Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

MerelR

MerelR

15-08-2016 om 09:00

Muggenbulten

Ik vroeg wat 'normaal' is. Hoe lang blijf je een muggenbult zien, en hoe lang heb je last van jeuk. Volgens internet een paar dagen maar ik heb na 10 dagen nog steeds een rode bult die jeukt.
O ja, en wat is het ultieme medicijn tegen de plaatselijk jeuk? Azaron, Nestocyl of waar hebben jullie het meest baat bij?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-08-2016 om 09:12

Week

Ik wordt zelden gestoken. Gelukkig want ik heb nu een muggenbult die na een week is uitgegroeid tot een rode vlek met twee cm doorsnee. Soms blijven ze en moet ik naar de huisarts voor een zalfje. Dat lijkt me overigens niet normaal De kinderen zijn er meestal met een paar dagen vanaf.

Tango

Tango

15-08-2016 om 11:20

10 dagen?

Vind ik erg lang voor een muggenbult. Weet je zeker dat het van een mug is? Bulten van steekvliegen blijven wel veel langer rood en jeukend.
Kan ook zijn dat je allergisch bent. Antihistamine tabletjes kunnen dan helpen. Bijv. cetirizine, verkrijgbaar gewoon bij de supermarkt of drogist.

Vogel

Vogel

15-08-2016 om 11:30

Weekje

Denk ik. Ik word niet zo vaak gestoken, meestal is jongste zoon de klos.
De ultieme tip tegen de jeuk vond ik volgens mij hier: een heet theelepeltje tegen de bult drukken. Het schijnt dat de gifstoffen dan sneller worden afgebroken. (Niet zo heet dat je er een brandblaar aan over houdt natuurlijk.)

margaretha

margaretha

15-08-2016 om 11:52

geen azaron

azaron helpt helemaal niet, ieg niet bij mij. Nestocyl helpt al beter. Het beste bij mij is iets uit een oranje buisje, een rollertje (ligt boven in de slaapkamer zal het straks opzoeken) en een gel, tube met een naam "fenistyl"( iets daarop lijkend).
Bulten ongeveer een week, behalve die ik 2 jaar geleden had en waarvan ik nog steeds niet weet wat het geweest is omdat ik niets gezien heb. Die groeide dagen lang door totdat hij van pols tot over de elleboog ging (toen ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik stootkuur prednison gekregen)

Lente

Lente

15-08-2016 om 17:15

Fenistil

Fenistil is anti-histamine gel. Wij vinden dat erg prettig spul.
Het hoort in NL niet bij de zelfzorg geneesmiddelen, in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Tsjechie wel. Vast in nog meer landen maar daar heb ik niet gekeken. Wij kopen het tijdens elke zomervakantie.
Huisarts weet dat wij het gebruiken en vindt het prima.

Dat rolletje is denk ik een soort ammonia, tenminste zo ruikt het. Die hebben wij ook. Vooral prettig direct na de prik.

Charis

Charis

15-08-2016 om 23:07

Prikweg van VSM

Ik heb ook regelmatig muggenbulten die heel lang blijven jeuken. Speciaal soort mug denk ik. De huid rond de prik zwelt dan ook helemaal op en wordt rood en een beetje pijnlijk en dat kan dan gemakkelijk een week of langer aanhouden. Zelf heb ik altijd veel baat bij Prikweg van VSM.

lennest

lennest

16-08-2016 om 12:38

Vicks

Ik kreeg laatst de tip: gebruik Vicks Vaporub en ik moet zeggen; het helpt, het stinkt ook, dat is weer minder.

MerelR

MerelR

16-08-2016 om 16:17

Vicks?

Zalf om te inhaleren? Bijzonder, zou Dampo ook helpen? Zag dat Fenistil online te bestellen is. Daar ga ik voorlopig maar voor denk ik.

40er

40er

16-08-2016 om 22:05

Buitenland

Id de heb je in het buitenland fijnere anti jeuk middeltjes. Net terug uit Duitsland en heb systral crème, werkt als een tierelier!
Middeltjes hier helpen met nooit.

Magalí

Magalí

17-08-2016 om 17:38

Fenistil

Ik ben nu in Frankrijk, ben bij drie pharmacie's geweest maar nergens kennen ze het?

Lente

Lente

17-08-2016 om 17:41

In Frankrijk heeft het een andere naam nu

Je kunt vragen naar anti hystaminica gel. Dat spreek je zelfs Frans!
Dan krijg je een doosje geel/blauw met het goede spul in een tube. Ik weet de naam niet uit mijn hoofd.
Ik heb het twee weken nog gekocht.

Lente

Lente

17-08-2016 om 17:45

Systral is ook anti hystaminica

Geen idee of het weer anders werkt dan Fenistil

Caresse

Caresse

17-08-2016 om 19:30

Magali

Ik Frankrijk verkopen ze ook Onctose. Superspul!

Azijn

Dochter heeft al meer dan een week een rode verheven plek van een muggenbult. Opgelopen bij de paarden. Hij groeide eerst tot de omvang van 2 rijksdaalders en is nu weer aan het krimpen en rustig aan het worden maar nog lang niet weg. Ze neemt een tabletje antihistaminica en dept met azijn om 'terug te bijten' als ze er last van heeft.

Stift met ammoniak

Indien mogelijk direct met ammoniak deppen, dat verkleint de behoefte aan krabben.
Maar voor degene hier met allergische reacties op insektenbeten, heb ik een tube cortisonenzalf paraat.
De zalf is in Nederland alleen verkrijgbaar op recept maar in sommige landen te koop bij de drogist.
Cortisonenzalf is een 'paardenmiddel' maar verdund wel de huid, dus zuinig aan.

Taruh

Taruh

18-08-2016 om 05:51

Cortisonen

Heb ik hier ook staan maar dan wel met fucidine om de ontstekingen te remmen

Magalí

Magalí

18-08-2016 om 13:04

Bedankt!

Als ik weer een pharmacie tegenkom, weet ik nu waar ik om moet vragen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.