Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kapot(je)

kapot(je)

28-09-2015 om 12:38

Morning-afterpil ervaringen?

Heeft er voor iemand ervaring met de morning after pil? Ik moet er zo even voor naar de drogist. Het is 36 uur na de tijd, eerder kon ik er geen halen. Zijn het meerdere tabletjes? Voel me zo stom

niet stom hoor

https://www.sense.info/zwanger/morning-afterpil

Juist verstandig. Je bent op tijd.

" Slik binnen 72 uur na de seks de morning-afterpil. Als je de morning-afterpil binnen 24 uur na de onveilige seks slikt, is de kans op een zwangerschap het kleinst."

Ik heb weleens begrepen dat als je 2 tabletjes slikt van een tweede generatiepil dat dat de morning afterpil is.

Misschien voor de zekerheid direct een zwangerschapstest erbij aanschaffen.
Mocht er onverhoopt toch een zwangerschap optreden dan ben je er snel bij.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Abortuspil

Juno

Juno

28-09-2015 om 13:49

Gewicht?

Boven een bepaald lichaamsgewicht schijnen ze minder goed te werken.

Jamie

Jamie

28-09-2015 om 14:00

Annej

Waarom moet je er sneller bij zijn door nu alvast een zwangerschapstest te kopen?

vlinder72

vlinder72

28-09-2015 om 14:20

ik ook

Jaren terug onveilige seks gehad op een nogal onhandig moment. Een kind was echt te snel en niet gewenst. Ik heb toen ook de morning after pil gehaald. Het waren twee tabletten. Het stelde niets voor. Het leek op een iets zwaardere ongesteldheid.

En ik heb daarna nog drie gezonde kinderen gehad dus het had ook daar geen invloed op.

kapot(je)

kapot(je)

28-09-2015 om 14:23

gehaald

Gehaald en geslikt.... kon er voor met de auto op pad, etos had het niet in het assortiment, 4km verder bij het kruidvat gelukkig wel.

Ik ga ervan uit dat het toch niet "raak" was, heb een week geleden mijn eisprong gehad.
Maar liever het zekere voor het onzekere hè. Ik zit op mijn 40e echt niet op een baby te wachten. Mijn pubers zouden zich schamen, ieuw, ouders die aan sex doen

Thanks!

zwangerschapstest

" Als je de morning-afterpil binnen 24 uur na de onveilige seks slikt, is de kans op een zwangerschap het kleinst."

De kans is gewoon aanwezig.

kapot(je)

kapot(je)

02-10-2015 om 14:48

gewerkt

Nou, het heeft gewerkt
Ben nog nooit zo blij geweest met mijn menstruatie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.