wat een open deur niemand die nagelbijt wil ook nagelbijten. Het is heel moeilijk af te leren want je hebt ze altijd bij je. Bytex lost de onderliggende oorzaak niet op.

Vijlen

Is het een idee om te vijlen zodat er geen haakjesetc zijn die Triggerfinger om te bijten? Evt een stukje leukoplast als bescherming er over heen plakken, over de nagel? Zodat hij even niet kan bijten en de boel tot rust kan komen.

Triggerfinger?

Hij is toepasselijk maar neit wat ik wilde zeggen hahha. Ik bedoel dat er minder haakjes zijn en er dan ook minder op gefocust wordt.

Nagelst

Nagelst

21-01-2017 om 09:15

Open deur

Dat mag duidelijk zijn, maar voor een jongere, ik weet de leeftijd niet, vaak lastig. Daarom het belang benadrukken. Hoe hij daarvan af moet komen is afhankelijk waar hij gevoelig voor is en dat is uitproberen.
Ik heb mezelf en een stel anderen er vanaf geholpen met gelnagels (en ja, dat kan ook bij jongens, dan laat je de boel dof), maar als hij dat niet wil houdt dat al snel op.
Je zoekt dan gewoon door naar wat wel zou kunnen werken.

Triva

Triva

21-01-2017 om 09:40

Nagelst

'Schoonhouden, weken in soda of biotex groen tot de huid weer rustig is en evt. vuil er uitkomt. En niet meer bijten. Het eelt naast de randen zal dan ook weer verdwijnen. Maar dan moet hij echt ophouden met bijten en kluiven, want dit is niet alleen nagelbijten, hij kluift er zo te zien aardig op.'

En niet meer bijten
Echt ophouden met bijten en kluiven
Dit is niet alleen nagelbijten
Hij kluift er zo te zien aardig op

Met dit soort taal geef je aan dat het eenvoudig is om te stoppen maar dat is het niet. Niemand die op zijn nagels bijt wil dat maar het is gewoon niet makkelijk om er mee op te houden.

Nagelst

Nagelst

21-01-2017 om 11:26

Nee hoor

Ik geef alleen aan dat hij niet alleen bijt maar zo te zien ook kluift en dat het belangrijk is dat hij daarmee stopt. Ik heb zelf tot bloedend gebeten, maar heb hier expres geen oplossing bij gegeven en dat geeft niet aan dat ik het daarmee makkelijk vind.

Ik heb er een jáár over gedaan om te stoppen. Stoppen met roken vond ik makkelijker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.