Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Na aanleiding van allergie: zelf dingen bakken met bio produkten

Ik ben sinds zondagavond helemaal onder de bulten (allergie voor lupinemeel) en omdat ik het zat ben om troep binnen te krijgen heb ik besloten om mijn eigen brood en eventueel koekjes zelf te bakken. Dan weet ik tenminste wat erin zit. Heeft iemand goede tips/ adressen (regio Haarlem) voor bio meel en bakproducten?
Alvast bedankt
Sini

marie

marie

15-03-2016 om 10:48

kookboek

Ben helemaal niet bekend in de regio Haarlem, dus daar kan ik je niet bij helpen. Heb wel een tip voor een goed kookboek (of kende je die al?)

https://www.bol.com/nl/p/basiskookboek-bij-voedselallergie-en-intolerantie/1001004006199639/

Hanne.

Hanne.

15-03-2016 om 11:43

Zandhaas

Molen de zandhaas in Santpoort maalt zelf. Weet niet of het allemaal biologisch is maar deels wel.

Maar als het probleem alleen is dat er lupinemeel in zat kan je ook bij de AH )of vergelijkbare winkels) gewoon een pak bloem halen. Zit ook geen lupine of andere 'hulpstoffen' in.

Online

Niet in de buurt, maar ze bezorgen vanaf €40 gratis. Heb er vaak veel gekocht, prettige zaak. Hier speelde ook een (ernstige) allergie. Na een telefoontje besloot ik ze te vertrouwen en heb nooit problemen gehad.

Allergenen

Zijn duidelijk aangegeven. Niet alles is biologisch, maar als je bijv. met spelt gaat bakken, is dat niet zo erg (vind ik). Spelt is kwetsbaar en verdraagt nauwelijks pesticiden. Daar wordt dus sowieso weinig tot geen bestrijdingsmiddel op gebruikt.

Aalsmeerder

Aalsmeerder

15-03-2016 om 15:00

De leeuw

Weet niet aan welke kant van Haarlem je woont, maar in Aalsmeer zit korenmolen de Leeuw
Maalt zelf, en heeft ook bakprodukten.

web en goede oven en mixer

Ik herken het wel; dat je door allerlei allergieen van ellende steeds meer zelf gaat maken. Het stad en land afrijden voor bepaalde ingredienten kwam me al snel de neus uit. Veel makkelijker is het om online het een en ander te bestellen. Hoe je er ook niet voor op pad, en niet thuis staat t wel bij t postagentschap. Kun je het ophalen wanneer het jou uitkomt.
Beter is om je te verdiepen in een goede krachtige mixer die je zelfstandig kunt laten draaien zoals een Kitchenaid planeetmenger en een goede oven. Een slechte oven kan je hele bakproces naar de mallemoer helpen. Kijk daar dus goed naar! Ik heb uiteindelijk na lang zoeken een tweedehands Aga op de kop kunnen tikken. En dat werkpaard doet heel veel voor me behalve brood en koekjes bakken. Maar dat is een ander verhaal.
Heel veel sterkte met je allergie en het uitvogelen waar je allergeen allemaal in zit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.