Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

10-11-2013 om 12:32

nachtelijke onrust in benen

Ik lig tegenwoordig soms uren wakker omdat ik een soort bewegingsdrang heb in mijn benen. Ik lig niet te piekeren maar ben gewoon klaarwakker dan terwijl ik ook heel moe ben.
Ik heb deze onrust altijd al, als ik moe ben en nog niet naar bed. Dan lig ik heen en weer op de bank te stuiteren tot ik ga slapen. Maar nu gaat het dus gewoon door als ik in bed lig....

Marie

Marie

10-11-2013 om 12:52

Restless legs

klink als: restless legs

Wellicht heb je wat aan deze info?

http://www.rlstest.nl/extra_info.html

Tigress

Tigress

10-11-2013 om 13:31

Heb het ook

Sinds een jaar of vier ervaar ik een gevoel in mijn onderbenen, alsof een reuzenhand ze heel stevig vasthoudt. Een soort knijpen. Dat word minder als ik mijn voeten beweeg of ga lopen.

Ik ben er eens mee naar de huisarts geweest maar die heeft niets gedaan behalve vitamine d voorschrijven omdat ik daar een tekort aan had. Dit heeft niet geholpen. ik lees mee!

jessica 5

jessica 5

10-11-2013 om 23:33

Ik niet meer

Ik eet elke dag een banaan en nu heb ik er dus geen last meer van. Er schijnt een stofje in een banaan te zitten wat bij dus goed helpt.

Charis

Charis

11-11-2013 om 10:26

Spoelen met koud water

Mijn man heeft het ook. Vaak gaat hij na een half uur in bed naar de douche om zijn benen af te spoelen met ijskoud water, daarna lukt het hem dan wel om in te slapen.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

11-11-2013 om 13:24

en ik

heb nu ontdekt dat deze klachten verergeren door koffie en alcohol, weaarschijnlijk had ik daarom zo'n last omdat ik nooit kodffie drink in de avond, maar nu dus een keer irisch coffe had gedronken. Dat maakt het dus erger.

Bianca

Bianca

11-11-2013 om 13:42

Laat je bloed eens nakijken

Op B12 en Magnesium.
Beide kunnen bij een tekort rusteloze benen veroorzaken.

Tigress

Tigress

11-11-2013 om 13:44

Jessica

Dat stofje is denk ik tryptofaan. Het zit ook in melk. Misschien dat daarom de warme melk zo helpt bij inslapen. Maar bedankt voor de tip. Ik ga eens een banaan eten 's avonds.

Katniss

Katniss

11-11-2013 om 15:00

Kalium toch?

Ik heb een kaliumtekort dus ik moet elke dag een banaan en nog een heleboel ander fruit eten (blegh). Het uit zich bij mij in spierpijn, maar een kalium en/of magnesiumtekort kan ook krampen veroorzaken.

bertje1

bertje1

12-11-2013 om 14:28

magnesium

slik dat eens bij, schijnt te helpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.